• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Magrette passaround - intryck och tankar

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Här kommer några fler bilder.
jag får dock inte till filmen. Jag får inte ur den ur kameran.
Jag har aldrig haft problem med det förut, den syns bra i kameran men den finns inte när jag öppnar upp i datorn.

P1020308_zps8de2b9f8.jpg

Först så märker vi ut hur det ska bli.

P1020309_zpsd4edae85.jpg

När vi har kört ett tag.

P1020356_zpsc534bce8.jpg

Nu har det gått en vecka.
P1020358_zpsfbfa9c34.jpg
Så länge tattisen inte sitter i svanken så ska du fan betala för klockan...:)
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Magretten är nu postad till nästa person på listan. Jag hade den bara ett kort tag så ni får ta mina intryck med det i beaktande. Först testade jag den med gummibandet men det åkte av ganska snabbt. Jag upplevde det som lite "skavigt" mot min delikata hud. På med läderstronken. Det vart bättre men den är å andra sidan lite kort. Jag fick lov att använda det yttersta hålet. Klockan i sig känns verkligen gedigen och välbyggd. För priset så måste den anses vara en av de mest prisvärda därute. Jag har, och har haft, en hel del klockor med ETA 2824-2 (dock ingen Breitling :)) och i jämförelse måste jag säga att Miyotaverket känns aningen bättre. ETA-klockorna tenderar att vara lite högljudda, så icke Magretten.

Om klockans design, som ju är ytterst subjektivt, vill jag bara nämna att den känns lite, lite för mycket av det goda. För mig hade det räckt med en svart ring i ytterkanten av tavlan. Det hade också fått klockan att framträda bättre. Den har ju snygga index och lumen är riktigt bra. Den blå färgen kunde kanske ha varit lite klarare. Någon tyckte att boetten flörtar med Panerai men jag lutar nog mer åt att den flörtar med Anonimo. Min bedömning är att designen passar många men kanske inte mig.

Helhetsbetyget måste bli gott. Framförallt tack vare byggkvaliteten, det utmärkta valet av urverk och priset.

Stort tack till berörda för att jag fick vara med och prova!
 

MAK

Friends of KS
The Margrette has now landed on the best coast of Sweden.
First impressions - nice solid piece of watch. I like the colour of the face and in combination with the 'faded' bezel it is really nice!
Do however agree with some of the previous test pilots, the watch would be cleaner without the 10, 30 and 35min markings. That little change and I would purchase my own piece.
G7CwqEm.jpg


I just had to try her on some new straps. Started with the rubber/silicon strap with butterfly clasp and did not like the strap/clasp at all. Might have been myself having trouble understanding the beauty of that combo, but I thought it just difficult to strap and wear.
Yr3I4kL.jpg


Swapped to black nato and that works well!
Here seen in a line up with the 2 other divers.
a0wtZZz.jpg


The Magrette is more chunky than my Tärnan (43mm) but just a notch smaller then the 46mm Zodiac. The big M has the same hight as the larger diver and gives her a nice 'wrist presence'.

ViEZSHI.jpg

lWEnYat.jpg


I just swapped back to the leather. Thumbs up on that stap.
I think she will accompany me to work in leather tomorrow. And maybe a few more days. :)
Hopefully I can arrange a little GTG around the hand over to next guy. Story to be continued.

She works under the cuffs, barely...
rqHKVOX.jpg


Based on what I have seen so far - the Margrette deserve two thumbs up!
 

MAK

Friends of KS
Idag fick hon följa med till jobbet för att agera desk diver.
Hon verkar trivas på läder.
Håller utmärkt koll på förlöpt tid mellan kopparna kaffe (än så länge bara 2 min), precis som man kan förvänta sig av en deskdiver av rang. :)
DgCpfm8.jpg


Idag fick hon inte plats under manschetten, men vill man vara redo för översvämningar och störtskurar, så får man helt enkelt kavla upp skjortan.
 

MAK

Friends of KS
My little girls LOVE Margrette.

Or3FGkh.jpg


n2Vpv2O.jpg


To be honest, it is the tattoos they love. :p
J0JcO5o.jpg


JWood Watches - they would wear the tattoos everyday, if they could.
Imagine how many watches you will sell in a few years time resulting from such subtle advertising. All their friends will save their weekly allowance to fund their addictions for New Zeeland watches. :)
 

jabla

Sarlacc
My little girls LOVE Margrette.
To be honest, it is the tattoos they love. :p
J0JcO5o.jpg


JWood Watches - they would wear the tattoos everyday, if they could.
Imagine how many watches you will sell in a few years time resulting from such subtle advertising. All their friends will save their weekly allowance to fund their addictions for New Zeeland watches. :)


Spar några tatueringar till oss som är långt ner på passaroundlistan. :)
 

Jonaz

Rolex
Like:

Snygg form på case! Gillar kronan och dess logo.
Skön att bära. Känns knappt trots sina 44mm
Läderbandet är riktigt snyggt och skönt.
Gummit håller bra kvalitét, och viklåset bjuder på spännande justering.

Dislike:

Tavlans färg. Och visarna. Upplever att den kan vara svår att läsa av, speciellt som jag jobbar natt på krogen med skum belysning. Efterlyser således högre kontrast på tavlan.
Och markeringarna vid tavlans 10min, 30min & 35min. Vad är de bra för?? Fult.

Bezeln känns lite rasslig, nu vet jag inte vad den kostar iofs, jag jämför med mina tudors...

Snyggt borstat stål på sidorna men högblank på ovansidan? Ugly.

Sammanfattning:

Jag konstaterar att jag har poängterat fler detaljer jag inte gillar än de jag tycker om. Men mitt intryck är positivt och förmodligen finns det en magrettemodell för mig.
Jag gillar tavlor i gråskala. Jag vill ha högre läsbarhet/ kontrast tavla/visare. På en såpass "toolig" modell önskar jag ett helt borstat case.

Kommer jag att köpa en? Kanske... Skall surfa in på deras hemsida nu... ;)


iPhone | Tapatalk
 

JWood Watches

Breitling
Way to go guys! Good comments, bad comments: all very valuable. We just announced two new winter colors. All black with blue lumen and vintage brown. Remember you from KS get a 10% discount (contact me for a coupon code).

shop2345200.pictures.MPAB_XL_1.jpg


shop2345200.pictures.MPVB_XL_1.jpg


We are taking pre orders for delivery mid december. Check on www.magrette.eu. And while you're at it: check our site www.halioswatches.eu as well....

Sorry guys, sometimes it is time for a "commercial break". It really is good to see how well this tour is going. Maybe we should do this more often!

Stephan
 

JWood Watches

Breitling
The answer is simple. Dion likes it. It has no obvious function. It's ok if you do not like it. I didn't buy many watches because I didn't like their dials, markers and/or hands. ;-) it gets people talking though. There are people who love it, people who could care less and people who hate it. Exactly as anything that is designed by one guy should. ;)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Way to go guys! Good comments, bad comments: all very valuable. We just announced two new winter colors. All black with blue lumen and vintage brown. Remember you from KS get a 10% discount (contact me for a coupon code).

shop2345200.pictures.MPAB_XL_1.jpg


shop2345200.pictures.MPVB_XL_1.jpg


We are taking pre orders for delivery mid december. Check on www.magrette.eu. And while you're at it: check our site www.halioswatches.eu as well....

Sorry guys, sometimes it is time for a "commercial break". It really is good to see how well this tour is going. Maybe we should do this more often!

Stephan


Definitely do this more often!! You could start by shipping the Brown dialed one to me!!! Really good looking!

Edit: Or the Black one.. Equally nice!! :)
 

jabla

Sarlacc
Unboxing, eller som det heter på riktigt: uppackning.

Det kom ett rek att hämta ut fredags.

Marg1.jpg

Alla klocknördar borde ha en Gerber Dime som har ett speciellt paketöppningsblad.

Marg2.jpg


När man enkelt forcerat förseglingen hittade man ....

Marg3.jpg


En gul plastbox...

Marg4.jpg


Som är väldigt mycket stabilare än kartongen utanpå den...

Marg5.jpg


Inuti var Magretten som har passerat runt här ett tag...
Datumet stod på 2 så antingen har tidigare testare inte brytt sig eller så är postgången i Sverige väldigt stillsam.
Här har jag ställt datum och tid, mer om klockan och mina intryck kan ni läsa om här under veckan:

Marg6.jpg
 

jabla

Sarlacc
Provade Natot men det var väldigt stelt och trist till en beater.

Nato_Marg.jpg


Så jag tänkte att om man kör det i tvättmaskinen..

Nato_lume.jpg


Men klockan kanske inte tål det och sedan tar det för lång tid så

Nato_tv1.jpg


jag tvättar för hand

Nato_tv2.jpg


på med kokhett vatten och låt det dra i några minuter

Nato_tv3.jpg


blev lite blekare och mjukare men ingen större förändring

Nato_wall.jpg


en tegelvägg ger en skönare struktur på det hela, sådär lagom ruff :) men vi måste göra något åt färgen

Nato1.jpg


Klorin är vår vän, om man värmer borde det gå fortare :D

Nato2.jpg


låt det koka i mikron, delarna över ytan som torrkokade blektes mest, plats för experiment med egna mönster

Nato_blek.jpg


här ar slutresultatet, mycket mer passande till klockan.

Nato_blek2.jpg


Om den blivande ägaren inte gillar mitt påhitt byter jag gärna in det här natot mot ett nytt. :)
 
Topp