Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En klockentusiast blir ju alltid…lite visareSamma här, lite visare. Inte sålt en klocka på två år! Problemet är att man under samma period inte hållt sig från att köpa..Men helt rätt att behålla den där fina klockan.
En klockentusiast blir ju alltid…lite visare![]()
Vacker kombo!!De enda klockor jag ångrat att jag flippat. Fan att man var så rastlös på den tiden.![]()
![]()
Nej det var quartz.Vacker kombo!!
Hade även Tunan 8-urverket?
Och plötsligt hade jag en till!![]()
Ser mysig ut! Hade definitivt köpt ifall länken hade smalnat av till 16 mm istället för 18 mm.Beds of rice för MM300, vad tror ni om detta?
![]()
Beads of Rice Bracelet (Seiko 'MM300' SBDX00x)
The Slim Turtle is a great watch for many reasons - comfortable size, clean layout and bold, lumed baton indices that provide excellent legibility. At its core, the SPB31x is a classic Seiko dive watch, though with a more modern, sleek case that only adds to the wearability. Seiko divers are...unclestraps.com
Någon som har erfarenhet när det gäller kvaliteten Uncle straps vs Strapcode? Tycker Uncles BoR är (länken ovan) är superfin men gillar även Strapcodes jubilee. Tror jag vill byta ut mot originalet som jag har nu, claspen är lite för bred för mig.Beds of rice för MM300, vad tror ni om detta?
![]()
Beads of Rice Bracelet (Seiko 'MM300' SBDX00x)
The Slim Turtle is a great watch for many reasons - comfortable size, clean layout and bold, lumed baton indices that provide excellent legibility. At its core, the SPB31x is a classic Seiko dive watch, though with a more modern, sleek case that only adds to the wearability. Seiko divers are...unclestraps.com
Strapcode brukar vara mer tyngd, styvhet och ”male endlinks”, dessa tre grejer är något jag iallafall vill undvika på en klocka som marinemastern.Någon som har erfarenhet när det gäller kvaliteten Uncle straps vs Strapcode? Tycker Uncles BoR är (länken ovan) är superfin men gillar även Strapcodes jubilee. Tror jag vill byta ut mot originalet som jag har nu, claspen är lite för bred för mig.
Jag tycker båda är bra. Har US Z199 och SC Hexad. Inget att klaga på.Någon som har erfarenhet när det gäller kvaliteten Uncle straps vs Strapcode? Tycker Uncles BoR är (länken ovan) är superfin men gillar även Strapcodes jubilee. Tror jag vill byta ut mot originalet som jag har nu, claspen är lite för bred för mig.
Tack för din input, tänkvärt!Strapcode brukar vara mer tyngd, styvhet och ”male endlinks”, dessa tre grejer är något jag iallafall vill undvika på en klocka som marinemastern.
Tack gärna!Jag tycker båda är bra. Har US Z199 och SC Hexad. Inget att klaga på.
Jag beställde BoR till min MM300 så snart kommer det ett bättre utlåtande.
Va gick kalaset på med moms och frakt? Är sugen på att också klicka hem en länk.Jag tycker båda är bra. Har US Z199 och SC Hexad. Inget att klaga på.
Jag beställde BoR till min MM300 så snart kommer det ett bättre utlåtande.
Tråkigt att se! Hade hoppats på goda nyheter. Hir var kvaliteten på själva BoR länken?Fick hem en beds of rice från Uncle Strap idag. Det var nått måndags ex.
1. Ändlänkarna passar inte, får inte in båda ändarna av sprinten. Ibland är det svårt, jag vet, men jag försökte så svetten droppade. Det var inte ens nära.
2. Man ser igenom ändlänkarna, små hål, ser inte ut som dem borde se ut sådär.
3. Prickar på claspen. Inte första gången Uncle levererar clasp med dålig borstning.
Nä, det var sista beställningen utav länkar från Uncle Strap.Köp ej.
![]()
Jodå, den var riktigt snygg!Tråkigt att se! Hade hoppats på goda nyheter. Hir var kvaliteten på själva BoR länken?
Reklamera och uppdatera gärna hur det går. Är nämligen också sugen på att köpa en länk från dom till min MM.Fick hem en beds of rice från Uncle Strap idag. Det var nått måndags ex.
1. Ändlänkarna passar inte, får inte in båda ändarna av sprinten. Ibland är det svårt, jag vet, men jag försökte så svetten droppade. Det var inte ens nära.
3. Prickar på claspen. Inte första gången Uncle levererar clasp med dålig borstning.
![]()
Jag pudlar!Fick hem en beds of rice från Uncle Strap idag. Det var nått måndags ex.
![]()
Tack för att du delar….Asså skitsnyggt!Här kommer lite bilder. Riktigt bekvämt och klockan känns mycket nättare än med strapcode hexad. Lite mer topptung med lättare länk såklart men sitter länken hyfsat tight så brukar inte jag störa mig. Matchar ju rätt fint med polerade riskorn och vill man ha dem borstade kan man bara vända på dem(tror jag).
![]()
![]()
![]()
![]()
Mycket bra, tror jag ska beställa.Måste säga att jag är riktigt nöjd med BoR länken nu efter att ha burit den i några dagar. Upplever klockan som mycket mer bärbar under dagligt bruk, länken är följsam men håller ändå kolossen på plats. 35g lättare än med hexad gör rätt stor skillnad också. Ändlänkarna sitter som gjutna, inte som originalet som glappar så störigt mycket så den inte går att använda(för mig iaf).
![]()
Kan du se om det går/verkar gå att byta ut UC claspen mot originalet? Jag mailade UC och de svarade att de inte hade testat så kunde inte uttala sig (klart de har!…men antar att de inte vill lova nåt om det inte är perfekt passning).Måste säga att jag är riktigt nöjd med BoR länken nu efter att ha burit den i några dagar. Upplever klockan som mycket mer bärbar under dagligt bruk, länken är följsam men håller ändå kolossen på plats. 35g lättare än med hexad gör rätt stor skillnad också. Ändlänkarna sitter som gjutna, inte som originalet som glappar så störigt mycket så den inte går att använda(för mig iaf).
![]()
Ska kolla i helg. Borde väl funka om det är samma bredd.Kan du se om det går/verkar gå att byta ut UC claspen mot originalet? Jag mailade UC och de svarade att de inte hade testat så kunde inte uttala sig (klart de har!…men antar att de inte vill lova nåt om det inte är perfekt passning).
Thänks! Det är samma bredd här jag kollat.Ska kolla i helg. Borde väl funka om det är samma bredd.