• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Chumba

Rolex
Landade ett crafterblue precis, semestern kan börja :cool::)
IMG_1202.JPG
Som sagt, riktigt snyggt med brunt gummi.:) Nöjd med det?
 

Fredrik.a

Breitling
Låter helt sjukt om det är standardservice. Testa maila direkt till SEIKO UK, vet att man kan skicka klockor direkt till dem som kund och de servar 8L-urverket i UK. Gissar på ett mycket lägre pris hos dem.

[email protected]
http://www.seiko.co.uk/customer-support/seiko-servicing/service-and-repairs

Eller skicka den till Thewatchbloke i UK, han gör det för runt halva priset.
https://thewatchbloke.co.uk/
Tack för bra tips, börjar bli dags för service för min. Någon som pratat med dem om tid och pris för service?
 

Jeanis

Omega
Inte för att det är aktuellt för mig i nuläget men är det någon som vet vad det kostar att byta vridringen på Marinemastern, alternativt om, och i sånt fall var, man kan köpa en ny?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inte för att det är aktuellt för mig i nuläget men är det någon som vet vad det kostar att byta vridringen på Marinemastern, alternativt om, och i sånt fall var, man kan köpa en ny?
Vet inte vad det kostar nu för tiden men för några år sedan var det rätt billigt, typ 1500-2000kr. Hela ringen säljs i ett stycke som du vet.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Fick besked om i fredags att min SBDX017 (som jag bara hade i en vecka innan den började forta sig) nu är tillbaka från Seiko Holland efter service, packningsbyte och trycktestning. Slutligen hamnade priset på hela 250 kr och det är jag mycket nöjd med. Jag måste säga att jag är mycket nöjd med Opturas service och det visade sig också att min kollegas kusin tydligen jobbar på Optura som servicechef. Men detta fick jag reda på idag efter den goda servicen (-:

Efter att ha läst hela denna tråden som uppladdning för hemkomsten så beställde jag också ett svart Crafter Blue spänne. Gnuggar händerna!
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Snapseed.jpg


En grej som jag inte tänkt på alls var hur svårt det skulle vara att hitta en tidpunkt som visarna inte skymmer varandra. Tänker att tio i fyra på morgonen skulle vara en bra tid men nu sover jag ju oftast då ...
Hade ju kunna vänta några minuter här iofs så hade seikologgan synts.
 
Senast ändrad:

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Jag har haft min MM300 i ett par dagar nu efter service och ruckning i Holland. Innan service fortade sig min klocka ca 45 sek per dygn. Efter service saktar sig klockan nu med cirka 20 sek per dygn. Det känns inte så roligt men garantin ska täcka detta. Är urverket kört eller går det att rucka om det skickas på service igen? Vad ska jag kräva av Seiko? Det kostar ju mig pengar att skicka klockan på service hela tiden.
 
Topp