• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min Panerai samling

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
372, 425 eller 510 tror jag. Eller så kanske jag skaffar en beggad instegs-Panerai för att få känna på det, tänk 183 eller liknande.

Riktigt fina pannor! Kan inte gå fel med vilken nu du än väljer :)
Ska bli kul och se din unboxingtråd - lycka till och hoppas du får tag på den du till slut bestämmer dig för (till ett rimligt pris också såklart :) )!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tjong i medaljongen nu rullar vi igång den, GRYYYYYYMMMMMMMMM jävla samling MickeG :D!

Hehe...fast du saknar en Panna med datum så klart vännen ;), kan inte ha någon klocka utan datum.
Jaja...kul och se iaf, den samlingen inger RESPEKT!

Och härligt att du delar med dig Kompis, Mokej!
 

Ryttaren

Rolex
Vet inte hur det är med övriga märken men när det gäller Panerai så är utformningen av boetten viktigare än antalet mm.
1950-boett på 44mm sitter högre och sämre på min vrist än en Radiomir 47mm som ex.

Prova en 44mm Luminor (Bettarini) om du får möjlighet - kan ha fel men jag är ganska övertygad om att den bör funka på din vrist.

Ja måste komma till skott och testa, de är ju så jäkla fina...spännande att se din fortsättning :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Otroligt vackra klockor! Big up för att du kör ditt race :D Förstår faktiskt inte varför man varit så dum i huvudet och inte köpt sig en egen, nästa klocka får nog bli en panna för att jag är så nyfiken på att prova, men 47mm har jag aldrig haft på armen, har du stora armar :) ?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Om man får drömma sig bort skulle denna vara rätt cool att få presentera på handleden :D
Officine Panerai Radiomir 8 Days GMT Oro Rosso
tumblr_n2ss1oSvyr1r3pv4qo1_500.jpg


Panerai_Radiomir-8-Days-GMT-Oro-Rosso_2.jpg
 
Riktigt kul att se en så maffig Panerai-samling på forumet. Jag har en märklig dragning till PAM 449, vet inte om jag skulle kalla den snygg, men den har något, the "it factor".
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Otroligt vackra klockor! Big up för att du kör ditt race :D Förstår faktiskt inte varför man varit så dum i huvudet och inte köpt sig en egen, nästa klocka får nog bli en panna för att jag är så nyfiken på att prova, men 47mm har jag aldrig haft på armen, har du stora armar :) ?

Beror nog på det lilla utbudet av pannor i sverige och det faktum att du knappt har några butiker där du kan känna/klämma på pannor (nymans och luxurywatches typ).
Sen är Panerai inte lika välkänt och syns väl inte riktigt lika mycket rolex tex så det har nog blivit lite så.. Om du lyckas ta dig till sthlm till nästa gtg så får du klämma på pannorna jag tar med mig.
Har f.ö runt 17cm i vriststorlek!
 

Jibe

Cartier
Tack Jibe! Finns ett antal på youtube sett allihop :)

Kolla även in denna ->


Kanon, ska kolla. Måste bara fråga dig en sak, vad tycker du om att en stor del av produktionsprocessen har blivit automatiserad? Som du ser i videon så används maskiner flitigt i produktionen, tar det bort från klockans värde tycker du?
Visst är man tacksam att företagen använder sig utav dessa maskiner, annars hade många inte haft råd med att köpa sånna här klockor. I vilket fall har jag fått upp ögonen för Panerai och en 311:a är lite av en favorit just nu.
 

Konfettiregn

Breitling
Jävlar i min lilla låda (som man säger)! Häftigt att du varit konsekvent med de rena modellern utan massa komplikationer. Själnära, skulle man kunna säga.
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Kanon, ska kolla. Måste bara fråga dig en sak, vad tycker du om att en stor del av produktionsprocessen har blivit automatiserad? Som du ser i videon så används maskiner flitigt i produktionen, tar det bort från klockans värde tycker du?
Visst är man tacksam att företagen använder sig utav dessa maskiner, annars hade många inte haft råd med att köpa sånna här klockor. I vilket fall har jag fått upp ögonen för Panerai och en 311:a är lite av en favorit just nu.

Spelar ingen som helst roll på värdet på paneraiklockor i dagsläget.
Vet inte när dom övergick till att automatisera delar av produktionen men ta tex 001 och 002 med Luminova som tillverkades runt 2000, dom kostar lika mycket som en 005 idag. 001 och 002 med Tritium däremot kostar dom 3 ggr mer. Har inget med ålder/tillverkningsprocess att göra utan mer vilka pannor som är mer eftertraktade.
Tritium baserade pannor och Special Editions är de klockor som oftast går upp i pris / håller värdet bäst med åren (med undantag från vissa SEs).
Panerai basmodeller som 000, 005, 111 mfl håller ett bra andrahandsvärde oavsett eftersom de alltid vara eftertraktade.
311 är läcker med sin tobacco dial! Lycka till med den :)
 
Topp