• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Maurice Lacroix Aikon Automaic

Norp

Rolex
2-Faktor
Jag gillade 41an också. Den bärs mindre. Men med handleder som en fågel var 39 helt klart rätt beslut. Gillar att den känns clean och lowkey men ändå lite blingig. Liiite bling skadar inte.:cigar:

Har tittat på modellen från och till i ett år. Känns kul att få testa på riktigt nu. Ska köra den hela nästa vecka så får vi se hur det känns!
Okej, har tyvärr inte provat den än men ska göra det vid tillfälle :)

Ja precis, passar till det mesta :happyhappy: kul att du slog till och jag tror nog den kommer bli kvar ;)
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Dags för lite tvätt men var tvungen att ta några bilder :snaphappy:


20200404_100728.jpg

20200404_095238.jpg

20200404_095116.jpg
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Jag har bara ett "vanligt" verktyg med rund pin i ena änden. Borde fungera om stiften inte sitter helt galet hårt.

Vet inte vad du menar med ett vanligt verktyg, men gäller iaf att du kan pressa ut stiftet ur länkbiten. Har du inte gjort det förr så håll reda på "collarn" dom är små och kan försvinna rätt snabbt :)

20200404_164635.jpg
 

Flipparn

Cartier
2-Faktor
Congrats, what a beauty !

I'm convinced now, it will be my next watch purchase, and I hope that Maurice Lacroix will start to produce the Aikon 39mm with white dial, so to buy it !
It will be a great purchase! Feels super solid and the finish is amazing and well over this price point.
 

Daniel h

Breitling
Hej alla!

Har varit sugen på en Aikon ett tag och velar lite kring ny eller begagnad.
Någon som vet om det är möjligt att få ner klockan några procent hos en klockhandlare- och i så fall, mellan tummen och pekfingret hur mycket?
Klockan jag är intresserad av: MAURICE LACROIX Aikon 42mm AI6008-SS002-430-1

Tack på förhand :)
 

PJZ

Cartier
Hej alla!

Har varit sugen på en Aikon ett tag och velar lite kring ny eller begagnad.
Någon som vet om det är möjligt att få ner klockan några procent hos en klockhandlare- och i så fall, mellan tummen och pekfingret hur mycket?
Klockan jag är intresserad av: MAURICE LACROIX Aikon 42mm AI6008-SS002-430-1

Tack på förhand :)
Vad jag läst tidigare i denna tråd så har folk lyckats pruta, har dessvärre inget minne av %-sats.. Får invänta mer exakta siffror av någon som precis plockat upp den kanske!

Mvh,
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Hej alla!

Har varit sugen på en Aikon ett tag och velar lite kring ny eller begagnad.
Någon som vet om det är möjligt att få ner klockan några procent hos en klockhandlare- och i så fall, mellan tummen och pekfingret hur mycket?
Klockan jag är intresserad av: MAURICE LACROIX Aikon 42mm AI6008-SS002-430-1

Tack på förhand :)
Va roligt! Detta borde vara ett bra pris?
https://www.uret.se/maurice-lacroix...MI-9vvqa7n6AIVGcayCh30fAXjEAQYASABEgLgOPD_BwE

Jag bytte till mig min men skulle tro att det är svårt att komma undet 14k för en ny.
 

trkarlsson13

Breitling
2-Faktor
Har bokat en ML aikon 42mm med grå urtavla. Såg dock att den finns online på uret.se och klockorochsmycken.se. Någon som har haft något med dessa att göra? Känns det säkert eller tror ni man borde kunna få ner priset hos återförsäljaren? Skiljer ändå 4000kr
 
Så den kostar nu dryga 20.000kr hos klockmaster (42mm)

Inte kikat på den på ett tag men har väl legat ett par lappa under innan?
 
Topp