• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mitt klockår 2015

newk15

Cartier
giphy.gif
 

Dronten

Cartier
Helt fantastisk samling. Tack för att du delar med dig av bilder och berättelser. Jag har plockat upp den första bilden många gånger sedan du postade den och drömt mig bort. Lär inte bli mindre av det nu. :cool:
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Smart val att konsolidera samlingen! Blir bara otympligt att ha för många klockor. Att bara hålla 20+ klockor sevade är ingen lek... Gillar att du behöll 3717, en riktig klassiker!
 

Maverick

Omega
Helt galet! Följer dig på insta också och har således haft nöjet att ta del av allt detta under året. Men jag är också lätt chockad (fel ord såklart) över att JLC perpetual fick lämna! I övrigt är jag stort fan av din senaste Lange! Keep it up!
 

Kim

Panerai
Din samling är alldeles... alldeles underbar!

Helt rätt väg att gå..reducera, förädla och uppgradera. Tack för att delar med dig, det uppskattas.
 

TB12

Cartier
En del riktigt fina ur fick lämna, men enligt mig inget snack om saken att det är en mycket bättre samling nu än när året började..och då började du ändå på en hög nivå! Riktigt skoj att du delar med dig, tack!

Har valet av Roséguld varit givet hela tiden framför det gula? Jag personligen älskar roséguld så tycker det är helt rätt, har både ring och 2 klockor i rosa, nästa steg blir att byta ut gulgulds DD:n mot en rosèguld.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Läckert, coolt att ta steget!
Har själv börjat skissa lite på förändringar........ ( även om det inte är i samma liga)
/j
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
En del riktigt fina ur fick lämna, men enligt mig inget snack om saken att det är en mycket bättre samling nu än när året började..och då började du ändå på en hög nivå! Riktigt skoj att du delar med dig, tack!

Har valet av Roséguld varit givet hela tiden framför det gula? Jag personligen älskar roséguld så tycker det är helt rätt, har både ring och 2 klockor i rosa, nästa steg blir att byta ut gulgulds DD:n mot en rosèguld.

Det är bara det senaste åren jag ens tittat åt guldklockor överhuvudtaget då jag tidigare tyckt att det varit lite vräkigt med guld.
Tror att det är därför jag inte har en helguld i gul eller rose utan matchar helst med croc till.
Men klockorna som ingår i samlingen nu finns nästan uteslutande i ädelmetaller och där tycker jag rose är snyggast.
Och vitguld (eller platina förstås) är mest diskret.
Har inget emot gulguld utan det är bara att jag tycker rose har en varmare och skönare ton.
Helt enkelt ett estetiskt val av mig.
Parfymklockornas intåg med pläterat roseguld har även gjort att det blivit mer ok att bära guldklockor utan att uppfattas som en sheik, strandraggare eller knarkbaron..
 
Topp