10/10Ja jag kan ju säga vad jag inte tycker:
"Mello visar prov på ett potpurri av synnerligen intelligent musikskapande, som i den västerländska musikhistorien är oöverträffat".
Är du nöjd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
10/10Ja jag kan ju säga vad jag inte tycker:
"Mello visar prov på ett potpurri av synnerligen intelligent musikskapande, som i den västerländska musikhistorien är oöverträffat".
Är du nöjd?
Trams.Se där, det passade en känslig själ.
Se där, det passade en känslig själ.
Det är väldigt vanligt inom popmusik idag att låtarna skrivs av låtskrivarkollektiv. (Googla vilka låtar Max Martin har skrivit och kolla vilka mer som varit inblandade. "Vad funkar bäst? Teamwork!")Antalet låtskrivare i de olika bidragen - det är bara just för att man har någon slags kollektivbössa för STIM-pengar(?). För det är ju alltid typ samma namn och det finns ju inte nån som helst rimlig möjlighet att alla sju(!) namngivna på Dollystyles bidrag faktiskt också var delaktiga? Eller?
Jag har verkligen aldrig skrivit musik, men grejen med Melodifestivalen dängor är ju typ tre enkla verser och en refräng som repeterar sig in absurdum. Då är det väl inte rimligt att sju personer bidrar till detta annat än för att dela pengarna broderligt (nån enstaka syster också)?
Mello är för den retarderade befolkningen. Mitt tips är att lyssna på musik istället.
Det är väldigt vanligt inom popmusik idag att låtarna skrivs av låtskrivarkollektiv. (Googla vilka låtar Max Martin har skrivit och kolla vilka mer som varit inblandade. "Vad funkar bäst? Teamwork!")
Inbördes kan de ha avtal som reglerar vilken del av rättigheten de har. Jag misstänker att artisten (Dolly Style i det här fallet) förhandlar till sig en låtskrivarkredd eftersom de säkerligen är med och utformar låten även om de inte har skrivit merparten.
Att det "alltid" är samma låtskrivare i Mello är lite tråkigt, men de har lyckats hitta receptet på hur man gör. SVT brukar få in 2-3000 bidrag varje år, så betänk då vilka guldkorn som inte tas ut till tävlingen
Att skriva en enkel, catchy låt (dvs en "hit") är bland det svåraste som finns. Men när den väl skapats så verkar det som det lättaste i världen...
He, he. Inte helt ovanligt bland "koncept-grupper". Även Ghost har ju kört något liknande uppläggLite roligt, förresten…
Dolly Style har tydligen haft en tidigare Holly, två tidigare Molly och hela fyra tidigare Polly.
Uppenbart är det tuffast klimat att vara en Polly medan platsen som Yolly är chill as fuck.![]()
Det låter verkligen som att jag har gått miste om något som ännu inte har sett Mello i år. Låter helt förträffligt!Ja jag kan ju säga vad jag inte tycker:
Är du nöjd?