• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Blû
88811942-9903-4CCB-83FD-53ADAB54FD74.jpeg
 

seikodiverr

KS Explorers Club
24H på MM600 borde verkligen ha en annan färg. Fattar inte hur Seiko tänkte där. (Jag har också en MM600)

Det kan jag faktiskt hålla med om även om det inte stör mig!

Härligt att se en MM600! Det är verkligen en best! Jag trodde att jag skulle tycka som er tills jag fick den på armen. I praktisk användning upplevde jag aldrig att jag blandade ihop eller stördes av att 24h-visaren hade samma färg.
 

anru

Cartier
Härligt att se en MM600! Det är verkligen en best! Jag trodde att jag skulle tycka som er tills jag fick den på armen. I praktisk användning upplevde jag aldrig att jag blandade ihop eller stördes av att 24h-visaren hade samma färg.

För egen del ligger nog mycket av förklaringen att jag bär olika klockor varje dag, så, hjärnan & ögonen hinner inte vänja sig vid urtavlan förrän det sitter en ny klocka på armen. Iaf är det min amatöranalys :)
 

seikodiverr

KS Explorers Club
För egen del ligger nog mycket av förklaringen att jag bär olika klockor varje dag, så, hjärnan & ögonen hinner inte vänja sig vid urtavlan förrän det sitter en ny klocka på armen. Iaf är det min amatöranalys :)
Låter rimligt! Även om jag iofs också varvade med mycket annat. Min amatöranlys: Även folk som gillar Seiko funkar olika :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hade visarna varit annorlunda så hade jag aldrig sålt min 011. Men i jämförlse med min SBDX001, som jag alltid blir förtrollad av när man ser på, så gav MM600 mig aldrig det. Däremot så är springdriven och exaktheten något jag måste ha igen!
Två helt olika klockor tycker jag. Mm600 känns mycket mer tool än mm300 även om även 300m är stor.
 

AB

Panerai
2-Faktor
Börjar bli ruggigt sugen på att testa SLA021. Finns det någon som haft den ett tag och kan säga någonting om den? Vore kul att höra något positivt i och med att kritiken varit mestadels negativ än så länge. Jag VILL gilla den - ge mig vatten på min kvarn!
 

Linus81

Omega
Börjar bli ruggigt sugen på att testa SLA021. Finns det någon som haft den ett tag och kan säga någonting om den? Vore kul att höra något positivt i och med att kritiken varit mestadels negativ än så länge. Jag VILL gilla den - ge mig vatten på min kvarn!
Vad finns inte att gilla?!?!? Den har allt som SBDX001 och 017 har. Men inte ”MARINE MASTER” på tavlan. Nyp den som finns här på KS!
 
  • Like
Reactions: AB

Pontus M

Omega
Börjar bli ruggigt sugen på att testa SLA021. Finns det någon som haft den ett tag och kan säga någonting om den? Vore kul att höra något positivt i och med att kritiken varit mestadels negativ än så länge. Jag VILL gilla den - ge mig vatten på min kvarn!

Jag har känt på SLA021, dock bara i butik. Tyvärr faller den platt i jämförelse med SBDX017. Den svarta urtavlan känns livlös och jag har egentligen svårt att se någon fördel gentemot föregångaren.
Hittar du en SBDX017 så tycker jag definitivt att du ska köpa den istället.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har känt på SLA021, dock bara i butik. Tyvärr faller den platt i jämförelse med SBDX017. Den svarta urtavlan känns livlös och jag har egentligen svårt att se någon fördel gentemot föregångaren.
Hittar du en SBDX017 så tycker jag definitivt att du ska köpa den istället.
Smaksak givetvis men jag tycler de äldre versionerna känns väldigt mycket mer klassisk SEIKO.
 
Senast ändrad:
Topp