• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

seikodiverr

KS Explorers Club
Bra djup:wideyed:
20170630_175726-01.jpeg

Jag måste ha en. Snälla du som har en och vill åka på lite bättre semester än planerat i sommar: pm:a mig.
 
Vet inte om ämnet är aktuellt längre men gör mitt första försök till ett bidrag till forumet, gällande Oyster-länken från StrapCode....

Har varianten med de "nya" end linksen. Enda skillnaden jag kan se på den nya ändlänken är att de dragit två tunna linjer så att det ska se ut som att ändlänken har en center link. Kvalité och finish är helt OK, dock inget jag skrivit hem till mamma om... Personligen tycker jag att originallänken är rätt mycket snyggare. Klockan sitter dock bättre, mer centrerat och mer bekvämt på handleden med StrapCode-länken. Har försökt illustrera mina tankar med några bilder nedan. Ber om ursäkt på förhand för bildkvalitén som är (ursäkta min franska) förjävlig:
 

Bilagor

  • IMG_0315.jpg
    IMG_0315.jpg
    98.6 KB · Visningar: 228
  • IMG_0316.jpg
    IMG_0316.jpg
    84.4 KB · Visningar: 222
  • IMG_0317.jpg
    IMG_0317.jpg
    93.8 KB · Visningar: 230
  • IMG_0318.jpg
    IMG_0318.jpg
    153.6 KB · Visningar: 231
  • IMG_0320.jpg
    IMG_0320.jpg
    133.9 KB · Visningar: 228

Chumba

Rolex
Vet inte om ämnet är aktuellt längre men gör mitt första försök till ett bidrag till forumet, gällande Oyster-länken från StrapCode....

Har varianten med de "nya" end linksen. Enda skillnaden jag kan se på den nya ändlänken är att de dragit två tunna linjer så att det ska se ut som att ändlänken har en center link. Kvalité och finish är helt OK, dock inget jag skrivit hem till mamma om... Personligen tycker jag att originallänken är rätt mycket snyggare. Klockan sitter dock bättre, mer centrerat och mer bekvämt på handleden med StrapCode-länken. Har försökt illustrera mina tankar med några bilder nedan. Ber om ursäkt på förhand för bildkvalitén som är (ursäkta min franska) förjävlig:
Kör man orginallåset på den länken?
 
Kör man orginallåset på den länken?

Vet inte om jag missförstod dig nu men spännet från MM300-länken går inte då det är skruvar på StrapCode och Pin & collar på Seikos länk.

Om du menar vilken bland StrapCodes varianter körde jag på den här varianten med 6 justeringshål. Tycker spännet är lagom slimmat och sitter bra på handleden: https://www.strapcode.com/store/20m...p-button-double-lock-p-4771.html#.WVvEUISU3FI

Hehe, vet som sagt inte om jag svarade på din fråga nu men om jag var ute och cyklade får du hojta igen!
 

Chumba

Rolex
Vet inte om jag missförstod dig nu men spännet från MM300-länken går inte då det är skruvar på StrapCode och Pin & collar på Seikos länk.

Om du menar vilken bland StrapCodes varianter körde jag på den här varianten med 6 justeringshål. Tycker spännet är lagom slimmat och sitter bra på handleden: https://www.strapcode.com/store/20m...p-button-double-lock-p-4771.html#.WVvEUISU3FI

Hehe, vet som sagt inte om jag svarade på din fråga nu men om jag var ute och cyklade får du hojta igen!
Tackar för utförligt svar:). Det jag undrade var om man kunde byta till det justerbara Seiko spännet. Synd att det inte funkar, behövs på sommaren...
 
Tackar för utförligt svar:). Det jag undrade var om man kunde byta till det justerbara Seiko spännet. Synd att det inte funkar, behövs på sommaren...

Hej igen!

Du, nu fick jag lite dåligt samvete faktiskt, ljög i mitt första inlägg på forumet... Spännet sitter ju fast med pins så det går visst att köra SEIKO-låset på StrapCode-länken... Gick utan problem, sitter med den på i skrivande stund. Det blir någon micro-millimeters play i den sidan du kan justera storleken via hålen på men i övrigt går det fint! Ber om ursäkt för lögnen i förra inlägget ;)
 

SLA017

Panerai
Vet inte om ämnet är aktuellt längre men gör mitt första försök till ett bidrag till forumet, gällande Oyster-länken från StrapCode....

Har varianten med de "nya" end linksen. Enda skillnaden jag kan se på den nya ändlänken är att de dragit två tunna linjer så att det ska se ut som att ändlänken har en center link. Kvalité och finish är helt OK, dock inget jag skrivit hem till mamma om... Personligen tycker jag att originallänken är rätt mycket snyggare. Klockan sitter dock bättre, mer centrerat och mer bekvämt på handleden med StrapCode-länken. Har försökt illustrera mina tankar med några bilder nedan. Ber om ursäkt på förhand för bildkvalitén som är (ursäkta min franska) förjävlig:


Tack.
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Någon som vet ifall det tar stopp efter tag om man drar upp klockan för hand?
 
Senast ändrad:
Topp