• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken ska jag köpa?

  • Rolex Daytona

    Röster: 38 11.1%
  • Audemars Piguet Royal Oak

    Röster: 159 46.6%
  • Vacheron Constantin Overseas

    Röster: 144 42.2%

  • Totala väljare
    341
  • Enkät stängd .

Mic1

Rolex
2-Faktor
Tack för Swishen...ändrade min röst nu till VC :D
Hahaha +1
Vet att jag låter partisk för VC men det är mest för att jag sett den lite som en outsider jämfört med de andra då jag är mer bekant med dem och VCs varumärke dalat lite. Den här diskussionen har fått den att segla upp en hel del. Ärligt talat så är jag 50/50 för AP och VC
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag har ingen koll på någon av dessa egentligen. Men jag röstade ändå VC för att det är ett märke som förtjänar mer uppmärksamhet.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Om du har smala handleder och oroar dig över att kunna bära en AP >37 mm är VC chronon ingen bra idé. Betydligt större, både diameter och tjocklek.

Därav lägger jag min röst i pollen på VC. ”Har man gett sig in i leken”, osv. ;)
 

Rearden

Cartier
diffar en röst mellan AP och VC! :D

Klart du ska ha en AP, du kommer ju ändå vilja byta om ett tag och då är det lika bra att ha en som du kan sälja billigt till mig ;)
 

Brage

Omega
Vacheron, helt klart. Lite roligare än Royal Oak & Daytona enligt mig, då vi inte talar om gamla referenser.
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Eller så köper du bara den du vill ha istället. AP 15450 och Overseas bärs väldigt olika storleksmässigt. Mitt tips är att du går och testar bägge i lugn och ro.
Vet ju inte vilken jag vill ha, därav tråden!
VC: +Billigare +Roligare -Lite stor -Misshandlat varumärke/Lågt andrahandsvärde
AP: +Perfekt storlek (37mm) +Bra andrahandsvärde -Lite tråkig -Lite dyrare
Kan verkligen inte bestämma mig
 

Brage

Omega
Vet ju inte vilken jag vill ha, därav tråden!
VC: +Billigare +Roligare -Lite stor -Misshandlat varumärke/Lågt andrahandsvärde
AP: +Perfekt storlek (37mm) +Bra andrahandsvärde -Lite tråkig -Lite dyrare
Kan verkligen inte bestämma mig

Tycker det är ett självklart val när du skriver upp det sådär, en klocka ska vara rolig att äga, desto roligare desto bättre.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Vet ju inte vilken jag vill ha, därav tråden!
VC: +Billigare +Roligare -Lite stor -Misshandlat varumärke/Lågt andrahandsvärde
AP: +Perfekt storlek (37mm) +Bra andrahandsvärde -Lite tråkig -Lite dyrare
Kan verkligen inte bestämma mig
Det viktigaste borde väl vara hur du trivs med den på armen? :)

Aja.. Lycka till!
 
Topp