• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Marinemaster-tråden

SBDX001 ❤️
IMG_3327.jpeg

Kan du se om det går/verkar gå att byta ut UC claspen mot originalet? Jag mailade UC och de svarade att de inte hade testat så kunde inte uttala sig (klart de har!…men antar att de inte vill lova nåt om det inte är perfekt passning).
Bredden är rätt, kollat det. Sidan med micro justeringen funkar också. Sen om man kan byta den andra sidan på claspen vet jag inte utan att försöka ta bort den, och det vill jag inte, man är ju livrädd för att det kommer ta en timme att pilla tillbaka den igen. Men antar att det är snabbjusteringen du är ute efter. Jag såg att onkel konkel har en sån clasp man kan köpa till numera https://unclestraps.com/collections.../products/ratcheting-quick-adjust-diver-clasp

Enda nackdelen med dom låsen ni länkar till är att det är mer/lika mycket lås som klocka runt handleden. Finns det andra alternativ på marknaden där låset inte är så pass stor?

Enda nackdelen med dom låsen ni länkar till är att det är mer/lika mycket lås som klocka runt handleden. Finns det andra alternativ på marknaden där låset inte är så pass stor?
Verkar svårt att hitta, har googlat en del och vad jag hittar så blir de justerbara alltid rätt stora. Dock upplever jag att det ändå funkar bra, haft certinas variant som jag misstänker är väldigt lik i måtten och den claspen upplevs ändå hyggligt smidig på min 18 cm handled. Men absolut hade man önskat nåt lite smidigare om alternativet fanns.

Bredden är rätt, kollat det. Sidan med micro justeringen funkar också. Sen om man kan byta den andra sidan på claspen vet jag inte utan att försöka ta bort den, och det vill jag inte, man är ju livrädd för att det kommer ta en timme att pilla tillbaka den igen. Men antar att det är snabbjusteringen du är ute efter. Jag såg att onkel konkel har en sån clasp man kan köpa till numera https://unclestraps.com/collections.../products/ratcheting-quick-adjust-diver-clasp
Tack för att du kollade!

Yes jag såg att Uncle hade en annan clasp men tycker att den alldeles är för lång för mina 17,5cm handled. Sen tycker jag det är lite coolt att använda original clasp.

Har beställt nu! 😊 Dock via en vän i usa som jag är lite osäker om han kommer till Sverige under våren eller till sommaren. Så jag får snällt vänta.

Ja, dom är ju gigantiska, gillar det inte alls. Det var det fina med detta BoR också, claspen är liten och smidig. 3st microjusteringshål så det går att få till bra längd.

Tillbaka
Topp