• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Justdix

Cartier
2-Faktor
20190128_162939.jpg

Riktigt schysta klockor! Älskar min sla021j1, det är en keeper!
Håller med dig! Har varit på sedan jag fick den
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
7
Som jag har förstått det så ska samma länkar passa.. ska bara vara uppgradering av tavla glas och bezel, samt att urverket ska innehålla lite uppdateringar. Ett tips om en sida som säljer den för ett fantastiskt bra pris.
https://www.klockmagasinet.se/seiko-prospex-marine-master-sla021j1
Ps, Har du erfarenhet av strapcodes grejer, och isåfall, hur är dem för pengen? Är själv väldigt sugen på att beställa lite länkar. :)
Verket är inte uppdaterat, vridringen är tjockare.
Hej
Har en SBDX001 och har några frågor.
-Behöver service, tappar kring 30s/dygn. Visst finns det en herre i England som är bra?
-kan man sätta nya keramiska bezeln på dessa tidiga? Eller blir de för höga. Som jag förstått det går det inte bara att byta bezel utan hela ringen bytes.
Tack för hjälp, mkt trevlig klocka!
Det är olika glas också så inte säkert eller ens troligt att de har samma dimensioner. Det är inte säkert att du kan växla vridringarna, om du kan få tag på en.
Finns det någon sida där man kan få en överblick över alla MMs?
Men, vad vill du veta?

SBDX001: Första modellen.
SBDX017: Uppdaterat urverk med MEMS-delar, annan applicering av lyspasta. Diashield repskydd.
SLA021: Safirglas, ny vridring med keramiskt inlägg. Ny lyspasta (Lumibrite 2v), X-tavla, annan sekundvisare.
 
Grym MM300 abstinens (köpt och sålt två ggr men nu får det bli en keeper) ingen som känner någon som känner någon som har en kusins kompis som vill sälja sin? Jag har även annons på köpes :)
 

DaKa

Cartier
Vad ligger en marinemaster på ny från butik? Den Verkar ganska ovanlig hos ÅF här i Sverige?!

//Daniel
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Tankarna vandrar mot att det är dags för en Seiko dykare igen. Tänkte mig först en Sumo, sen hittade jag ”MM200” men nu lutar jag lite åt att jag troligtvis inte kommer bli helt nöjd om jag inte slår till på en MM300 igen. Haft en förut och den satt som en smäck verkligen... nån som vill släppa sin? :angel:
 

DaKa

Cartier
Tjena ,

Har en Sumo idag , hur bärs marinemastern i jämförelse? Tycker ni det är onödigt med en MM om man har en Sumo?? Dum fråga möjligen
 

VioletBread

Cartier
2-Faktor
Tjena ,

Har en Sumo idag , hur bärs marinemastern i jämförelse? Tycker ni det är onödigt med en MM om man har en Sumo?? Dum fråga möjligen

Alla klockrelaterade frågor är bra frågor!! Känner igen frågan och tror den ställts tidigare, för jag har själv undrat! Har för mig svaret var att en Sumo känns lite som en tillplattad MM300. Jag är nog benägen att hålla med om det!
 

DaKa

Cartier
Alla klockrelaterade frågor är bra frågor!! Känner igen frågan och tror den ställts tidigare, för jag har själv undrat! Har för mig svaret var att en Sumo känns lite som en tillplattad MM300. Jag är nog benägen att hålla med om det!

Oki... Sjukt sugen... Men frågan är ju också om de är värt att betala samma pengar som för en klassisk Omega / Tudor .. Får fundera....sjukt jobbigt. . Dagens I-lands problem .
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Är benägen att säga mindre på bredden och något större på höjden. Alltså lite som måtten siar om.
Tjena ,

Har en Sumo idag , hur bärs marinemastern i jämförelse? Tycker ni det är onödigt med en MM om man har en Sumo?? Dum fråga möjligen
Alla klockrelaterade frågor är bra frågor!! Känner igen frågan och tror den ställts tidigare, för jag har själv undrat! Har för mig svaret var att en Sumo känns lite som en tillplattad MM300. Jag är nog benägen att hålla med om det!
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Är inte riktigt med på ändamålet med inlägget. Är det en fråga om vad andra tycker eller är det en säljesannons? Om det är det första blir svaret att tänka igenom beslutet väl innan. Är det det senare bör du lägga den under säljes ;)
Funderar på att sälja min MM300 SBDX017.
Den enda och ABSOLUT den enda anledningen att jag kanske ska sälja det är pga jag har fått ny tjänst och där jag ska jobba ska jag använda min G shock.Synd att mastern ska bara ligga även om den var tänkt som keeper och finare klocka.
Marinemastern är köpt hos svensk AD 180201 således fortfarande i garanti i 11 månader.
Garanticertifikatet medföljer såklart.
Inköpspriset 26.500 riksdaler - inköpskvittot medföljer.
Full set med yttre box/skydd , inre box, helt ny MM 300 OEM strap samt :
1 Mesh no name - helt ny
1 svart Nato heavy duty strap från Top Specs US- ny
1 svart RAF pilot rubber strap från Bonneto Cinturini- väldigt lite använt.
Mastern går + 1 spd sist jag kollade, jmfr min Speedmaster 005 fr 2017 , +10 spd. När den inte används vilar alltid dial up.
En superb klocka i mycket fint skick ( undantag ngn hairline på länken)
Lume som på denna MM 300 har jag inte sett och jag har haft ganska många klockor... Like a torch :)
Diashield, MEMS teknologi och grym lume det känner du säkert till.

This is the one :)
https://www.fratellowatches.com/hands-seiko-mm300-sbdx017-review/

21.500 all inclusive har jag tänkt mig isf.
Kan hända att det dyker upp på K&S
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Jag känner lite såhär att om du har en riktigt go mm300 som går bra och är i bra skick ska den inte säljas lättvindigt. Ångrar du dig är det ofta svårt att få tillbaka samma skick/standard på en annan eftersom de är eftersökta. Det senare gör ju iofs oxå att den är lättsåld, vilket gör att du snabbt kan bli av med den, så det är ju ingen panik att avyttra.

Edit: skillnaden för dig är att du fortfarande har garanti. Det är ju inte helt vanligt. Du kunde sälja den och köpa billigare men å andra sidan får du ju ändå betala sådär 15kkr (du kan säkert hitta billigare också men priset har ju gått upp) för en äldre i bra skick.
Ur-snygg kan hålla med dig faktiskt. Ska ta mig en funderare och isf lägga upp den på K&S. Tackar för input.
 

DEGAL

Cartier
2-Faktor
Jag känner lite såhär att om du har en riktigt go mm300 som går bra och är i bra skick ska den inte säljas lättvindigt. Ångrar du dig är det ofta svårt att få tillbaka samma skick/standard på en annan eftersom de är eftersökta. Det senare gör ju iofs oxå att den är lättsåld, vilket gör att du snabbt kan bli av med den, så det är ju ingen panik att avyttra.
Håller med dig 100%. Ffa när dessa dyker upp så sällan på K&S och väldigt sällan även på andra forum runtom i världen och skicket samt tidshållningen varierar. Knivigt :)
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Jag känner lite såhär att om du har en riktigt go mm300 som går bra och är i bra skick ska den inte säljas lättvindigt. Ångrar du dig är det ofta svårt att få tillbaka samma skick/standard på en annan eftersom de är eftersökta. Det senare gör ju iofs oxå att den är lättsåld, vilket gör att du snabbt kan bli av med den, så det är ju ingen panik att avyttra.

Edit: skillnaden för dig är att du fortfarande har garanti. Det är ju inte helt vanligt. Du kunde sälja den och köpa billigare men å andra sidan får du ju ändå betala sådär 15kkr (du kan säkert hitta billigare också men priset har ju gått upp) för en äldre i bra skick.
Jag håller med dig där @Ur-snygg ! Du säljer inte en MM300 så lättvindigt. Klockan är ikonisk och den lär inte bli lättare att få tag i framöver. Jag har rensat i min klocklåda med MM300 blir kvar!
 
Topp