• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Misstänkt förfalskning?

Förstår att det inte är klart förrän det är klart. Men vilken lättnad det måste vara att Omega bekräftat att klockan är koscher! :)

Det låter ju nästan lite som att de tänker byta den, ja. Men vi får väl se. Inget alls har nämnts om att det kommer att kosta något och det måste de väl informera om innan de skickar fakturan.
Låter bra! Känns också bra att klockan är äkta och min magkänsla av det stämde. Dom lär byta ut boetten så allt blir korrekt och det torde inte bli några kostnader för dig. Jag tror ändå på felmärkt titanboett, hade det varit stålboett borde någon i efterföljande led ha reagerat på vikten. Men vi får väl nog inga mer svar...

Klockan kom idag. I servicerapporten står det "full service + boettbyte, garanti". Det står nu helt korrekt titan på boetten, men i övrigt erbjöds inga förklaringar och den felaktiga boetten fick jag inte tillbaka.

Det är svårt med att komma ihåg exakt, men jag upplever den som anmärkningsvärt lätt i tyngd nu.

Omega verkar ha gjort en lätt putsning av armbandet då det ser väldigt fint ut, men ändå inte nytt så att säga. Boetten är ju av naturliga skäl felfri. Skruvkronan och glaset var felfria, så ingen skillnad där.

Summa summarum; en PO600 titan från 2018 som garanterat är äkta och nu i toppskick.

Får se vad jag ska göra med den. Tycker jag har lite för många PO som det är...

Hela följetongen är ju helt galen. Men så skönt att det verkar ha löst sig så bra som de kunde utifrån de givna förutsättningarna. Snyggt löst och klart rättvist att Omega fixade det från sitt håll!

Tycker det var dåligt att de inte gav någon förklaring eller skrev nån kul historia på ett papper åt dig. Nu har de bara sopat under mattan...

Tycker det var dåligt att de inte gav någon förklaring eller skrev nån kul historia på ett papper åt dig. Nu har de bara sopat under mattan...
Till viss del, men Omega tänker väl att jag som konsument är nöjd nu med att ha en fixad produkt, och så är det ju - jag är inte missnöjd alls. Visst hade det varit kul med en förklaring och att få behålla den felaktiga boetten, men vill inte skåda given häst i munnen.

Känns lite överdrivet tycker jag. Klart det varit kul, men om det inte betts om en förklaring så var väl intentionen bara att man ville lösa det och ha en nöjd kund.
Till viss del, men Omega tänker väl att jag som konsument är nöjd nu med att ha en fixad produkt, och så är det ju - jag är inte missnöjd alls. Visst hade det varit kul med en förklaring och att få behålla den felaktiga boetten, men vill inte skåda given häst i munnen.
Case in poin! @Muyfa666 grattis och kul att det löste sig.

En fråga (och jag har en aning om svaret); flera personer i den här tråden har antytt att om det varit en Rolex med felaktig boett så skulle det varit jackpot. Vad är det som gör det så attraktivt? Ett en-på-miljonen-fel som gör klockan unik? Är det däri värdet skulle ligga? Det är ju ändå de facto en defekt klocka om den är felmonterad? Hur skulle ägaren bevisa att det inte är en franken så att säga?

Se det som en de frustration över eller ett sätt att se det tragikomiska i en del prissättning av Rolex på begagnatmarknaden.

En fråga (och jag har en aning om svaret); flera personer i den här tråden har antytt att om det varit en Rolex med felaktig boett så skulle det varit jackpot. Vad är det som gör det så attraktivt? Ett en-på-miljonen-fel som gör klockan unik? Är det däri värdet skulle ligga? Det är ju ändå de facto en defekt klocka om den är felmonterad? Hur skulle ägaren bevisa att det inte är en franken så att säga?
Det är väl ofta inte enstaka exemplar utan hela serier där det blivit lite fel som betingar högre värde, t ex 16550 Explorer II cream dial:

52ED8A4D-55D8-472C-8534-02E752285019.jpeg

Få företag vill visa upp sina brister i kvalitetskontrollen - vilket det här är - även om det är en "kul grej" bland klocknördar. Så jag är inte förvånad över att du inte fick någon förklaring.

Skönt att det har löst sig.

Få företag vill visa upp sina brister i kvalitetskontrollen - vilket det här är - även om det är en "kul grej" bland klocknördar. Så jag är inte förvånad över att du inte fick någon förklaring.

Skönt att det har löst sig.
Och med det sagt, undrar hur ofta det händer Omega 👀

Klockan kom idag. I servicerapporten står det "full service + boettbyte, garanti". Det står nu helt korrekt titan på boetten, men i övrigt erbjöds inga förklaringar och den felaktiga boetten fick jag inte tillbaka.

Det är svårt med att komma ihåg exakt, men jag upplever den som anmärkningsvärt lätt i tyngd nu.

Omega verkar ha gjort en lätt putsning av armbandet då det ser väldigt fint ut, men ändå inte nytt så att säga. Boetten är ju av naturliga skäl felfri. Skruvkronan och glaset var felfria, så ingen skillnad där.

Summa summarum; en PO600 titan från 2018 som garanterat är äkta och nu i toppskick.

Får se vad jag ska göra med den. Tycker jag har lite för många PO som det är...
Grattis! Låste igenom tråden och hade en fd kollega som blivit lurad i ett byte med en fake omega. Lätt hänt om man är ny och lite naiv

Tillbaka
Topp