Original är bästVilket gummi är bäst för en SBDX001?
Ska skaffa nytt då mitt originalgummi gett upp
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Original är bästVilket gummi är bäst för en SBDX001?
Ska skaffa nytt då mitt originalgummi gett upp
Tack för svaret! Chatgpt håller med dig, verkar som att det är fjädern som är kass. Är nästan lite sugen på att prova själv, men vet inte riktigt om jag vågar! Har nämligen hittat fjädern för en hundring på nätet.Felet är nog att fjädern som håller fast din bezel är trasig, eller åtminstone något i den mekanismen. Det enklaste sättet att lösa det är att ta den till en urmakare. Vill du prova själv (jag skulle inte gjort det) finns det flera instruktioner på bl.a. YouTube om hur du gör det med mycket enkla verktyg.
Killgissar på att det är lätt, har poppat av bezeln på ett gäng SKX och det är plättlätt. Ser ut att vara samma konstruktion här. Ba gört. Ingen minns en fegisTack för svaret! Chatgpt håller med dig, verkar som att det är fjädern som är kass. Är nästan lite sugen på att prova själv, men vet inte riktigt om jag vågar! Har nämligen hittat fjädern för en hundring på nätet.
På en SKX skulle jag inte tveka en sekund. Lite synd att repa eller förstöra något på en riktig Marinemaster, dvs med lumeplupp och utan PX. Låt drevet börja!!!Killgissar på att det är lätt, har poppat av bezeln på ett gäng SKX och det är plättlätt. Ser ut att vara samma konstruktion här. Ba gört. Ingen minns en fegis![]()
Förstår absolut, en gammal SKX är som gjort att gå loss på själv. En Marine master är nåt annatPå en SKX skulle jag inte tveka en sekund. Lite synd att repa eller förstöra något på en riktig Marinemaster, dvs med lumeplupp och utan PX. Låt drevet börja!!!
Har dock ingen erfarenhet av att öppna upp klockor, brukar mest bara glo på demKillgissar på att det är lätt, har poppat av bezeln på ett gäng SKX och det är plättlätt. Ser ut att vara samma konstruktion här. Ba gört. Ingen minns en fegis![]()
Tror såHar dock ingen erfarenhet av att öppna upp klockor, brukar mest bara glo på dem
Om jag fattat det hela rätt så poppar man av bezeln, byter ut fjädern, byter och smörjer packningen och trycker sedan tillbaka bezeln?
Hittat några klipp på när detta görs på SKX, men inte min modell. Är lite skraj att någon del av proceduren skulle skilja...