• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Magrette passaround - intryck och tankar

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Touchdown.. Passaround Moanan anlände imorse!
Första intrycken är mycket bra! Syns ju klart och tydligt var man hämtat boettens designinspiration ifrån men skitsamma! Den är riktigt snygg! Tyckte först 03 06 09 såg sisådär ut. Men efter ett tag så är det helt ok, blir lite eget och det gör att Paneraiarvet blir mindre tydligt.
A9247DA9-99FD-4269-BE7B-D0C0902F6EEC-15671-000009ED05DC8C9D_zpseae1d342.jpg

Känns helt klart gediget byggd, bytte till gummi så fort jag kom hem. Det är ju för faan sommar fortfarande!!
Nää nu ska vi ha lite kvalitetstid tillsammans Moanan och jag.. Mer intryck och bilder kommer under helgen.
14EA96AC-B24B-42FA-BC34-ECB16378FCEE-15671-000009E8B5F57CFF_zps68b3457b.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fortsättning på min lilla Moana review..
Har nu burit Magretten sedan i fredags och jag måste säga att det är en riktigt trevlig bekantskap. Har haft ett antal microdykare under de få år jag varit klockberoende och jag måste nog säga att denna är en av de mest väl ihopskruvade varianterna jag testat.. Det enda jag inte gillar är ett litet glapp i den annars så distinkt klickande vridringen..
2D23B099-8C0C-4F70-A90B-25248789970E-16346-00000A56FF2D26C4_zps4966957e.jpg

En del ondgör sig på Heliumventilerna på klockor som inte ska användas som riktiga djupdykningsinstrument, men på denna tycker jag ventilen ser riktigt cool ut!
Som jag skrev tidigare så slängde jag på gummit nästan på en gång. Dels för att jag tycker det passar på klockan och så är det lättare att sanera innan jag lämnar klockan vidare..;-)
Spännet som sitter på är riktigt snyggt, lite rassligt kanske men jäkligt snyggt!!
D7F89E8E-072F-455F-B496-B9887A5C68BE-16346-00000A570B119252_zps49ffb79d.jpg

Lysmassan funkar riktigt bra också, vete tusan om det är någon i vridringen dock..
5C140121-F730-45C3-9E4A-CFDCFD7FD713-16346-00000A571E9B8835_zpsfd863158.jpg

Det låg ju lite roliga grejer i den bastanta gula Pelican boxen. Dessa måste givetvis testas...
222BB34A-1CB0-4EC9-A7B5-1653191E13B1-16346-00000A5734F9E3F3_zps3fe4fc7d.jpg

Hoppas ni kan förstå hur mycket övertalning det behövdes till att dels få frun att applicera denna på min underbara kropp och dessutom fotografera eländet. Hon skakade på huvudet så många gånger att jag var rädd att hon skulle råka ut för en whiplash skada...
Lite närmare..
CADE460A-4ED7-4F7D-AFF1-11E68F7D0917-16346-00000A573E237A48_zps5e42c9e3.jpg

I don't know if this is anything JWood Watches would like to use on the Facebook page but if so.. Feel free! And if you supply me with free Magrette watches I would concider making this permanent...:)
På tisdag åker klockan vidare men innan dess ska vi hinna med en riktig krogrunda samt lite ribbåt!
Ciao
 

JWood Watches

Breitling
Haha! LMAO! Hell yeah I am going to use this on my FB page! I hope it will not cause too many dislikes though. But kudos for the courage and an air-kiss to your wife who had to suffer through this all. ;-)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det känns som jag måste avsluta min tid med Magretten lite mer manligt än med svanktattisar och taskig solbränna... Här är vi på väg ut i Stockholms skärgård med Ribbåt. Imorrn åker klockan vidare till jnordb.
5632477E-2C05-4FB5-AE8B-A36AB8071E7F-17472-00000AE2DD00DB7B_zps436aa1c9.jpg
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Klockan har så bytt deltagare ute på en suspekt parkering i S-tälje trakterna.
Tackar RicVin för trevlig överlämning. Det finns ju helt klart fler klockor än Magretten att diskutera :)

Återkommer med intryck och bilder så fort de har byggts på hög.
Nu skall klockan få uppleva lite verkstadsmiljö och tuffa lastbilar...
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Klockan sitter där den ska och jag upplever den som riktigt trevlig. Känns gedigen och välgjord och helt klart värt sina pengar.
Tycker den bär större än min tidigare PO XL, men är inte lika mycket av en dörrpostmagnet.

Dessutom fått kommentarer av kollegor, vilket inte hör till det vanliga. Den syns!
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Det är verkligen en klocka som växer på en. Medföljande bandet från dstrap ser man redan hur de kommer få en fantastisk patina efter lite mer användande. Både gummit och lädret passar denna klocka utmärkt. Favorit just nu är nog dock lädret, vilket rent logiskt inte rimmar helt rätt med dykare. Men känns helt rätt!
För att det skulle vara en fullpottare för mig skulle den ha varit något mindre. Har ett Nato på g, kanske känns den annorlunda efter det.

Tyvärr inte haft möjlighet att gå över den med kameran. Men det kommer förhoppningsvis några sköna bilder under morgondagen.

En mycket trevlig klocka som kommer bli svår att släppa vidare....
 

JWood Watches

Breitling
Hey guys! It is nice to see sofar you seem to appreciate the watch! It is always a bit exciting to send stuff to people who did not pay for it. Our customers obviously do and are biased because of their purchase decision already. Thanks! Great to imagine the watch traveling through beautiful Sweden. Next time maybe I will send myself along with it as well.

Now the commercial phrase (just close your eyes if you don't want to read further): there is a 10% discount for members of KS. Hush, dont tell anyone outside the forum about it.... ;-)

And here a pic of a watch we should do next time: The Regattare Tiki, based on the Diver Pro with 500m WR and helium valve (who needs that, but looks great) but in toned down styling. Available in steel/black, pvd/black and steel/blue. Here on one of the great Zulu Extreme straps:

zePfu64.jpg
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Under eftermiddagen anlände ett olivfärgat Nato från singularstraps. Verkligen snabb frakt må jag säga!
Passar lika bra på läder som gummi som Nato, helt klart!
Imorgon läggs det upp lite bilder sedan blir det nerpackning för att åka vidare.
 

P-A

Sir Spamalot
It's a really nice logo!
I whould do it as a real tattoo if i whould get a watch ;)

It was a long time ago i was in NZ but i really liked it.
We where there ro visit my familys new factory in Rotoroa (correct namn?)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Guys.. I've been living and sleeping with this beauty for a week now. There can be only one and that's me, suckers!!
0AA4079D-B094-4587-8810-9957A20BF560-17472-00000CD73537AFF1_zpsf0efe10c.jpg

Btw.. My wife starts to like it...;-)
And Jwood.. Give me the black one and I will go for the whole back..;-) Do you have big enough tatoos???
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Kände själv inte att jag kunde bräcka er andras förslag.
Därför blev det inte mycket till gnuggis, men några bilder kommer här som utlovat.
Inte de bästa jag tagit, men visar klockan i lite olika kläder. Önskar lumeshotet blivit bättre. Den har verkligen stark lume efter en dag i solen.







 

JWood Watches

Breitling
If you guys continue this, I will seriously consider to give a Tiki watch to the first one who does a real ink tattoo of the tiki face on his body. Minimum size should be the same as the sticker. And pics can be used by me for promotional purpose. Contact me by email via [email protected] if you are serious about it. We are no strangers to fun and play!
 

Onelund

Rolex
Hey guys! It is nice to see sofar you seem to appreciate the watch! It is always a bit exciting to send stuff to people who did not pay for it. Our customers obviously do and are biased because of their purchase decision already. Thanks! Great to imagine the watch traveling through beautiful Sweden. Next time maybe I will send myself along with it as well.

Now the commercial phrase (just close your eyes if you don't want to read further): there is a 10% discount for members of KS. Hush, dont tell anyone outside the forum about it.... ;-)

And here a pic of a watch we should do next time: The Regattare Tiki, based on the Diver Pro with 500m WR and helium valve (who needs that, but looks great) but in toned down styling. Available in steel/black, pvd/black and steel/blue. Here on one of the great Zulu Extreme straps:
zePfu64.jpg




Oh thats a real beauty, and i do need the HE valve since im starting to test out some diving chambers onboard a ship in late august
 
Topp