• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Geparden

Audemars
Kapade MM-gummit idag. Resultatet är långt från perfekt men det får duga eftersom alternativet är att inte använda det alls.
Jag klippte, eldade och formade. Är det någon som vet någon som kan korta gummistraps med ett lite mer professionellt resultat?

image.jpg
Jag brukar kapa längs ett fastklämt mynt sen slipar jag till en fasning med finkornigt papper. Brukar bli bra och så slipper man den "glätta" ytan eld lämnar ifrån sig.
 
Jag brukar kapa längs ett fastklämt mynt sen slipar jag till en fasning med finkornigt papper. Brukar bli bra och så slipper man den "glätta" ytan eld lämnar ifrån sig.

Hur kapar du längs myntet? Det går ju inte att klippa med en vanlig sax.
Det borde finnas något bra verktyg att kapa snyggt med. Kanske en traditionell skomakare kan ha något?
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Vridringen på min MM300 är supertrög. Jag har spolat i vatten sånt men det blir ingen skillnad. Har någon haft samma problem? Förslag på lösning?
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Vridringen på min MM300 är supertrög. Jag har spolat i vatten sånt men det blir ingen skillnad. Har någon haft samma problem? Förslag på lösning?
Lämnade in hos Klockmaster Globen idag. Funderade på att försöka bryta upp och städa själv men det kändes för osäkert. Någon som har erfarenhet?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Lämnade in hos Klockmaster Globen idag. Funderade på att försöka bryta upp och städa själv men det kändes för osäkert. Någon som har erfarenhet?
Nix, min är lite seg i känslan, men absolut inte supertrög. Men som sagt, viss seghet besitter den. Och har så gjort sen den var ny, kanske ska tilläggas.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Fan! Jag blir mer och mer sugen på en. Finns det någon annan tunnis som kan visa lite jämförelse bilder på den och något annat?
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Hade båda (skx borta) och tycker dom bärs liknande. MM känns lite tyngre men storleken skiljer inte markant. Jag tycker den känns precis som Seiko monster i storlek och vikt.
image.jpg
Tusan vad jag saknar min. Klockmaster ringde idag och berättade att den var klar. Hade tyvärr inte möjlighet att hämta den. Alltså det här är nog den enda av mina klockar som jag verkligen saknar när jag inte har den på armen.
 

seikodiverr

KS Explorers Club
2016-09-22 12 42 54.jpeg
Tusan vad jag saknar min. Klockmaster ringde idag och berättade att den var klar. Hade tyvärr inte möjlighet att hämta den. Alltså det här är nog den enda av mina klockar som jag verkligen saknar när jag inte har den på armen.
Hämtade den i Globen nyss. 100 spänn för att få en perfekt fungerande vridring. Varför lämnade jag inte in den för länge sen? Hur som helst: Nu är jag en hel människa igen :)
 
Saknar min som legat hos Optura i norge hur länge som helst medan det tjafsats om att en tysksåld klockas worldwide garanti inte gäller i scandinavien ...... Nu blir det retur till mig för vidarebefodran till tyskland och sedan får vi se, nån som sa revirpinkande utan kundfokus?!? :mad:
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Saknar min som legat hos Optura i norge hur länge som helst medan det tjafsats om att en tysksåld klockas worldwide garanti inte gäller i scandinavien ...... Nu blir det retur till mig för vidarebefodran till tyskland och sedan får vi se, nån som sa revirpinkande utan kundfokus?!? :mad:
Trist nivå, hoppas de löser sig smidigt! Optura låter för övrigt som en Opel modell...:dead:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Saknar min som legat hos Optura i norge hur länge som helst medan det tjafsats om att en tysksåld klockas worldwide garanti inte gäller i scandinavien ...... Nu blir det retur till mig för vidarebefodran till tyskland och sedan får vi se, nån som sa revirpinkande utan kundfokus?!? :mad:
Tagit kontakt med SEIKO? SEIKO har ju ett kontor i Tyskland, dra ett mail dit och beskriv vad som hänt.
 
Topp