Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bara egen känsla! känns det bra är det rätt! Jag varierar ganska mycket, allt mellan 33 och 42mm klockor på 17cm handled och alla känns rättTotalt ovetande här! Hur ska man tänka med handled/mm ratio?
Jag brukar gå mer på lug to lug, dvs längden mellan bandhornen.Totalt ovetande här! Hur ska man tänka med handled/mm ratio?
Halloj jag har lite svårt för små klockor då jag har ca 20cm runt.Jag är på jobbet. Jag frågar kollegan om tiden. Han lyfter upp sin handled och BAAAAAMM där ser glänser den överdimensionerade, gangster-stil, diamantkronade klockan. Skjortan går inte över klockan, problem med att få på sig handskarna när vi ska ut. Är det stor klocka som gäller?
Här har storleken betydelse?
Själv har jag klockor i olika storlekar, allt från minsta på 36mm (förlovningspresenten som aldrig säljs från hustrun, Tissot PR50 Titan) till större varianter som min Fenix 3 på stolta 51x51x16mm. De stora finner jag opraktiska förutom på sommaren då det är tshirt eller uppkavlat som gäller. De mindre klockorna finner jag läckra och smidiga då de diskret får plats under skjortärmen. Men får då ofta kommentaren "vilken liten klocka, lånat hustruns klocka"? (Jag har oköttig handled som möter 18cm).
Finns den perfekta storleken? Hur avväger ni diameter i förhållande till tjocklek och vikt? Har färgen på klockan något betydelse för storleken, eller valet av material i armbandet?
Jag hör gärna era åsikter och dömer ingen för vad som är rätt eller fel. Bara nyfiken hur gargonen går här på forumet! =)
Väl mött
Gabriel (just nu med en Casio W59 på armen)
Förlåt 20,5Halloj jag har lite svårt för små klockor då jag har ca 20cm runt.
Har nu en 226570 vitpolar och fått komentarer om tjejklocka
Riktigt snyggt!Förlåt 20,5
Du har ju en tjejklocka!!Förlåt 20,5
Som någon sa så är lug to lug det viktiga för passformen, vilket jag personligen är väldigt känslig för. Beror ju också mycket på hur platt handleden är ovanpå. Jag har t.ex 17,5 cm och max lug to lug är 45-46 mm. 47 blir för mycket glapp liksom.Totalt ovetande här! Hur ska man tänka med handled/mm ratio?
Bara egen känsla! känns det bra är det rätt! Jag varierar ganska mycket, allt mellan 33 och 42mm klockor på 17cm handled och alla känns rätt
OK, tack!
FörstårDu har ju en tjejklocka!!
Du har ju en tjejklocka!!
Den är helt i titan !!Perfekt med en nödsändare när man ramlar i havet så dykarna vet vart på botten de ska leta, för sjunka lär 85% av befolkningen göra med den tegelstenen på handleden
Den är helt i titan !!
Sitter ju sjukt bra
nästa börjar föredra denna framför 42mm dykaren.. men bara nästan
små tanks är underskattade, min 26mm säger hejStulet från tjejen Alltid velat ha en Tank small, det sänker ju inte begäret
Tjejer är generellt rätt sympatiska människor så det ska du ta som något positivtHalloj jag har lite svårt för små klockor då jag har ca 20cm runt.
Har nu en 226570 vitpolar och fått komentarer om tjejklocka
Aaaha!Sitter ju sjukt bra