• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Det verkar som Strapcode är på gång med länkar till Marinemastern. Bra om man som jag vill ha den på länk men inte riktigt är kompis med originallänken.
strapcode.png
Kul!
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Roligt med lite options på länkar, om Strapcode kommer med något.

Denna klocka har verkligen fastnat i mitt sikte, måste inskaffa en fortast möjligt! Pm gärna om någon har en över.

Känns den tung att bära eller ser den tyngre ut än vad den är?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det verkar som Strapcode är på gång med länkar till Marinemastern. Bra om man som jag vill ha den på länk men inte riktigt är kompis med originallänken.
strapcode.png
Det där är ju riktigt riktigt roligt! Jag frågade för något år sedan och då hade de inga planer på det. Släpper de en snygg länk så måste jag nog köpa en 001 eller en 017 igen.
 

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Bytte till gummi på min MM häromdagen, men pallade inte längden på bandet så blev lite skärande och brännande...

IMG_5234-1.JPG


Gummit är dock ingen höjdare.. Men ändå kul variation!:)
 

Bilagor

  • FullSizeRender.jpg
    FullSizeRender.jpg
    120.1 KB · Visningar: 52

jakebarnes

Cartier
Lämnade in hos Klockmaster Globen idag. Funderade på att försöka bryta upp och städa själv men det kändes för osäkert. Någon som har erfarenhet?

Jag hade samma problem, efter saltvattenbad, tror jag.
Plockade bort ringen, tvättade lite med en tops och strök sedan på lite silikonkräm(ögonkräm) innan jag satte tillbaka ringen. Funkade helt perfekt.
 
Topp