Köpte en MN från @tidochting.se - allt bra där, men jag skulle vilja ha nått rejälare, den känns lite ”slapp”, hur är Erikas, är dom ”bättre”, eller finns det andra ställen jag borde kika på...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köpte en MN från @tidochting.se - allt bra där, men jag skulle vilja ha nått rejälare, den känns lite ”slapp”, hur är Erikas, är dom ”bättre”, eller finns det andra ställen jag borde kika på...
Jo jag förstår det, men jag inbillar mig ändå att klockan ska kunna sitta ”still” med bibehållet blodflöde till handen ;-)Är inte det meningen? De ska ju vara rejält elastiska därav de är så skönaZulu är ju annars lite mer rejält, inte riktigt samma typ av band men tyg iaf.
Jo jag förstår det, men jag inbillar mig ändå att klockan ska kunna sitta ”still” med bibehållet blodflöde till handen ;-)
Har bara använt Erika’s och kan inte säga hur andra märken upplevs. Men i mitt fall upplever jag inte det problemet du nämner. Utöver att välja bandbredden väljer du även omkretsen på handleden (5mm intervaller) vilket gör att den går enklare att justera och även sitta skönt.Köpte en MN från @tidochting.se - allt bra där, men jag skulle vilja ha nått rejälare, den känns lite ”slapp”, hur är Erikas, är dom ”bättre”, eller finns det andra ställen jag borde kika på...
En Certina DS Action i Titan se bild i inlägg MN-strap tråden Så det är ingen tungviktare direkt....Vilken klocka är den på? Är den tung gissar jag det kan vobbla, jag körde på turtle och spinnaker croft utan några problem iaf.
En Certina DS Action i Titan se bild i inlägg MN-strap tråden Så det är ingen tungviktare direkt....
Lustigt, kanske behöver kortas om du har mindre handleder. Jag upplevde som sagt aldrig det med mina jag hade. Men jag kanske hade mina hårdare spänt (men jag ogillar om klockor sitter för tajt eller löst). Hoppas du kan lösa det iaf, förstå vad du menar att vobbel är ingen vidare upplevelse på handleden.
Om du scrollar ned en post (i din länkade tråd) så har jag en bild på min BB58 på Erika’s MN. Fungerar bra utan problem.En Certina DS Action i Titan se bild i inlägg MN-strap tråden Så det är ingen tungviktare direkt....
Hittills väldigt nöjd.
![]()
![]()
Jag köpte ett från tid och ting och satte det på en Arnie. Efter lite justering har jag nu hittat en bra inställning och klockan sitter riktigt bra (med bibehållen blodcirkulation).Jo jag förstår det, men jag inbillar mig ändå att klockan ska kunna sitta ”still” med bibehållet blodflöde till handen ;-)
Erika's har, tror att man får specialbeställa.Vart hittar man mn-band för klockor med fasta bandstift?
Bra karl reder sig själv. Kolla mitt inlägg här ovanför. Köpte mitt på Tid&Ting. Kolla deras tråd här på KS. Där hade jag en längre skola how-to-do-it.Vart hittar man mn-band för klockor med fasta bandstift?
Mycket bra! Klocksnack levererar.Bra karl reder sig själv. Kolla mitt inlägg här ovanför. Köpte mitt på Tid&Ting. Kolla deras tråd här på KS. Där hade jag en längre skola how-to-do-it.
https://klocksnack.se/threads/tyck-till-om-tidochting-se.108897/page-6#post-3370737
I förhållande till pris eller bara sett till kvalitet? Ett band för 200kr kan ju vara jättebra för pengarna även om det skulle vara betydligt sämre än Erikas i kvalitet.Tips på var man kan köpa vettiga MN-straps? Är Erikas det enda som gäller eller finns det andra bra alternativ?
Hur menar du med ”felsytt”? Jag brukar bära dem så att haken sitter på ovansidan av klockan (medsols) för att spänna fast ”mot mig”.Beställde ett MN från CNS och märkte precis (på bilderna) att det är "felsytt". Ni som köpt dessa, hur bär ni dem, vad är bäst? Funderar på att annars sy om den iom att hårdvaran ser ut att vara lika.
Enda anledningen att jag beställde från CNS är för att jag letade efter mörkblå/orange kombo.
Kollade på bilderna på CNS och man trär inte igenom handen som på ex. Erikas utan man fäster på annat sätt. Man fäster kroken i den del där vanliga band löper igenom. Iom att det är samma hårdvara så borde det gå att sy om dem. Bra konstig konstruktion dock :/
Låter skumt. Trodde poängen var att den sitter samman så man inte riskerar tapp.Kollade på bilderna på CNS och man trär inte igenom handen som på ex. Erikas utan man fäster på annat sätt. Man fäster kroken i den del där vanliga band löper igenom. Iom att det är samma hårdvara så borde det gå att sy om dem. Bra konstig konstruktion dock :/
![]()
Jag med... iaf på de som har samma konstruktion som Erikas. Org. ex. NDC spänner man dock på ett annat sätt. Får bli att ta fram symaskinen och sy omLåter skumt. Trodde poängen var att den sitter samman så man inte riskerar tapp.
Jag med... iaf på de som har samma konstruktion som Erikas. Org. ex. NDC spänner man dock på ett annat sätt. Får bli att ta fram symaskinen och sy om![]()