• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Man tror inte detta är sant!

Om Tudor hakar på är jag alltså rökt? :(
IMG_0021.JPG
Riktigt snyggt. Vem har graverat?

Trist med den attityden hos ett märke. I andra branscher uppmuntras kunderna customisera varorna. Jag tänker att allt som gör en kund mer nöjd med varan är bra för märket.

Stora delar av detta från Rolex sida måste väl handla om att försöka förhindra "fulur" i form av förfalskningar och frankenwatches. Ett sätt att skydda ett av världens mest piratkopierade varumärken

Finns det andra sätt som de borde göra istället?

Stora delar av detta från Rolex sida måste väl handla om att försöka förhindra "fulur" i form av förfalskningar och frankenwatches. Ett sätt att skydda ett av världens mest piratkopierade varumärken

Finns det andra sätt som de borde göra istället?
Man skulle t.ex. kunna begränsa det till enbart boett. Att byta till en am-länk eller sätta klockan på ett läderband gör den knappast till någon Frankenwatch och det känns bara otroligt skitnödigt att neka service p.g.a. en sån simpel sak.

Dessutom kan jag tycka att man försatt sig i denna situation själv genom att generöst strössla med tavelbyten och andra modifieringar under många år och det vore mer rimligt att begränsa detta till att enbart gälla nya klockor sålda efter det att beslutet tagits.

Rolex själva lär ju rimligtvis även kunna avgöra vad som är fake eller ej och så länge det är äkta delar som använts ser jag inte riktigt problemet även om det inte är typiskt för just den specifika modellen.

Hej, vill gärna köpa till ett pepsi till min 16710, har Coke idag. Men får AD inte längre detta då eller? Eller bör jag ta bort nuvarande insert innan jag går in?

Tillbaka
Topp