• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

AB

Panerai
2-Faktor
Jag stör mig inte på höjden. Den är lite topptung men inte så att det stör. Det ger bara närvaro på armen, kraftfull utstrålning och klockans proportioner är i mitt tycke perfekta. Men..tjockleken kräver rätt band. CB (på bilden här) som sluter upp mot boetten är perfekt. Likaså länken som adderar lite till blinget och närvaron. Tunnare band ser sådär ut i mitt tycke när dom möter boettens höjd och kraftiga bandhorn. T.o.m. Isofrane är på gränsen till för tanigt.
33E32D66-D7EE-43D0-8E44-7C690266D2B4.jpeg
Håller med dig helt här. Hade velat testa våffla för att få till SLA025-looken men det känns som att det kommer se för klent ut. Har bara sett bilder av SLA025 men det ser ut som att gummiband sluter upp bättre mot boetten än på MM300. Aja, CB är så pass bra så det är bara att köra på med det, trist dock att det inte finns i så många färger.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Verkligen! En vän haffade en, men av någon anledning så tilltalar den han inte, så jag bestämde mig för att avlasta honom från bördan.. :) hämtar hem den senare i veckan! klockmagasinet har en suverän deal på sla021j1 för den som är intresserad. Den ligger på 24675 kr nu!
Bad är det för ställe? Är de AD? De skriver att list är 33, vilket det borde vara men inte är. Svenskt list är 40.
 

Therango

Omega
Gött! Då blev det ett köp och med det ett nytillskott i tråden :)
Bad är det för ställe? Är de AD? De skriver att list är 33, vilket det borde vara men inte är. Svenskt list är 40.
Verkar vara ett svenskt bolag som har sitt lager i Finland. Har själv inte handlat där, reagerade oxå på att priset på klockan är väldigt lågt. Verkar vara legit. Går även att handla mot faktura, vilket jag hade gjort om en affär där hade varit aktuellt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Verkar vara ett svenskt bolag som har sitt lager i Finland. Har själv inte handlat där, reagerade oxå på att priset på klockan är väldigt lågt. Verkar vara legit. Går även att handla mot faktura, vilket jag hade gjort om en affär där hade varit aktuellt.
Jag kollade med SEIKO, butiken är legit, finsk som du säger. Snarare listpriset i Sverige som är helt åt helvete. Den listar 32-33 i resten av EU.
 

JesperO

Rolex
Så får man vara med och mysa i den här tråden...
A4177E96-4651-4156-9C2B-54C5D19257BE.jpeg


Min första MM, har spanat på den i stort hela mitt klockintresse men aldrig kommit till skott.
Stor best, kvalitet över förväntan.
Öppnar ju direkt upp tankarna på att jag säkert kan bära upp en GS-dykare på 44mm...:rolleyes:
 

Therango

Omega
Så får man vara med och mysa i den här tråden...
A4177E96-4651-4156-9C2B-54C5D19257BE.jpeg


Min första MM, har spanat på den i stort hela mitt klockintresse men aldrig kommit till skott.
Stor best, kvalitet över förväntan.
Öppnar ju direkt upp tankarna på att jag säkert kan bära upp en GS-dykare på 44mm...:rolleyes:
Jag har funderat på en gs dykare och en marinemaster men måste medge efter att ha testat båda, att jag gillar marinemastern betydligt mer. Den är snyggare och har mer personlighet i mitt tycke! Bra köp! Min marinemaster skall jag hämta imorgon! :)
 

JesperO

Rolex
Jag har funderat på en gs dykare och en marinemaster men måste medge efter att ha testat båda, att jag gillar marinemastern betydligt mer. Den är snyggare och har mer personlighet i mitt tycke! Bra köp! Min marinemaster skall jag hämta imorgon! :)

Jag gillar verkligen marinemasterns utseende, boett, tavla mm, väldigt svag för den.
Men samtidigt är kvaliteten på tex en SBGA029/229/031/231 är ju något bättre...
Får nog vänta in Basel och ev nya dykare.
Men riktigt glad över att ha landat en MM och få testa den riktigt.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Den är i nyskick, köpt för en månad sedan, inte ett ändå märke på den vad jag kunde se, fördelen med den nya marinemastern är väl att det är en keramiska bezel och safirglas, gillar tavlan och guldvisaren, bara lite synd att det inte står marinemaster på den, men det blir nog ett köp. Det är väl en limiterad upplaga om jag inte minns fel, eller gäller det bara den gröna?

Bezelinlägget på 017 är väl inte keramisk?

Edit: läste fel inlägg och svarade tokigt.
 

Therango

Omega
Jag gillar verkligen marinemasterns utseende, boett, tavla mm, väldigt svag för den.
Men samtidigt är kvaliteten på tex en SBGA029/229/031/231 är ju något bättre...
Får nog vänta in Basel och ev nya dykare.
Men riktigt glad över att ha landat en MM och få testa den riktigt.
Oja. Kvalitén på grand Seiko är fantastisk för pengarna, men marinemastern håller väldigt hög klass i jämförelse, med tanke på pengen den kostar tycker jag, och som du skrev. Den ser fantastiskt cool ut! Ser fram emot morgondagen då jag får umgås med min. :)
 
Topp