• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Maurice Lacroix Aikon Automaic

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Fick hem denna Aikon 39mm igår. 17,5cm handled och den sitter perfekt. Riktigt trevlig klocka för pengen, rekommenderas varmt!
A4146CDE-FB7A-4A5A-AE02-7CD8C2F1533F.jpeg
921A4A58-9AB3-4910-A890-67C829970FE9.jpeg
 

flairr

Omega
Funderar på att byta ut min ML aikon venturer . Så tänkte kolla med er vad kan man begära för en Blå venturer som är uttagen mars 2020? Den är i fint skick med några få hairlines på länken.
 
Fin finish på dem dock en aning för stor för mig - dock är deal-breakern det där m:et till logga. Ser ut som något E-type skulle ha i sin vikinga-restaurang...
 
  • Like
Reactions: PJZ

Norr_mange

Breitling
Måste säga att jag har blivit väldigt sugen på införskaffa mig 39mm modellen med antracit tavla, dock fanns den inte till något direkt vettigt pris hos någon ad här i Sverige vad jag kunnat se. Härligast skulle ju va att kanske köpa till lädret också så man kan variera lite.

Vad har ni med läder för upplevelse av det? Bra kvalla och skönt eller vad sägs?

Just nu börjar jag överväga att gå på den med svart tavla istället och så får man kanske beställa lädret i efterhand
Vad är det för spänne på lädret förresten? Vanligt eller butterfly clasp?
 
Senast ändrad:
Urverket som sitter i, är det ett bra sådant? Eller är det en billigare variant av något?
Är inte så haj på urverk än så kanske en dum fråga men kan man likna detta med någon annan klocka?

verkar vara en del som ändå lovordar detta?
 

PJZ

Cartier
Urverket som sitter i, är det ett bra sådant? Eller är det en billigare variant av något?
Är inte så haj på urverk än så kanske en dum fråga men kan man likna detta med någon annan klocka?

verkar vara en del som ändå lovordar detta?
Jag har inte hört några klagomål om dem, verkar funka bra.

Här kan du läsa mer;
 
Jag har inte hört några klagomål om dem, verkar funka bra.

Här kan du läsa mer;
Tack så mkt :)
 
  • Like
Reactions: PJZ
Topp