• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

SBDX017
751FE95E-3268-42DB-9118-31BB18309A9B.jpeg
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Om man ska slå till på en mm300, hur ska man tänka? Hjärtat säger de äldre med "marinemaster" på tavlan men förnuftet säger en den nyare med safirglas och keramiskt insert. Tanken är att använda klockan även på jobb, det är klart att det skönt att slippa oroa sig för repor på glas och bezel. Eller är oron inte befogad när det gäller de äldre? 🤔
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har aldrig fått en repa i hardlex, varken på mm300 eller nån annan Seiko.
Inget jag skulle oroa mig över och dessutom slipper du x:et på tavlan.
Jag har haft en tonfisk med en repa i glaset, däremot var det inte jag som orsakade den så hur den kom till har jag ingen aning om? Man kanske inte ska vara så orolig.
X:et är ju absolut ingen fördel direkt😒
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Om man ska slå till på en mm300, hur ska man tänka? Hjärtat säger de äldre med "marinemaster" på tavlan men förnuftet säger en den nyare med safirglas och keramiskt insert. Tanken är att använda klockan även på jobb, det är klart att det skönt att slippa oroa sig för repor på glas och bezel. Eller är oron inte befogad när det gäller de äldre? 🤔
Mitt val föll på den nya. Tyckte att safirglas var nåt jag ville ha på en klocka i den prisklassen, men jag vet att andra tyckt något annat. Är själv nöjd med mitt beslut iaf. 🙂
20201012_090828.jpg
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Om man ska slå till på en mm300, hur ska man tänka? Hjärtat säger de äldre med "marinemaster" på tavlan men förnuftet säger en den nyare med safirglas och keramiskt insert. Tanken är att använda klockan även på jobb, det är klart att det skönt att slippa oroa sig för repor på glas och bezel. Eller är oron inte befogad när det gäller de äldre? 🤔
017 alla dagar i veckan! Snyggare tavla och inlägg (även om det är känsligare), men framförallt tycker jag att vridringen är snyggare och mer proportionerlig. Inte lika klossig.
skallagrimsons gamla, som överlevde även mig utan repat glas (fast jag använde den inte som beater);
905EA481-DDD3-4326-8E6B-84E2A881551E.jpeg
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
017 alla dagar i veckan! Snyggare tavla och inlägg (även om det är känsligare), men framförallt tycker jag att vridringen är snyggare och mer proportionerlig. Inte lika klossig.
skallagrimsons gamla, som överlevde även mig utan repat glas (fast jag använde den inte som beater);
905EA481-DDD3-4326-8E6B-84E2A881551E.jpeg
Det är nog en sådan det får bli om det blir ett köp. Håller just nu på att övertyga mig själv att det är inte så mycket pengar det handlar om, bara nästan 20 lax liksom... det är väl inget 😲🤔😄 köp bara!
 

Rojjben

Cartier
2-Faktor
Vet inte varför men det verkar vara ”januari-syndrom” på det mesta.

själv har jag både den nya slimmade SPB185 och SLA021 och kan säga att 21:an är mer på alla fronter. Inte bara höjden! Mer än 15 är dem värda alla dagar i veckan. 😊
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Mm, sant. Igår tänkte jag att det var länge sen jag bar min sla021 och skulle ta den idag, men så blev det en g-shock igen iaf... 😯 Har för övrigt samma kombo som du. Gillar den på gummit!
Gillar också den kombinationen starkt, och föredrar den nog över länken! Intressant nog kommer spännet verkligen till sin rätt på crafter blue-gummit. På länken upplever jag spännet för bulk:igt.
 
Topp