• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mellandagsrea (kläder & skor) ?

Ja det tror jag, dock är kostymer och byxor rätt slimmade (åtminstone de jag köpt)
Tack, hmm det kanske får bli att beställa ett par storlekar då trots allt

edit: de skriver iofs "generous seam allowance" så får anta att det finns lite att ta av om man behöver ändra. Är för fyrkantig för 99.99% av alla världens off the rack brallor så förbi skräddaren ska jag nog oavsett

Tack, hmm det kanske får bli att beställa ett par storlekar då trots allt

edit: de skriver iofs "generous seam allowance" så får anta att det finns lite att ta av om man behöver ändra. Är för fyrkantig för 99.99% av alla världens off the rack brallor så förbi skräddaren ska jag nog oavsett

Nästan alla byxor jag köpt från Cavour kommer i rålängd. Så du måste förbi oavsett.

Överlag så tycker jag deras storlekar är ganska TTS. En sak att notera dock är att skjortstorlekar som 39 och 40 inte enbart skiljer sig i halsen.

Nästan alla byxor jag köpt från Cavour kommer i rålängd. Så du måste förbi oavsett.

Överlag så tycker jag deras storlekar är ganska TTS. En sak att notera dock är att skjortstorlekar som 39 och 40 inte enbart skiljer sig i halsen.

Tack! Har mätt och kollat ordentligt nu och det verkar som en storlek är bättre overall men nästa är bättre i midjan.. Kanske att det ändå är bättre att gå på den mindre och lägga ut än att det blir tält.. Svårt

Precis så. Noterade också ang skjortstorlekarna. Är sugen på att beställa några skjortor men är osäker på storlekarna

Tack! Har mätt och kollat ordentligt nu och det verkar som en storlek är bättre overall men nästa är bättre i midjan.. Kanske att det ändå är bättre att gå på den mindre och lägga ut än att det blir tält.. Svårt
Beställ 2 storlekar bara. Brukar vara snabbt och smidigt med retur. Ligger själv mellan 50 och 52. Har några byxor i 50 som blir lite väl tighta under vinterhalvåret. Några i 52 som jag tagit in i midja då mina lår och rumpa är lite större. Med facit i hand har 52 varit bäst.

Någon som vet om Myrqvist / Morjas brukar köra rea eller ska man vara använda Morjas 10%are?

Såg att Morjas Universell fortfarande ligger uppe om man söker - men de har dessvärre inte modellen jag letar efter

Tillbaka
Topp