• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Medlem har klocka till salu men svarar ej på intressekontakt !

Etown

Basic
2-Faktor
Som rubriken lyder. Han har en klocka utlagd här på sidan till försäljning men svarar inte när jag skickat till honom.
Kanske jag som gör något fel ? Jag går in på hans profil och klickar på starta en konversation och skriver där.
Finns det något annat sätt ?

SVAR NEJ! Men han kanske bara har fullt upp och inte hunnit med och svara :bag:, hur länge har du fått vänta på svar, är det timmar, dagar, veckor :oldman:?!

Nu är det nog närmare en vecka sedan jag skickade första gången. Har ju även sett att han vart ute på sidan många gånger. Kan va att han inte vill sälja till någon som är så ny på sidan som jag är kanske ? Men jag är helt seriöst intresserad, känns lite frustrerande att inte få kontakt. Men,men jag får väll vänta å se :)

Nu är det nog närmare en vecka sedan jag skickade första gången. Har ju även sett att han vart ute på sidan många gånger. Kan va att han inte vill sälja till någon som är så ny på sidan som jag är kanske ? Men jag är helt seriöst intresserad, känns lite frustrerande att inte få kontakt. Men,men jag får väll vänta å se :)
Det låter tyvärr rimligt.

Det låter tyvärr rimligt.

Fast det är väl ingen ursäkt för att inte svara på någon som är intresserad av annonsen, då får man ju skriva det i annonsen så klart, att medlemmar med mindre inlägg än 50, 75, 100, 150 osv inte har köpläge. Nu kan det ju finnas 100 olika anledningar varför man/han inte svarar, men oavsett anledning så går det ju att skicka ett svar att man inte är intresserad att sälja!

Lite märkligt beteende av en säljare. Ska väl inte spela någon roll om det är en ny medlem eller gammal. Klockan skickas ju oftast inte utan att Swishbetalning är mottagen. Inte lätt för nya medlemmar att handla om man ska ha referenser för att få köpa en klocka och betala i förväg.

Fast det är väl ingen ursäkt för att inte svara på någon som är intresserad av annonsen, då får man ju skriva det i annonsen så klart, att medlemmar med mindre inlägg än 50, 75, 100, 150 osv inte har köpläge. Nu kan det ju finnas 100 olika anledningar varför man/han inte svarar, men oavsett anledning så går det ju att skicka ett svar att man inte är intresserad att sälja!
Ursäkt nej. Jag delar bara med mig av vad jag tror är rimligt.:)

Lite märkligt beteende av en säljare. Ska väl inte spela någon roll om det är en ny medlem eller gammal. Klockan skickas ju oftast inte utan att Swishbetalning är mottagen. Inte lätt för nya medlemmar att handla om man ska ha referenser för att få köpa en klocka och betala i förväg.
Vid F2F då?

Ursäkt nej. Jag delar bara med mig av vad jag tror är rimligt.:)

Jag förstod det, och det var absolut ingen kritik mot dig, det jag menar är att man kan/skall svara oavsett andledning, är man dessutom ute på forumet och surfar under veckan, så har man ju haft tid för att skicka ett PM med tack, men nej tack, med ett svar att man säljer bara till medlemmar med många inlägg och som har bra, goda referenser :)!

Senast ändrad:
Ska väl inte vara något problem vid f2f heller. Man träffas och säljaren får betalt oavsett om köparen är ny eller gammal medlem. Att ha en massa referenser för att få köpa förstår jag inte.
Ska inte nej. Däremot har jag flera vänner som har blivit utsatta för blåsningsförsök (blocket, f2f), sen har det även inträffat här på forumet. Därför kan jag förstå att vissa är försiktiga, men att inte svara är något som jag själv inte skulle ha gjort.

Jag hade tagit min gun och gjort upp affär F2F.

Ska väl inte vara något problem vid f2f heller. Man träffas och säljaren får betalt oavsett om köparen är ny eller gammal medlem. Att ha en massa referenser för att få köpa förstår jag inte.

Nu har ju jag personligen aldrig varit där, men jag kan tänka mig att det skulle kännas som en extra garanti att sälja till någon som varit medlem här ett tag, har en drös inlägg samt referenser. Det handlar ju ibland om rätt stora summor. Allt för att undvika krångel gissar jag.

Nu har ju jag personligen aldrig varit där, men jag kan tänka mig att det skulle kännas som en extra garanti att sälja till någon som varit medlem här ett tag, har en drös inlägg samt referenser. Det handlar ju ibland om rätt stora summor. Allt för att undvika krångel gissar jag.
Ska klockan skickas så kan det väl kvitta bara man får betalning i förskott. Kan förstå problemet vid f2f med okänd köpare.

Ska inte nej. Däremot har jag flera vänner som har blivit utsatta för blåsningsförsök (blocket, f2f), sen har det även inträffat här på forumet. Därför kan jag förstå att vissa är försiktiga, men att inte svara är något som jag själv inte skulle ha gjort.

Jag hade tagit min gun och gjort upp affär F2F.
Det är väl kanske inget som jag skulle rekommendera att ta med en gun till en affär. Förresten vilka har en gun?

Jag ser din poäng, absolut. Men, ärligt, skulle du känna att det var exakt lika tryggt att sälja en klocka för ~50k till mig med knappt 100 inlägg som till t.ex @Affe med sina >11k?

Du har poäng i det du skriver, men om det nu visar sig, att du har många forumkompisar som har varit med ett tag och som går i god för dig, så ser jag ingen större skillnad på dina 100 och att jag har 11k inlägg!

Jag ser din poäng, absolut. Men, ärligt, skulle du känna att det var exakt lika tryggt att sälja en klocka för ~50k till mig med knappt 100 inlägg som till t.ex @Affe med sina >11k?
Jag skulle inte ha några problem med det.
Vid distansförsäljning så får du ju betalt innan du skickar klockan. Är du som köpare okänd så kan jag ju välja bort f2f och bara skicka.

Jag hade accepterat om han inte velat sälja till mig ! Det hade känts betydligt bättre än att inte få något svar alls !

Nej jag förstår det inte alls. Har man fått betalning till handa, dvs in på sitt konto, borde det inte vara några problem att skicka en klocka. Oavsett hur många inlägg någon råkar skriva på ett forum eller hur summan kommit dit. F2f kan bli en annan sak.

Jag hade accepterat om han inte velat sälja till mig ! Det hade känts betydligt bättre än att inte få något svar alls !
Allt blir väldigt hypotetiskt när vi inte vet vilken annons det gäller. Är det en Seiko skx för 1500 eller en PP Calatrava i guld för 250.000?
Vad står i annonsen som du kan misstänkas inte uppfylla för krav?

Tillbaka
Topp