• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det bekräftat att det är ny länk?
Utifrån länkad tråd verkar det finnas ett exemplar... Kanske ett misstag av Higuchi?
Misstag? Två exemplar i så fall, denna också:

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Känns som om Seiko själva har missad länk bytet, bild från Japanska Prospex sidan idag:

image.png

//Bosse
Bilden kan ju vara gammal ändå. Har läst att vissa med små handleder har haft svår tdär att kunna korta länken tillräckligt på den "gamla" länken till 001, det skulle ju också kunna vara en anledning till att uppdatera länken.
 

Geparden

Audemars
Med anledningen av denna tråden:
http://forums.watchuseek.com/f21/sb...0-bracelet-all-links-removable-3509642-4.html
@Molle och @Bosse , har ni den nya typen av länk där alla länkbitar går att ta bort eller har ni den gamla typen av länk på era SBDX017?
Det där var ju intressant för en med tunna handleder, kanske läge att uppdatera min mm300.
Kämpade med att få till en bra passform med drastiska alternativ såsom att såga bort en länkbit bl.a.
Slutade med ett "standardlås" som en ok lösning men med nya länken kan man bestämma lite mer själv var dykförlängarlåset ska hamna.
Så här ser min "sjuka" länkuppdelning ut på en tonfisk för att den ska sitta skönt.
image.jpeg

Ni kanske förstår mitt dilemma :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gjorde ett DIY-projekt likt detta i efterdyningarna av jakten på den perfekta passformen för SBDX001 och mig. Överbliven specialclasp och ett gummiband jag inte förstod mig på än, och som dessutom var för långt var man ju tvungen att använda.
image.jpeg

Blev väl sådär.. Man kanske skulle utvecklat den produkten lite.
Hehe, cool! Borrade du i bandet eller?
 

Jeanis

Omega
Efter köpet av en srp789 i somras har jag fått upp ögonen ordentligt för Seiko och då speciellt Marinemaster 017. Varit hos AD och känt på den och jag gillar allt, förutom länken. Efter lite sökande på nätet verkar det vara mer eller mindre omöjligt att få tag på en bra AM-länk, från typ Strapcode eller liknande. Jag bär helst mina klockor på länk så det känns trist om originallänken, och bristen på länkalternativ, skulle hålla mig borta från marinemastern.

Vad säger ni som har den, kommer ni överens med länken? Och är det någon som har hittat någon bra alternativ länk?
 

Bosse

Friends of KS
Efter köpet av en srp789 i somras har jag fått upp ögonen ordentligt för Seiko och då speciellt Marinemaster 017. Varit hos AD och känt på den och jag gillar allt, förutom länken. Efter lite sökande på nätet verkar det vara mer eller mindre omöjligt att få tag på en bra AM-länk, från typ Strapcode eller liknande. Jag bär helst mina klockor på länk så det känns trist om originallänken, och bristen på länkalternativ, skulle hålla mig borta från marinemastern.

Vad säger ni som har den, kommer ni överens med länken? Och är det någon som har hittat någon bra alternativ länk?

Ett kort svar: Länken är bra.
Lite längre är att den kanske inte är snyggast, spännet är lite "flamsigt" men funktionaliteten är där inget fel på. Jag har haft 001/017 på länk, gummi original, Isofrane Toshi custom läder och Nato. Nato är kass, original gummi är för långt, övriga options fungerar på min 17.5 handled.
På kortad länk väger min in på ett par gram under 200 så den känns, men jag har justerat länken så den sitter "fast" och använder förlängningen när handledet sväller så nema problemas.

P9091268.jpg

(SBDX017 idag)
//Bosse
 
Topp