Jag skriver om mina intryck av klockan redan nu trots att jag inte ens haft den i två dygn. Jag vill redan nu understryka att jag absolut tycker klockan är prisvärd trots att jag kommer skriva en hel del negativt om den.
Form/Storlek/Finish: Det här är en ren smaksak men jag tycker att klockan känns för stor. Vad gäller formen så har jag utifrån bilder tyckt att den ligger väldigt nära Panerai. I verkligheten tycker jag dock att skillnaden är väldigt stor. Känns med andra ord inte som att man plankar här. Finishen tycker jag motsvarar vad man kan förvänta sig i prisklassen. Dock hade jag föredragit om övergångarna mellan olika ytor varit mer distinkt.
Vridringen: Vridringen är lite glappig. Inte superglappig men likväl glappig. Detta sänker naturligtvis kvalitetsintrycket. Vidare får jag ett billigt intryck av vridringsinlägget. Det är något med färg och känsla som inte känns hundra. Kan dock inte sätta fingret på vad. Kanske är det att färgen inte matchar det som är svart på urtavlan. Detta är om inte annat också
irriterande.
Urtavla: Till att börja med är det obegripligt att man valt en vit datumskiva, känns inte helt genomarbetat. 0

rna som är före 9, 3 och sex ger klockan en fin balans och särpräglar utseendet från andra klockor. Dock tillför detta absolut inte någonting ur ett bruksperspektiv. Snarare gör det tavlan mer svårläst. Samma sak gäller för de vita fält som finns på ytterkanten på delar
av urtavlan. Helt meningslösa och rör bara till intrycket är min uppfattning. Vidare finns det siffror för varje femminutersmarkering i det svarta fältet. Dessa är blå. Blått på svart är inte direkt lättläst. Återigen är det helt
enkelt inte genomarbetat. Jag är överlag en varm anhängare av blå urtavlor. Jag gillar däremot inte den nyans man valt här något vidare. Dessutom är färgen matt. Jag tror att en blank färg bättre hade gift sig med de polerade partierna
på klockan.
Visarna: Formen på visarna är det inget fel på. För egen del är jag däremot oerhört störd av att sekundvisarens färg och form helt avviker från tim- och minutvisare. Känns inte som att det är en uppsättning med 3 visare utan snarare 2+1. Jag fattar ingenting. Tog man bara en visare man hade till övers och monterade på en höft?
Läsbarhet: Överlag tycker jag läsbarheten är god. Dock inte så god som jag förväntar mig av en klocka av det här formatet och
bruksinriktninig. Tyvärr tycker jag tavlans rörighet försvårar läsbarheten. Samma sak blir konsekvensen av svarta visare mot en mörk tavla (ja man har vit lysmassa som motverkar detta till del). Läsbarheten i mörker är god men inte alls så bra som jag hade förväntat mig. Trycket i lysmassan känns inte så bra som jag är van vid men detta kan absolut vara inbillning. Hur som helst hade index och siffror nog kunnat vara aningens fetare och gjort det hela ännu bättre.
Vill avsluta det här inlägget med att jag trots ovanstående tycker att klockan är ganska trevlig och det är onekligen roligt med en klocka som inte sitter på var mans arm. Dessutom har jag på det hela taget ett intryck av att det ligger ett visst mått av passion bakom märket vilket är en solklar fördel i min bok. Det är ju också lite roligt att man tagit ut svängarna en
aning vid design av urtavlan och inte bara spelat på säkra kort. Jag skulle absolut kunna rekommendera någon annan att köpa en klocka från Magrette.
Vad gäller bilder har jag inte haft tid/möjlighet att ta några men detta känns som att det är av underordnad betydelse då tråden i övrigt formligen dryper av sådana.
Tack för mig.