• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken ska jag köpa?

  • Rolex Daytona

    Röster: 38 11.1%
  • Audemars Piguet Royal Oak

    Röster: 159 46.6%
  • Vacheron Constantin Overseas

    Röster: 144 42.2%

  • Totala väljare
    341
  • Enkät stängd .

Leafvalley

Cartier
Kapar min egen tråd lite:
AP börjar ta ut segern i förskott och nu sneglar jag lite på specifika objekt. Har varit helt inställd på mörk urtavla men tänkte kolla med forumet. Vad tycker ni om vit tavla? Själv är jag lite tveksam

Vit är grymt snygg på AP RO, gå testa en hos AD för att få en känsla på hur den ser ut ;)
 

Lyden

Panerai
69931051-D210-4A2F-9152-F95EB05E2A27.png

B0EC85F5-0BF7-4602-8882-32A7B3BF5522.png


Nu fifflas det med rösterna! 100,1%!!!
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Målsnöret har passerats och Audemars Piguet Royal Oak är vinnare!

Lite bakgrundsfakta som jag tidigare inte förmedlat:
Klockan är faktiskt tänkt som en bröllopspresent till mig själv då jag ska gifta mig till sommaren (givetvis har man med en klocka i bröllopsbudgeten!). Var väldigt inne på APn hela tiden men då möjligheterna kändes oändliga (nåja) fick jag sjuk beslutsångest. Klockan är tänkt som en keeper - inte bara på grund av klockan i sig utan de nostalgiska attributen omständigheterna tillför.

Under omröstningens gång ska jag faktiskt medge att jag själv ändrade min röst mellan AP och VC typ 4 gånger. Någonstans igår kväll innan läggdags var jag helt inställd på en VC. Såhär i efterhand är jag riktigt nöjd med resultatet och min egen röst föll faktiskt på AP tillslut. Magkänslan någonstans var att om jag köpte VCn skulle det alltid gnaga lite i bakhuvudet "kanske borde tagit AP...". Den känslan har jag inte inför APn.

Jag kommer följa folkets röst och inhandla en AP, dock först framåt våren/försommaren. Presenten ska ju faktiskt inte "ges" förrän i augusti.

Tack alla som deltog i omröstningen och alla som kommenterade för god stämning och ton!

Återkommer med bildbevis i denna tråden längre fram!
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Lade in en sluttid förut och omröstningen stängde nu på 22-101-101 :banghead:
Vafan...
Då måste det väl rimligen bli en av varje AP resp VC? De delar ju förstaplatsen! ;)

Edit - hjärnsläpp från mig. Glöm ovanstående... Läste bara Mic1:s post ovan och trodde jag var i slutet av tråden.
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Målsnöret har passerats och Audemars Piguet Royal Oak är vinnare!

Lite bakgrundsfakta som jag tidigare inte förmedlat:
Klockan är faktiskt tänkt som en bröllopspresent till mig själv då jag ska gifta mig till sommaren (givetvis har man med en klocka i bröllopsbudgeten!). Var väldigt inne på APn hela tiden men då möjligheterna kändes oändliga (nåja) fick jag sjuk beslutsångest. Klockan är tänkt som en keeper - inte bara på grund av klockan i sig utan de nostalgiska attributen omständigheterna tillför.

Under omröstningens gång ska jag faktiskt medge att jag själv ändrade min röst mellan AP och VC typ 4 gånger. Någonstans igår kväll innan läggdags var jag helt inställd på en VC. Såhär i efterhand är jag riktigt nöjd med resultatet och min egen röst föll faktiskt på AP tillslut. Magkänslan någonstans var att om jag köpte VCn skulle det alltid gnaga lite i bakhuvudet "kanske borde tagit AP...". Den känslan har jag inte inför APn.

Jag kommer följa folkets röst och inhandla en AP, dock först framåt våren/försommaren. Presenten ska ju faktiskt inte "ges" förrän i augusti.

Tack alla som deltog i omröstningen och alla som kommenterade för god stämning och ton!

Återkommer med bildbevis i denna tråden längre fram!
Tror du kommer bli nöjd med AP:n, även om jag tycker VC:n har lite roligare detaljer. Möjligtvis inte lika tidlös dock.
Hur som förväntar mig wristshots när den är hemkommen, samt får passa på och gratulera till giftermålet i förväg då =)
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Så fruktansvärt dåligt. Jag skäms. 11 månader har gått och ingen uppdatering från mig. Livet och vardagen kom emellan men nu är jag på banan igen!
Mätte lite storlekar idag:
37mm(för liten)
IMG_20181227_162527.jpg

39mm (fel färg och metall. Svårt att få tag på)
IMG_20181227_162627.jpg

41mm (fel färg, metall och komplikationer)
IMG_20181227_162801.jpg

Men en del testande blev det!
IMG_20181227_162910.jpg

Och en massa kvällslektyr
IMG_20181228_012256.jpg

En beställning/uppskrivning på listan är i alla fall lagd och klockan ifråga är på gång.
Tidsram ca 3-6mån, håll till godo klockvänner!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Så fruktansvärt dåligt. Jag skäms. 11 månader har gått och ingen uppdatering från mig. Livet och vardagen kom emellan men nu är jag på banan igen!
Mätte lite storlekar idag:
37mm(för liten)
IMG_20181227_162527.jpg

39mm (fel färg och metall. Svårt att få tag på)
IMG_20181227_162627.jpg

41mm (fel färg, metall och komplikationer)
IMG_20181227_162801.jpg

Men en del testande blev det!
IMG_20181227_162910.jpg

Och en massa kvällslektyr
IMG_20181228_012256.jpg

En beställning/uppskrivning på listan är i alla fall lagd och klockan ifråga är på gång.
Tidsram ca 3-6mån, håll till godo klockvänner!

Givet att 37mm var för litet och du inte får tag på en 15202 på 3-6 månader är det väl bara att gratulera till en 15400! :)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Så fruktansvärt dåligt. Jag skäms. 11 månader har gått och ingen uppdatering från mig. Livet och vardagen kom emellan men nu är jag på banan igen!
Mätte lite storlekar idag:
37mm(för liten)
IMG_20181227_162527.jpg

39mm (fel färg och metall. Svårt att få tag på)
IMG_20181227_162627.jpg

41mm (fel färg, metall och komplikationer)
IMG_20181227_162801.jpg

Men en del testande blev det!
IMG_20181227_162910.jpg

Och en massa kvällslektyr
IMG_20181228_012256.jpg

En beställning/uppskrivning på listan är i alla fall lagd och klockan ifråga är på gång.
Tidsram ca 3-6mån, håll till godo klockvänner!
Spännande!
Men jag måste invända och säga att 37mm såg perfekt ut, de övriga var för stora. Men det är din känsla som är viktigast såklart
 
D

Deleted member 11690

Guest
Ja riktigt märkligt. Innan jag gick in för att testa var jag helt säker på att 37mm skulle räcka då alla snackat upp hur stort de bärs.
Var också inne på 37 mm RO förut, ser bra ut på bild men tycker proportionerna blir lite fel på armen. 15400 upplevde jag tvärtom, ser lite stor ut på bild men upplevdes bättre i verkligheten. Har iof verkligen inget emot stora klockor, slutade med en Diver 15710ST.
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Var också inne på 37 mm RO förut, ser bra ut på bild men tycker proportionerna blir lite fel på armen. 15400 upplevde jag tvärtom, ser lite stor ut på bild men upplevdes bättre i verkligheten. Har iof verkligen inget emot stora klockor, slutade med en Diver 15710ST.
Hade exakt samma upplevelse. 15450 känns väldigt märklig, originallänken räcker inte ens till. Ser större ut på bilden jag lade upp än vad den är i verkligheten. Blir en 15400st för mig. Den är ju dessutom tunnare än den jag testade pga komplikationerna.
 
D

Deleted member 11690

Guest
Hade exakt samma upplevelse. 15450 känns väldigt märklig, originallänken räcker inte ens till. Ser större ut på bilden jag lade upp än vad den är i verkligheten. Blir en 15400st för mig. Den är ju dessutom tunnare än den jag testade pga komplikationerna.
Jaa det är lite synd, ville verkligen gilla den... 15400 Är sjukt snygg! Särskilt med vit tavla tycker jag. Hade lätt köpt en om länken haft ngn form av microjoustering. Är lite kinkig på det :D
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Jaa det är lite synd, ville verkligen gilla den... 15400 Är sjukt snygg! Särskilt med vit tavla tycker jag. Hade lätt köpt en om länken haft ngn form av microjoustering. Är lite kinkig på det :D
Tyvärr är ju den blåa svår att få tag på, vilket är den jag först hade siktet inställt på. Av någon anledning verkar den gråa vara populär vilket jag inte riktigt förstår varför, tyckte inte den var särskilt snygg. Skrev upp mig på en svart som jag fastnade för i butiken. Det vita var helt ok, dock är jag inte förtjust i vita urtavlor över lag så den föll bort. Måste dock säga att just APs vita är en av de "minst osnygga"
 
D

Deleted member 11690

Guest
Tyvärr är ju den blåa svår att få tag på, vilket är den jag först hade siktet inställt på. Av någon anledning verkar den gråa vara populär vilket jag inte riktigt förstår varför, tyckte inte den var särskilt snygg. Skrev upp mig på en svart som jag fastnade för i butiken. Det vita var helt ok, dock är jag inte förtjust i vita urtavlor över lag så den föll bort. Måste dock säga att just APs vita är en av de "minst osnygga"
Den blåa är också ruggigt bra ! Fattar inte heller riktigt storheten med den grå. Brukar inte heller vara jätte förtjust i vita tavlor men just APs vita tavlor är fantastiskt fina enligt mig. Men den svarta är bra också. Tycker både svarta och vita tavlor lätt blir tråkigt, dock jäkligt shysst när man lyckas på ett djup i en sån tavla! Och det har ju verkligen AP lyckats med :)
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Den blåa är också ruggigt bra ! Fattar inte heller riktigt storheten med den grå. Brukar inte heller vara jätte förtjust i vita tavlor men just APs vita tavlor är fantastiskt fina enligt mig. Men den svarta är bra också. Tycker både svarta och vita tavlor lätt blir tråkigt, dock jäkligt shysst när man lyckas på ett djup i en sån tavla! Och det har ju verkligen AP lyckats med :)
Personligen trivs jag med svarta tavlor även om jag just i detta fallet var sugen på lite färg. Dock inte så sugen att jag vill stå i kö i några år hos någon AP boutique utomlands eller betala 50k extra på gråmarknaden.
 
D

Deleted member 11690

Guest
Personligen trivs jag med svarta tavlor även om jag just i detta fallet var sugen på lite färg. Dock inte så sugen att jag vill stå i kö i några år hos någon AP boutique utomlands eller betala 50k extra på gråmarknaden.
Roligt är inte alltid rätt :) just AP tavlorna är ju rätt kul oavsett färg dessutom. Bra djup :) neej det går ju fetbort, den blå är fin men inte +50 k fin !
 
Topp