• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

seikodiverr

KS Explorers Club
Jag har haft min MM300 i ett par dagar nu efter service och ruckning i Holland. Innan service fortade sig min klocka ca 45 sek per dygn. Efter service saktar sig klockan nu med cirka 20 sek per dygn. Det känns inte så roligt men garantin ska täcka detta. Är urverket kört eller går det att rucka om det skickas på service igen? Vad ska jag kräva av Seiko? Det kostar ju mig pengar att skicka klockan på service hela tiden.
Jag har ingen aning om vad man kan kräva av Seiko, med det finns det säkert massor av folk här som vet. Jag vet däremot att verket klarar ofantligt mycket bättre än så. Jag har haft min MM300 i 1,5 år och när jag köpte den var det inte om ord någon genomförd service eller så. Jag har nu mätt den de senaste 110 dagarna. Den går –1,5 sek/dag, de dygn jag bär den mycket bättre än så. Annars sitter den i winder. Klockan är från 2011 och jag tror inte att den har servats någonsin. Så om en urmakare inte kan få ditt verk att gå bättre än –20 SPD kanske något är fel på verket?
 

joh.jonsson

Panerai
Lite följdfråga här. Kan jag lämna in 300an hos lokala seiko butiken för ruckning? Eller måste den iväg till ett "riktigt" service center?
Bonus bild!
20170817_210804-01.jpeg
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Jag har ingen aning om vad man kan kräva av Seiko, med det finns det säkert massor av folk här som vet. Jag vet däremot att verket klarar ofantligt mycket bättre än så. Jag har haft min MM300 i 1,5 år och när jag köpte den var det inte om ord någon genomförd service eller så. Jag har nu mätt den de senaste 110 dagarna. Den går –1,5 sek/dag, de dygn jag bär den mycket bättre än så. Annars sitter den i winder. Klockan är från 2011 och jag tror inte att den har servats någonsin. Så om en urmakare inte kan få ditt verk att gå bättre än –20 SPD kanske något är fel på verket?
Jag har ju hört så mycket bra om urverket som du beskriver nu och därför känns det så tråkigt att sitta med ett dåligt exemplar på armen. Jag ska kontakta Optura idag och se vad de säger om saken. Jag återkommer med mer info.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har haft min MM300 i ett par dagar nu efter service och ruckning i Holland. Innan service fortade sig min klocka ca 45 sek per dygn. Efter service saktar sig klockan nu med cirka 20 sek per dygn. Det känns inte så roligt men garantin ska täcka detta. Är urverket kört eller går det att rucka om det skickas på service igen? Vad ska jag kräva av Seiko? Det kostar ju mig pengar att skicka klockan på service hela tiden.
Varför kostar det dig pengar? Du har väl garanti på servicen?
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Varför kostar det dig pengar? Du har väl garanti på servicen?
Servicen är gratis men jag betalar porto. Inga stora pengar och det är ok men när de inte kan få rätt på klockan då tycker jag inte att jag ska betala längre. Samt när kan jag kräva ett nytt urverk eller kanske en ny klocka?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Servicen är gratis men jag betalar porto. Inga stora pengar och det är ok men när de inte kan få rätt på klockan då tycker jag inte att jag ska betala längre. Samt när kan jag kräva ett nytt urverk eller kanske en ny klocka?
Om jag säger så här: Vem säger att du ska betala porto? Du har betalat för en tjänst som inte uppfyller det du betalat för.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Om jag säger så här: Vem säger att du ska betala porto? Du har betalat för en tjänst som inte uppfyller det du betalat för.
Håller med. Jag ska bära klockan en vecka till för att vara säker. Om den inte håller måttet skickar jag den till Optura en gång till så får vi se vad resultatet blir.
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Grattis! Kör Crafter Blue, riktigt schysst.
Tack.
Ja, CB är grymt. Det har jag provat på SKX och Sumo, så ett sånt får det bli, och ett Angus.
Sen lurar jag på en svart/grå MN-strap från Erika -bekväma som attan. Några Natos och kanske ett skräddarsydd läder också. Några rekommendationer på just läderband förresten?
Om någon sitter på ett okapat originalgummi i bra skick så är jag intresserad.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Topp