• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mitt klockår 2015

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Jag har hållt mig borta från denna tråd så länge som möjligt. Nu vet jag varför. Vilken makalöst grym samling du har. Blir en smula avundsjuk:)
 
Mäktig samling!
Brukar läsa tråden om och om igen, för jag tycker att du har en sådan spännande samling :)
Jag har dock en fråga som slår mig varje gång. Hur fick du reda på att Patek Philippe 5170g skulle sluta tillverkas förresten, via bra och kunniga kontakter? :) kul att du då äger en av modellerna, stort grattis :)
 

Zcorp

Omega
2-Faktor
Kan bara instämma med tidigare medlemmars kommentarer om din samling.
Jag var lite nyfiken på din klocklåda, vad är det för skönhet? har du några bilder på den.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Tack killar :)

Mäktig samling!
Brukar läsa tråden om och om igen, för jag tycker att du har en sådan spännande samling :)
Jag har dock en fråga som slår mig varje gång. Hur fick du reda på att Patek Philippe 5170g skulle sluta tillverkas förresten, via bra och kunniga kontakter? :) kul att du då äger en av modellerna, stort grattis :)

Jag fick reda på att den skulle sluta tillverkas strax efter jag bestämnde mig för att satsa på en så det var inte i spekulationssyfte jag köpte den.
Tror det var på Hoodinkie jag läste det?
Eller om det var Marcus på Rob E som berättade?
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Kan bara instämma med tidigare medlemmars kommentarer om din samling.
Jag var lite nyfiken på din klocklåda, vad är det för skönhet? har du några bilder på den.

Det är "min" arkitekt som även höll i restaureringen av mitt hus som ritade den och en finsnickare som fick den att komma till liv.
Är ingen låda egentligen utan en väggfast lång byrå på mitt kontor där en av lådorna är just en klocklåda. Med glasad display ovanpå som de brukar ha på uraffärer.
Inredning i ek och filt i botten och klockkuddar från Rainer.
:)
 

tissoter

Audemars
Det är "min" arkitekt som även höll i restaureringen av mitt hus som ritade den och en finsnickare som fick den att komma till liv.
Är ingen låda egentligen utan en väggfast lång byrå på mitt kontor där en av lådorna är just en klocklåda. Med glasad display ovanpå som de brukar ha på uraffärer.
Inredning i ek och filt i botten och klockkuddar från Rainer.
:)
Håller med, känns väldigt flott! Känns som att gå in hos ROB :)
 
Tack killar :)



Jag fick reda på att den skulle sluta tillverkas strax efter jag bestämnde mig för att satsa på en så det var inte i spekulationssyfte jag köpte den.
Tror det var på Hoodinkie jag läste det?
Eller om det var Marcus på Rob E som berättade?
Hur som helst, riktigt bra köp.
Måste bara säga grattis till köpet. En dag ska man ha liknande samling :)
 

Zcorp

Omega
2-Faktor
Det är "min" arkitekt som även höll i restaureringen av mitt hus som ritade den och en finsnickare som fick den att komma till liv.
Är ingen låda egentligen utan en väggfast lång byrå på mitt kontor där en av lådorna är just en klocklåda. Med glasad display ovanpå som de brukar ha på uraffärer.
Inredning i ek och filt i botten och klockkuddar från Rainer.
:)
Oh fan. Vilken klass!

Har du någon bra överblicksbild?
 
Topp