• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Felet är nog att fjädern som håller fast din bezel är trasig, eller åtminstone något i den mekanismen. Det enklaste sättet att lösa det är att ta den till en urmakare. Vill du prova själv (jag skulle inte gjort det) finns det flera instruktioner på bl.a. YouTube om hur du gör det med mycket enkla verktyg.
Tack för svaret! Chatgpt håller med dig, verkar som att det är fjädern som är kass. Är nästan lite sugen på att prova själv, men vet inte riktigt om jag vågar! Har nämligen hittat fjädern för en hundring på nätet.

Tack för svaret! Chatgpt håller med dig, verkar som att det är fjädern som är kass. Är nästan lite sugen på att prova själv, men vet inte riktigt om jag vågar! Har nämligen hittat fjädern för en hundring på nätet.
Killgissar på att det är lätt, har poppat av bezeln på ett gäng SKX och det är plättlätt. Ser ut att vara samma konstruktion här. Ba gört. Ingen minns en fegis 😁

• Like
Reactions: Izy
Killgissar på att det är lätt, har poppat av bezeln på ett gäng SKX och det är plättlätt. Ser ut att vara samma konstruktion här. Ba gört. Ingen minns en fegis 😁
Har dock ingen erfarenhet av att öppna upp klockor, brukar mest bara glo på dem 😄

Om jag fattat det hela rätt så poppar man av bezeln, byter ut fjädern, byter och smörjer packningen och trycker sedan tillbaka bezeln?

Hittat några klipp på när detta görs på SKX, men inte min modell. Är lite skraj att någon del av proceduren skulle skilja...

Har dock ingen erfarenhet av att öppna upp klockor, brukar mest bara glo på dem 😄

Om jag fattat det hela rätt så poppar man av bezeln, byter ut fjädern, byter och smörjer packningen och trycker sedan tillbaka bezeln?

Hittat några klipp på när detta görs på SKX, men inte min modell. Är lite skraj att någon del av proceduren skulle skilja...
Tror så 🙂 Men kan inte ta gift på att konstruktionen är exakt densamma jag heller, men vet att jag sett nåt youtube-klipp där det såg ut att vara lika.

Tillbaka
Topp