• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

MN-strap tråden

Franska quartz-dykare på hemgjorda straps av fallskärmsremmar.
E24112E6-FF3F-42BF-BCFD-DD254F185B46.jpeg

Väcker tråden då jag har en ny dykare på ingång. Funderar på att skaffa en Erika strap då det verkar vara ett skönare alternativ till den traditionella nato strapen. Har inget måttband hemma så lite osäker på exakt storlek då jag fick mäta lite slarvigt med ett snöre. Om man t ex är mellan 17,5-18 cm runt handleden, ska man då satsa på det mindre eller större måttet?

Väcker tråden då jag har en ny dykare på ingång. Funderar på att skaffa en Erika strap då det verkar vara ett skönare alternativ till den traditionella nato strapen. Har inget måttband hemma så lite osäker på exakt storlek då jag fick mäta lite slarvigt med ett snöre. Om man t ex är mellan 17,5-18 cm runt handleden, ska man då satsa på det mindre eller större måttet?
Du kan välja enl nedan.
1643955632836.png

Beställer du direkt från hemsidan så kan du välja exakt mått som @Deskdiversthlm visar i skärmbilden. Beställer du ex från stjärnurmakarna så finns nog endast 1 strl. Den bör dock passa ditt handledsmått bra.

Hej,
Precis köpt ett Erikas original band men undrar om inte spännet där kroken fäster armbandet är satt på fel sida, eller är jag ute och cyklar?

Bilagor

• 385F3C7E-E19F-4FB8-AD6F-1F6287E9DF10.jpeg
    385F3C7E-E19F-4FB8-AD6F-1F6287E9DF10.jpeg
    1.1 MB · Visningar: 31
Tillbaka
Topp