Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det låter tyvärr rimligt.Nu är det nog närmare en vecka sedan jag skickade första gången. Har ju även sett att han vart ute på sidan många gånger. Kan va att han inte vill sälja till någon som är så ny på sidan som jag är kanske ? Men jag är helt seriöst intresserad, känns lite frustrerande att inte få kontakt. Men,men jag får väll vänta å se![]()
Ja precis så känner jag också om han nu läst det jag skickat !Internet är märkligt svårt för vissa. Har också stött på detta. Vad är poängen att annonsera om man inte svarar?
Ja tyvärr ! Annars känns det lite onödigt med en säljes annonsDet låter tyvärr rimligt.
Nu är det nog närmare en vecka sedan jag skickade första gången. Har ju även sett att han vart ute på sidan många gånger. Kan va att han inte vill sälja till någon som är så ny på sidan som jag är kanske ? Men jag är helt seriöst intresserad, känns lite frustrerande att inte få kontakt. Men,men jag får väll vänta å se![]()
Det låter tyvärr rimligt.
Ursäkt nej. Jag delar bara med mig av vad jag tror är rimligt.Fast det är väl ingen ursäkt för att inte svara på någon som är intresserad av annonsen, då får man ju skriva det i annonsen så klart, att medlemmar med mindre inlägg än 50, 75, 100, 150 osv inte har köpläge. Nu kan det ju finnas 100 olika anledningar varför man/han inte svarar, men oavsett anledning så går det ju att skicka ett svar att man inte är intresserad att sälja!
Vid F2F då?Lite märkligt beteende av en säljare. Ska väl inte spela någon roll om det är en ny medlem eller gammal. Klockan skickas ju oftast inte utan att Swishbetalning är mottagen. Inte lätt för nya medlemmar att handla om man ska ha referenser för att få köpa en klocka och betala i förväg.
Ursäkt nej. Jag delar bara med mig av vad jag tror är rimligt.![]()
Ska väl inte vara något problem vid f2f heller. Man träffas och säljaren får betalt oavsett om köparen är ny eller gammal medlem. Att ha en massa referenser för att få köpa förstår jag inte.Vid F2F då?
Ska inte nej. Däremot har jag flera vänner som har blivit utsatta för blåsningsförsök (blocket, f2f), sen har det även inträffat här på forumet. Därför kan jag förstå att vissa är försiktiga, men att inte svara är något som jag själv inte skulle ha gjort.Ska väl inte vara något problem vid f2f heller. Man träffas och säljaren får betalt oavsett om köparen är ny eller gammal medlem. Att ha en massa referenser för att få köpa förstår jag inte.
Ska väl inte vara något problem vid f2f heller. Man träffas och säljaren får betalt oavsett om köparen är ny eller gammal medlem. Att ha en massa referenser för att få köpa förstår jag inte.
Ska klockan skickas så kan det väl kvitta bara man får betalning i förskott. Kan förstå problemet vid f2f med okänd köpare.Nu har ju jag personligen aldrig varit där, men jag kan tänka mig att det skulle kännas som en extra garanti att sälja till någon som varit medlem här ett tag, har en drös inlägg samt referenser. Det handlar ju ibland om rätt stora summor. Allt för att undvika krångel gissar jag.
Ska klockan skickas så kan det väl kvitta bara man får betalning i förskott. Kan förstå problemet vid f2f med okänd köpare.
Det är väl kanske inget som jag skulle rekommendera att ta med en gun till en affär. Förresten vilka har en gun?Ska inte nej. Däremot har jag flera vänner som har blivit utsatta för blåsningsförsök (blocket, f2f), sen har det även inträffat här på forumet. Därför kan jag förstå att vissa är försiktiga, men att inte svara är något som jag själv inte skulle ha gjort.
Jag hade tagit min gun och gjort upp affär F2F.
Jag ser din poäng, absolut. Men, ärligt, skulle du känna att det var exakt lika tryggt att sälja en klocka för ~50k till mig med knappt 100 inlägg som till t.ex @Affe med sina >11k?
Jag skulle inte ha några problem med det.Jag ser din poäng, absolut. Men, ärligt, skulle du känna att det var exakt lika tryggt att sälja en klocka för ~50k till mig med knappt 100 inlägg som till t.ex @Affe med sina >11k?
Jag hade accepterat om han inte velat sälja till mig ! Det hade känts betydligt bättre än att inte få något svar alls !
Jupp! Är rätt dryg ibland...![]()
Nej, alltså. Gun, min faster.Det är väl kanske inget som jag skulle rekommendera att ta med en gun till en affär. Förresten vilka har en gun?
Allt blir väldigt hypotetiskt när vi inte vet vilken annons det gäller. Är det en Seiko skx för 1500 eller en PP Calatrava i guld för 250.000?Jag hade accepterat om han inte velat sälja till mig ! Det hade känts betydligt bättre än att inte få något svar alls !