• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Misstänkt förfalskning?

Sant. Missade det.
Kanske kan höra med Chrono24 om det är äkta då? En transaktion på deras plattform bör väl vara spårbar, kan man tycka.
Ja. Jag får väl som sagt invänta Omegas svar, sedan fråga säljaren om han kan tänka sig att anmäla till Chrono24. Själv kan jag nog inte göra så mycket mer antar jag.

Ser inga fel på urverket. Även superklonerna brukar ha urverk som avviker i detaljerna. Frankenwatch?

Håller med fleratalet föregående talare att förutom "Stainless steel" så ser jag inga avvikelser. Ville man göra en superklon så hade man förmodligen inte missat den detaljen. Franken kan vara ett alternativ??
Om du köpte den för flera år sedan, fanns det ens så pass bra kopior då?? Känns som om superklonerna kommit relativt nyligen (eller så har det nu eskalerat??)

Håller med fleratalet föregående talare att förutom "Stainless steel" så ser jag inga avvikelser. Ville man göra en superklon så hade man förmodligen inte missat den detaljen. Franken kan vara ett alternativ??
Om du köpte den för flera år sedan, fanns det ens så pass bra kopior då?? Känns som om superklonerna kommit relativt nyligen (eller så har det nu eskalerat??)
Ja, det känns som sagt som ett väldigt uppenbart fel om allt annat ser reko ut.

Färgen grå/orange i detta utförande finns ju bara i titan vad jag vet. Kan det rent teoretiskt vara ett fel från Omega själva? Alltså att det råkat bli en "äkta" Omega stålboett när den sattes ihop från början?

Här är bilderna jag tog till Chrono24 vid min försäljning.

Givetvis var cert och serienummer matchande.
Har du kollat METAS-resultaten på Omegas hemsida, med hjälp av serienummer och METAS-serienumret som följde med? Nu kanske förfalskarna har tagit både serienummer och siffrorna från METAS-certet från en befintlig klocka, men kan ju eventuellt ge en hint om du får fram resultat eller ej.

Jag såg nu att klockan ligger kvar i "My Omega" på hemsidan. Tester och allt ser reko ut. Borde inte en fejk köra i väggen redan där? Vad tusan kan detta vara?

Jag såg nu att klockan ligger kvar i "My Omega" på hemsidan. Tester och allt ser reko ut. Borde inte en fejk köra i väggen redan där? Vad tusan kan detta vara?
Vad får du upp för klocka när du söker på serienr som är på boetten (i my omega)? Titanmodellen? Om ja, så är det något som är riktigt fishy. Att Omega skulle göra fel låter inte så troligt.
Är länken i titan eller stål? Enl. refnr. så borde den vara i titan. Färgen ser dock ut att vara stål. Isf har man förfalskat länken iaf.

Alltså, jag blir både road och oroad när jag läser tråden 😳🤪
Först intresserar man sig för en klocka/modell. Sedan avgör man att den är för dyr hos AD och väljer Ch24.
När sedan klockan anländer är man plötsligt omedveten om att den inte är i titan, något den bör vara?

Snälla, kan lärdomen ifrån liknande trådar vara att inte köpa dyra klockor man egentligen inte har råd med, göra ordentliga efterforskningar innan köp och försäljning av klockor köpta av privatpersoner eller gråhandlare?

Alltså, jag blir både road och oroad när jag läser tråden 😳🤪
Först intresserar man sig för en klocka/modell. Sedan avgör man att den är för dyr hos AD och väljer Ch24.
När sedan klockan anländer är man plötsligt omedveten om att den inte är i titan, något den bör vara?

Snälla, kan lärdomen ifrån liknande trådar vara att inte köpa dyra klockor man egentligen inte har råd med, göra ordentliga efterforskningar innan köp och försäljning av klockor köpta av privatpersoner eller gråhandlare?
Jag har iofs inte köpt den på Chrono24, det var originalköparen som gjorde det. Som jag skrivit innan så inspekterade jag klockan med en nybörjares ögon, vetandes det lilla jag visste då. Jag är fullt beredd på att jag kan komma att få ta smällen här. Jag vill ändå fråga om tips och råd. Är det så fel?

Vilken text tänker du på? Tycker jag granskat ingående men jag kanske har missat något uppenbart.

Texten på urverket, om du jämför med exempelbilden som postades. Dock verkar automatverket ligga på motsatt sida.

Här är originalet/äkta:
1621248332914.png

Serienumret kan ju vara äkta, och från exakt den referensen. Jag tycker tavlan, omega-loggan och datewheel ser superskuma ut, samt att det inte bör stå "stainless steel" på en titanklocka.

Det skulle kunna vara en sån där ”ser ni att det är en kopia tråd”, ”jag har ärvt den”, men jag tror @Muyfa666 är bättre än så.

Jag har iofs inte köpt den på Chrono24, det var originalköparen som gjorde det. Som jag skrivit innan så inspekterade jag klockan med en nybörjares ögon, vetandes det lilla jag visste då. Jag är fullt beredd på att jag kan komma att få ta smällen här. Jag vill ändå fråga om tips och råd. Är det så fel?
Poängen är ju att du tar hjälp alldeles för sent och med ett helt annat ärende.

Kolla bara in silverstrecket på bezel:en klockan 14. Verkligen ingen superkopia utan en klantarselkopia.

Edit: ser bättre ut på en annan bild.

Texten på urverket, om du jämför med exempelbilden som postades. Dock verkar automatverket ligga på motsatt sida.

Här är originalet/äkta:
1621248332914.png

Serienumret kan ju vara äkta, och från exakt den referensen. Jag tycker tavlan, omega-loggan och datewheel ser superskuma ut, samt att det inte bör stå "stainless steel" på en titanklocka.
Den delen av verket syns inte på den andra bilden, eftersom rotorn är vriden 180 grader. Du måste jämföra med någon annan bild av 8900, finns på nätet.

Tillbaka
Topp