• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Marcels watch - Prissättning

Jag gjorde 2 gånger. De skulle "kolla på det".

Edit.
Ställde frågan o samma epost-tråd igen.
Men dom är borta härifrån nu :happyhappy:

1721817097425.png

Sjukaste av allt med att läsa denna tråd är att hans "butik" verkar gå runt (?)

Eller åtminstone har Marcel funnits ett ganska bra tag nu...

Har nu gått igenom hans försäljningshistorik på Tradera och det verkar som att han bara sålt billiga små prylar och därav kommer majoriteten av hans omdömen.
Jag kan inte hitta någon som köpet 3-6K SEK spännen eller dylikt, folk verkar ändå har koll eller vet vad Ebay är. Verkar som att han lever mer på att låsa folk IRL än online.

Senast ändrad:
Jag har själv sålt och köpt mycket på Tradera vad gäller urverk. Ordet "bra pris" eller "fynd" försvinner snabbt när företag säljer på plattformen.
Vad gäller säkerhet och att du får äkta vara är det ingen som garantera det, Tradera avskriver sig ansvar även med "köparskydd" & säljare kan alltid skylla på "Posten".
Varken säljare eller köpare tjänar på att göra affärer via dessa plattformar, vill man ha en bra deal så skall man våga möta folk och göra F2F-affärer, funkar alltid bäst!
På vilket sätt är ditt inlägg relevant för tråden?

Grading and assessments
Color grade dial:Riverside
Damage grade dial:Flawless
Condition case: NP-Surface-P
Overall impression:Grade AAA
Måste ju älska att man behöver en jäkla karta för att förstå
"To understand our rating system, please see our profile here at Tradera"

Anser mig som hyfsat normalbegåvad med en helt OK utbildning. Men det periodiska systemet och dess olika kombinationer förefaller enkla i jämförelse. 😳

Anser mig som hyfsat normalbegåvad med en helt OK utbildning. Men det periodiska systemet och dess olika kombinationer förefaller enkla i jämförelse. 😳
Men vet du inte att han använder den grading man tydligen använder för att gradera diamanter då han anser att den är mest sanningsenlig och bedömer fler nivåer osv av själva objektet.

Då och då dyker denna tråd upp i flödet igen med ockrarpriser och bristande vandel. Bra att att mannen blivit av med sin värderingsmans-status. Marcel Watch Group är IMO officiellt certifierat...
360_F_310702609_4gBVegSvaamurC8W5ddru2uiPAPcSDWN.jpg
Mycket korrekt, han kan säga och värdera vad han vill men i skrivande stund har han ingen godkänd besiktningsperson, allt han säger är då bara ren BS...

Om jag inte missminner mig så är dessutom deras argument att folk har svårt att förstå en vanlig gradering på 1-10, och att deras galna betygssystem ska underlätta för köparna…

Jobbigt att behöva bli gemmolog för att kunna köpa en klocka.

Tillbaka
Topp