• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Marcels watch - Prissättning

Den Railmastern som ligger/legat ute läääänge är väl på samma nivå. De höjer och sänker priset lite hur som helst. Natti natti 😴

Never forget, såhär en fredagseftermiddag, när en av Marcel Watch Groups styrelseordföranden gick in i butiken enbart för att fönstershoppa - men hejsan hoppsan blev överraskad och impad över servicen, det trevliga bemötandet och det genuina klockintresset de (hon ...och andra ägaren då eller?) var och gick ut med en klocka på handleden.
Också bra att det går bra att höra av sig till sin andra styrelseordförande, om det skulle vara några som helst frågor alltså.

Screenshot 2023-04-21 at 15.34.22.png

Screenshot 2023-04-21 at 15.34.13.png

Never forget, såhär en fredagseftermiddag, när en av Marcel Watch Groups styrelseordföranden gick in i butiken enbart för att fönstershoppa - men hejsan hoppsan blev överraskad och impad över servicen, det trevliga bemötandet och det genuina klockintresset de (hon ...och andra ägaren då eller?) var och gick ut med en klocka på handleden.
Också bra att det går bra att höra av sig till sin andra styrelseordförande, om det skulle vara några som helst frågor alltså.

Och detta är enda recensionen hon gjort någonsin, som pricken över i.

Se där, ytterligare en recensent som faktiskt finns i verkligheten! ☺️

Klassikern "Jag gick in i butiken för att fönstershoppa men blev så bra bemött att jag inte kunde hålla mig från att bli styrelseordförande i bolaget!"

Jag är fåordig på forumet, men tänkte påminna om hans lämplighetsbedömning av handelskammaren.

Dessvärre verkar ingenting ha hänt. IF som försäkringsbolag rekommenderar åtminstone (per någon månad sen) att besöka Marcels. Min far blev ombedd att gå dit med sin 16750 -88 fullset för värdering. Ska dubbelkolla vad den slutade på, för att utvärdera C's åsikt.

Förövrigt; hade lovat mig själv att sova vid 00:00. Den här läsningen var ju för underbar, så avslutar nu 03:28. Ibland älskar jag gubbar på forum, än mer folk som gräver sin egen grav. Tack KS och alla inblandade!

/S

Update: Marcels värderade farsans Pepsi 16750 -88 fullset till 198'. Vad säger panelen, rimligt eller i överkant?

Enda ägaren. Köpt i EU. Väl använd. Fin patina. Mycket stretch i länk. Servad 2 gånger, senast 2022.

Update: Marcels värderade farsans Pepsi 16750 -88 fullset till 198'. Vad säger panelen, rimligt eller i överkant?

Enda ägaren. Köpt i EU. Väl använd. Fin patina. Mycket stretch i länk. Servad 2 gånger, senast 2022.
Ett år gammal annons. Finns en hel del annonser att jämföra med. Han har väl sökt på vad som finns till salu, ingen raketforskning direkt.

Ett år gammal annons. Finns en hel del annonser att jämföra med. Han har väl sökt på vad som finns till salu, ingen raketforskning direkt.
Mycket har hänt senaste året i prisutvecklingen på Rolex. Anledningen till att jag frågar här var främst för Marcels är ju känd för att blåsa upp värderingarna. Jag hittar då flera på Chrono för 150', men även över 200'. Därav min fråga.

Mycket har hänt senaste året i prisutvecklingen på Rolex. Anledningen till att jag frågar här var främst för Marcels är ju känd för att blåsa upp värderingarna. Jag hittar då flera på Chrono för 150', men även över 200'. Därav min fråga.
Chrono24 är världens sämsta prisreferens. Med det sagt så har Marcels värderingar lyfts i relation till att de själva tar extrema överpriser. Att värdera anskaffningsvärde för andras klockor är något helt annat.

Chrono24 är världens sämsta prisreferens. Med det sagt så har Marcels värderingar lyfts i relation till att de själva tar extrema överpriser. Att värdera anskaffningsvärde för andras klockor är något helt annat.
Varför tror du som sagt att jag frågar här? Suck. Vi släpper det och trevlig kväll mod.
Även fast Marcel blåst upp värderingarna på sina egna klockor litar inte jag en sekund att så fort det inte gäller sina egna att han är helt objektiv i sin bedömning. Iallafall inte efter att ha läst den här tråden. 0 trovärdighet oavsett vad han säger.

Varför tror du som sagt att jag frågar här?
Jag trodde du undrade om värderingen var vettig. Du fick ett prisexempel men tyckte inte det var aktuellt nog. Värderingar i försäkringssyfte är lurigt för värdet som sätts är aktuellt anskaffningsvärde. Hitta tre motsvarande som går att köpa idag och dra genomsnittspris så har du försäkringsvärdet (förenklat beskrivet).

Man kan kort och gott säga att vill man ha sina saker värderade för höga värden så är denna bondfångare rätt man att vända sig till, men vill man handla begagnade klockor är han den sista att vända sig till, om man inte gillar att bli totaltblåst och vaska bort sina pengar. :)

Hmmmm. Tänk den som är lite sugen på att köpa en enkel Seiko 5. Ska man köpa en sprillans ny med länk eller betala mer än dubbla priset för en begagnad snart tre år gammal utan länk från bondfångaren? Men det kanske är värt att betala premium för begagnade instegs-Seikos med tanke på den fina servicen som styrelseordföranden trots allt fått i butiken? (spår av ironi)
Skärmavbild 2023-12-15 kl. 11.06.29.png

Skärmavbild 2023-12-14 kl. 17.38.28.png

Hej!
För mig låter 198’ som en ren fantasivärdering. Iaf om man vill veta vad klockan är värd just nu. Men ett ex i mkt bra skick (9/10) går kanske för runt 200’?

Man kan kort och gott säga att vill man ha sina saker värderade för höga värden så är denna bondfångare rätt man att vända sig till, men vill man handla begagnade klockor är han den sista att vända sig till, om man inte gillar att bli totaltblåst och vaska bort sina pengar. :)

Hmmmm. Tänk den som är lite sugen på att köpa en enkel Seiko 5. Ska man köpa en sprillans ny med länk eller betala mer än dubbla priset för en begagnad snart tre år gammal utan länk från bondfångaren? Men det kanske är värt att betala premium för begagnade instegs-Seikos med tanke på den fina servicen som styrelseordföranden trots allt fått i butiken? (spår av ironi)
Skärmavbild 2023-12-15 kl. 11.06.29.png

Skärmavbild 2023-12-14 kl. 17.38.28.png
Jag tror du missade det. Det är ju en NP-DG och Grade AAA. Höjer ju såklart värdet.

Och med certifikat såklart. Marcels egna alltså.

Tillbaka
Topp