• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mest prisvärda klockmodell

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag har själv en pelagos och tycker den är riktigt bra om man har handled för den. Skulle säga att den är ganska prisvärd, speciellt begagnad.

Ja tittar man på vad man får för pengarna och jämför med storebror Rolex så är det grymt mycket klocka för pengarna. Extremt bra lume och fantastisk clasp. Lagom lätt för att var i titan och extremt robust. Bezelaction som knäcker det mesta och tavla med med mycket detaljer trots rent utseende.
 

GustavE

Breitling
Tusen tack för alla tips jag fått av er här!
Snöade in lite på Tudor efter allt bra jag fått höra av er, och var ner och provade ett gäng ur Tudors kollektion förra veckan. Jag föll fort för en 41 mm Black Bay med svarta vridringen. Och nu äntligen sitter jag här med klockan nyligen inhandlad och kan inte vara mer nöjd över den, är precis vad jag gillar på alla sätt och vis. 41 mm passar otroligt bra då jag har rätt stora handleder vilket var det enda orosmomentet. Återigen stort tack för tipsen!
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Tusen tack för alla tips jag fått av er här!
Snöade in lite på Tudor efter allt bra jag fått höra av er, och var ner och provade ett gäng ur Tudors kollektion förra veckan. Jag föll fort för en 41 mm Black Bay med svarta vridringen. Och nu äntligen sitter jag här med klockan nyligen inhandlad och kan inte vara mer nöjd över den, är precis vad jag gillar på alla sätt och vis. 41 mm passar otroligt bra då jag har rätt stora handleder vilket var det enda orosmomentet. Återigen stort tack för tipsen!
Du glömde något!
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Valfri GS quartz för kombon av perfekt finish och perfekt funktion, Nomos för elegans och en smak av den tyska "Glashütte traditionen" till i sammanhanget "småpengar" (Japp jag tänker på dig Lange) samt Monta Triumph för kvalité och finish ifht pris.
 

Racerfox

Omega
I mina ögon är det en Longines Hydroconquest eller en Oris Aquis. Jag skulle valt Longines. För dryga 10.000 kr får du en otroligt välbyggd klocka som du kan ha hela livet, som alla kan serva, som känns och ser ut som om den kostar betydligt mer, som sitter perfekt på armen.

0173377324157-0782105peb.jpg
longines-L3.841.4.96.6.jpg
har man börjat med med en oris så är det svårt att byta sen, har gjort det en gång men längtar nu efter 1 år utan min tillbaka till oris träsket ;)
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Att välja en klocka i spannet 10-40 tkr (finns väldigt mycket roligt i det spannet) är svårt tycker jag, bättre att bestämma sig att jag vill lägga X och se vad man kan få.

Då jag själv köper främst begagnat så skulle jag köpa för,

Ca 10 tkr: Sinn 556i
Ca 20 tkr: Omega Seamaster 300 Quartz
Ca 30 tkr: Grand Seiko SBGX115
Ca 40 tkr: Omega Speedmaster pro 005

Sen finns massvis med andra roliga modeller i det prisspannet, exempelvis Breitling Aerospace, Tudor GMT/Black Bay och Rolex Datejust.
 
Topp