• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Ni har fel!

DSC06105.jpg

Hej, en fråga till experterna. Dessa vridringar som ser ut som keramik men som egentligen (väl?) är lackerat stål - hur håller de in the long run? Har ni skav på era/vad är era erfarenheter?

Gaaah! Hållit mig borta härifrån sedan jag köpte min GP 9050, men denna klocka har varit i mina tankar i 10 års tid. Nu när jag ser den med grön urtavla... Det ger den ett magiskt djup.

Jag har 17,5 cm handleder åt det ovalare hållet. Vad mäter dina?

Det är en stor pjäs men det är också det som ger den så fina proportioner.

@SilkySilk

Gaaah! Hållit mig borta härifrån sedan jag köpte min GP 9050, men denna klocka har varit i mina tankar i 10 års tid. Nu när jag ser den med grön urtavla... Det ger den ett magiskt djup.

@SilkySilk
Det finns väl en på K&S nu, bra att klippa den!

@SilkySilk

Hej! 17,5cm här och har väl hyfsat rund handled. På bilden ovan ser den större ut än vad den känns i verkligheten tycker jag, tycker att nedan bild representerar bättre storlekskänslan. Instämmer i övrigt….fantastisk djup och i stark sol förvandlas det vanligtvis mystiskt mörkgröna till skinande grönt. Har haft många klockor under åren och denna är jag väldigt fäst vid.
IMG_4378.jpeg

Hej! 17,5cm här och har väl hyfsat rund handled. På bilden ovan ser den större ut än vad den känns i verkligheten tycker jag, tycker att nedan bild representerar bättre storlekskänslan. Instämmer i övrigt….fantastisk djup och i stark sol förvandlas det vanligtvis mystiskt mörkgröna till skinande grönt. Har haft många klockor under åren och denna är jag väldigt fäst vid.
IMG_4378.jpeg
Klippte en sprillans SLA047 på Chrono24 nu 🔥🔥🔥, av officiell seikoåterförsäljare från Boston, USA. Svag dollar så det var billigare än att köpa från Japan. Får betala cirka 33' med moms, frakt och tull.

Jag tycker det är prisvärt med tanke på gröna limiterade upplagan och oanvänd/nyskick. Antar att alla är tillverkade 2021? Säljaren skriver 2025 men får inte ihop matematiken med 3000 ex.

Jag köpte en SKX007 för typ 15 år sedan som jag haft på nato, den blir då 17mm hög, så MM300 blir faktiskt lägre. Jag har provat att ha den på 18 cm högerhand i några dagar och det känns fint. Kommer mest ha MM300 på sommaren och vid utlandssemestrar.

I mitten av juni åker jag, klockan och familjen 1 månad till Sicilien. Då kommer den dagligen få vara i sin rätta miljö!

Klippte en sprillans SLA047 på Chrono24 nu 🔥🔥🔥, av officiell seikoåterförsäljare från Boston, USA. Svag dollar så det var billigare än att köpa från Japan. Får betala cirka 33' med moms, frakt och tull.

Jag tycker det är prisvärt med tanke på gröna limiterade upplagan och oanvänd/nyskick. Antar att alla är tillverkade 2021? Säljaren skriver 2025 men får inte ihop matematiken med 3000 ex.

Jag köpte en SKX007 för typ 15 år sedan som jag haft på nato, den blir då 17mm hög, så MM300 blir faktiskt lägre. Jag har provat att ha den på 18 cm högerhand i några dagar och det känns fint. Kommer mest ha MM300 på sommaren och vid utlandssemestrar.

I mitten av juni åker jag, klockan och familjen 1 månad till Sicilien. Då kommer den dagligen få vara i sin rätta miljö!
Jag börjar få sjuka cravings efter en MM. SLA047 speciellt :cool:

Åh wow grattis! Kul med ytterligare SLA047 ☺️Som jag förstår det så är det 2021 som gäller men jag kan ha fel.

Jag har beställt en Uncle Seiko BoR länk, får den i sommar av en vän som kommer över från USA. Finns en i tråden här som har och jag tyckte det var himla fint.

Återigen, gratulerar till köp av en fantastisk klocka….medan du väntar kommer här några helt färska och oglamourösa bilder 😉

IMG_4429.jpeg

IMG_4430.jpeg

IMG_4431.jpeg

FedEx, vilka hjältar. Klockan skickades från Boston igår och levererades idag kl 14.

Ingen moms eller tull verkar det ha blivit heller, så istället för 33' blev det 25' för en sproilans SLA047.

Antar att säljaren kanske körde en fuling på något vis. Kanske FedEx paket inte kontrolleras lika noga? Säljaren hade förvisso skrivit att det var en klocka och att priset var 2000 dollar om man öppnade plastfickan och läste alla lappar.

Nu sitter jag här med gralen utan att våga öppna putsskyddet med risk att bli besviken.

Idag fick jag också hem ett crafter blue band som jag tänkte skicka på direkt...

Måste sitta och njuta lite av stunden först!

Bilagor

• 20250514_173728.jpg
    20250514_173728.jpg
    1.2 MB · Visningar: 3
  • 20250514_173552.jpg
    20250514_173552.jpg
    944.9 KB · Visningar: 4
  • 20250514_173421.jpg
    20250514_173421.jpg
    1.1 MB · Visningar: 3
  • 20250514_173402.jpg
    20250514_173402.jpg
    1.1 MB · Visningar: 2
FedEx, vilka hjältar. Klockan skickades från Boston igår och levererades idag kl 14.

Ingen moms eller tull verkar det ha blivit heller, så istället för 33' blev det 25' för en sproilans SLA047.

Antar att säljaren kanske körde en fuling på något vis. Kanske FedEx paket inte kontrolleras lika noga? Säljaren hade förvisso skrivit att det var en klocka och att priset var 2000 dollar om man öppnade plastfickan och läste alla lappar.

Nu sitter jag här med gralen utan att våga öppna putsskyddet med risk att bli besviken.

Idag fick jag också hem ett crafter blue band som jag tänkte skicka på direkt...

Sist jag blev moms-fakturerad av FedEx var det två veckor efter leverans, så du ska nog inte spendera dom pengarna riktigt än 😂

Wohoo! Bilder tack!
Om du nu skulle lyckas finta bort avgifterna så är det bara att gratulera 😎. Iofs tycker jag att 33k för helt ny också är ett kap!

Fick FedEx faktura för moms nån vecka efter leverans, så hurra inte för mkt än 😄 Grymt fin klocka för den delen 👌

Inget toppenväder i huvudstaden, men här kommer några bilder. Crafter blue armbandet känns bra, men tror mer på originalgummit som dyker upp vilken dag som helst.

Omöjligt att göra urtavlan och finishen rättvisa med min mobilkamera.

Jag är positivt överraskad på djupet i boetten, den utsökta djupgröna urtavlan, lumen, finishen på urtavlan och keramiska bezelen. Sedan tycker jag inte klockan känns särskilt hög eller topptung. Men jag har haft Skx007 på nato som mätt 17mm. MM300 bär som en mindre klocka helt klart!

Låset till bandet bygger dock för mycket höjd på undersidan och är inte klockrent till nya klockbandet, har någon tips på ett nättare seikolås utan dykarförlängning?

Det kommer nog mer bilder vid ett senare tillfälle!

Bilagor

• 20250514_190853.jpg
    20250514_190853.jpg
    371.3 KB · Visningar: 4
  • 20250514_180522.jpg
    20250514_180522.jpg
    356.7 KB · Visningar: 6
  • 20250514_194741.jpg
    20250514_194741.jpg
    560.2 KB · Visningar: 4
  • 20250514_175719.jpg
    20250514_175719.jpg
    514.2 KB · Visningar: 4
Inget toppenväder i huvudstaden, men här kommer några bilder. Crafter blue armbandet känns bra, men tror mer på originalgummit som dyker upp vilken dag som helst.

Omöjligt att göra urtavlan och finishen rättvisa med min mobilkamera.

Jag är positivt överraskad på djupet i boetten, den utsökta djupgröna urtavlan, lumen, finishen på urtavlan och keramiska bezelen. Sedan tycker jag inte klockan känns särskilt hög eller topptung. Men jag har haft Skx007 på nato som mätt 17mm. MM300 bär som en mindre klocka helt klart!

Låset till bandet bygger dock för mycket höjd på undersidan och är inte klockrent till nya klockbandet, har någon tips på ett nättare seikolås utan dykarförlängning?

Det kommer nog mer bilder vid ett senare tillfälle!
Underbart!

Angående claspen så gillar jag den mer och mer. Tänker inte på att den är ganska rejäl längre. Jag har på mig klockan 24/7 och det är sjukt smidigt att förlänga länken 2 snäpp och få en lösare fit under natten.

Tillbaka
Topp