Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte en repa, helt ok ar fortfarande så kan inte klaga! Är köpt 08 dessutom...@Dixie din hämnare har sett allt och lite till och har ett par år på nacken. Hur ser ditt glas ut?
Stackars creedor. Hur lyckades du med skadan?![]()
Skadad AR kl 6.
Det måste vara det ultimata beviset på att Brattes AR är bulletproof. Om det som du har utsatt den för inte lämnar några spår så vet i fan vad som ska göra det.Inte en repa, helt ok ar fortfarande så kan inte klaga! Är köpt 08 dessutom...
Från tidigare ägare.Stackars creedor. Hur lyckades du med skadan?
Kom inte här och sabba nu![]()
En bild säger inte så mycket eftersom man i de bästa ljusförhållanden kan få vilka glas som helst av försvinna, även de utan AR.
Det är väl det fina med dubbel ar. @yonsson post ovan på skadad ar känns ju igen men det har liksom jämnat ut sig så har nog ingen yttre kvar öht. Men den inre hjälper kanske till för det ser ok ut fortf. Sen vet jag att IWC har för jäkla bra ar. @Johnne har/hade en ingenjör som inte gick av för hackorDet måste vara det ultimata beviset på att Brattes AR är bulletproof. Om det som du har utsatt den för inte lämnar några spår så vet i fan vad som ska göra det.
Ok du är förlåten för rolex snedsteget![]()
Breitling!!!!!!!!
Haha! Satan så bra.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vi kanske ska byta namn på tråden till "Den inofficiella Breitlingtråden"?![]()
Har Mr SEIKO haft en Rolle?![]()
En bild säger inte så mycket eftersom man i de bästa ljusförhållanden kan få vilka glas som helst av försvinna, även de utan AR.
Nej, två. Men jag gör inte om samma misstag tre gånger.Har Mr SEIKO haft en Rolle?![]()
Dweller och...Nej, två. Men jag gör inte om samma misstag tre gånger.
Exp iiDweller och...
Kör GS dubbelcoating?
Samma här ,gav det 2 chanser, vill man ha väldigt lite klocka för pengarna, så är rolex ett toppenval.Nej, två. Men jag gör inte om samma misstag tre gånger.
Ja, GS, Credor och de dyrare linjerna från SEIKO har dubbel och väldigt bra AR. Men effekten beror även på om glaset är kupat eller platt. På modellerna med platt glas blir det riktigt bra.
![]()
(Kupat)
![]()
(Platt)
![]()
(Kupat)
![]()
(Platt)
![]()
![]()
(Platt)
En nackdel är som du beskriver att den yttre beläggningen nöts. En orsak till att en del bara har på ena sidan är att det blir mycket reflexer ifrån blanka index och visare andra säkert för att spara pengar. Min Astron har riktigt bra AR och jag tycker mig sett andra soldrivna klockor med bra AR. Annars är ju principen den samma som på glasögon, bra AR på baksidan för att slippa ljusblänk och speglingar ifrån index som studsar tillbaka på tavlan, AR på framsidan som minskar blänk på glaset.Ok! Tänker att det är en ganska dyr operation att köra dubbelcoating. Men att man får på köpet att det lättare blir repor på safiret. Inte i själva glaset men väl i beläggningen. Dock så måste Breitling köra något superduperhårt (teknisk term) för jag har bangat i mina brattar både här och där utan minsta repa. Finns det några andra kända nackdelar med AR/ inte AR?
Ja, du har rätt, var lite för snabb där.Fast GS har väl endast AR på insidan? Iaf enligt Specs på deras hemsida.
Släpp inte den svarta den är ju fantastisk!Breitling är kung på kullen när det gäller AR
![]()
Men i även IWC bör nämnas,,,,
![]()