• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

MN-strap tråden

Köpte en MN från @tidochting.se - allt bra där, men jag skulle vilja ha nått rejälare, den känns lite ”slapp”, hur är Erikas, är dom ”bättre”, eller finns det andra ställen jag borde kika på...

Köpte en MN från @tidochting.se - allt bra där, men jag skulle vilja ha nått rejälare, den känns lite ”slapp”, hur är Erikas, är dom ”bättre”, eller finns det andra ställen jag borde kika på...

Är inte det meningen? De ska ju vara rejält elastiska därav de är så sköna :) Zulu är ju annars lite mer rejält, inte riktigt samma typ av band men tyg iaf.

Är inte det meningen? De ska ju vara rejält elastiska därav de är så sköna :) Zulu är ju annars lite mer rejält, inte riktigt samma typ av band men tyg iaf.
Jo jag förstår det, men jag inbillar mig ändå att klockan ska kunna sitta ”still” med bibehållet blodflöde till handen ;-)

Har bara använt Erika’s och kan inte säga hur andra märken upplevs. Men i mitt fall upplever jag inte det problemet du nämner. Utöver att välja bandbredden väljer du även omkretsen på handleden (5mm intervaller) vilket gör att den går enklare att justera och även sitta skönt.
Vad gäller materialval etc. på bandet så vet jag inte.

En Certina DS Action i Titan se bild i inlägg MN-strap tråden Så det är ingen tungviktare direkt....

Lustigt, kanske behöver kortas om du har mindre handleder. Jag upplevde som sagt aldrig det med mina jag hade. Men jag kanske hade mina hårdare spänt (men jag ogillar om klockor sitter för tajt eller löst). Hoppas du kan lösa det iaf, förstå vad du menar att vobbel är ingen vidare upplevelse på handleden.

Lustigt, kanske behöver kortas om du har mindre handleder. Jag upplevde som sagt aldrig det med mina jag hade. Men jag kanske hade mina hårdare spänt (men jag ogillar om klockor sitter för tajt eller löst). Hoppas du kan lösa det iaf, förstå vad du menar att vobbel är ingen vidare upplevelse på handleden.

~17 cm, får testa att korta av bandet lite för att se om det blir bättre.

Hittills väldigt nöjd.
1B7D81F5-C514-45EF-920A-E8AC392158D5.jpeg

E49D4715-2A46-44E1-9C86-67B39C5A5A01.jpeg

Snygg färg, var tvungen lägga en egen beställning med dotterns födelsedagsnuffror. Dock som jag nämnde tidigare, pinsamt mkt pengar för ett band även om det är det skönaste jag har. Blev ca 1100:- med frakt.

Tips på var man kan köpa vettiga MN-straps? Är Erikas det enda som gäller eller finns det andra bra alternativ?

Tips på var man kan köpa vettiga MN-straps? Är Erikas det enda som gäller eller finns det andra bra alternativ?
I förhållande till pris eller bara sett till kvalitet? Ett band för 200kr kan ju vara jättebra för pengarna även om det skulle vara betydligt sämre än Erikas i kvalitet. 😉

Jag kan i alla fall rekommendera Zuludivers e-nato i MN-stuk som jag föredrar framför traditionella MN-band. Jag har inte testat deras vanliga MN men de är välkända för att tillverka högkvalitativa och prisvärda band så det är nog också rätt bra! 👍

Har fortfarande elastiska band. PM vid intresse. Med KS rabatt blir det 180kr/st eller 3 för 400kr. Inkl frakt och bandstift. 18/20/22mm Utöver de på bild finns ett par helsvarta med rostfritt spänne i 20mm
A2DB2342-26C0-416C-8342-B2607A9C142C.jpeg

Senast ändrad:
Jag köpte en MN band från Max French på Amazon UK. Den har en laga material under klockan, och jag är helt nöjd med den. Har inga andra att jämföra den med, men för £20 var det ett bra köp tycker jag. A50AA53E-F89C-4C48-BA48-707E41EEA75F.jpeg
1C111252-C54D-401E-BC60-D76D71E1AFE1.jpeg

Undrar om det finns någon här som hsr en Erikas i burgundy och kan posta en bild? Upplever ibland att bilderna på hennes hemsida inte ger en rättvis (marginell) färgåtergivning. Undrar framförallt om den ör så ”matt” i nyansen i verkligheten som bilderna indikerar. Tack :)

Beställde ett MN från CNS och märkte precis (på bilderna) att det är "felsytt". Ni som köpt dessa, hur bär ni dem, vad är bäst? Funderar på att annars sy om den iom att hårdvaran ser ut att vara lika.
Enda anledningen att jag beställde från CNS är för att jag letade efter mörkblå/orange kombo. @MaBr hur har ex. du gjort?

Senast ändrad:
Beställde ett MN från CNS och märkte precis (på bilderna) att det är "felsytt". Ni som köpt dessa, hur bär ni dem, vad är bäst? Funderar på att annars sy om den iom att hårdvaran ser ut att vara lika.
Enda anledningen att jag beställde från CNS är för att jag letade efter mörkblå/orange kombo.
Hur menar du med ”felsytt”? Jag brukar bära dem så att haken sitter på ovansidan av klockan (medsols) för att spänna fast ”mot mig”. BB9E48A9-F190-4CAE-8F54-010562B3F463.jpeg 8EDD8876-F97A-42D6-9E27-59D3EEED9AC5.jpeg

Hur menar du med ”felsytt”? Jag brukar bära dem så att haken sitter på ovansidan av klockan (medsols) för att spänna fast ”mot mig”. BB9E48A9-F190-4CAE-8F54-010562B3F463.jpeg 8EDD8876-F97A-42D6-9E27-59D3EEED9AC5.jpeg
Kollade på bilderna på CNS och man trär inte igenom handen som på ex. Erikas utan man fäster på annat sätt. Man fäster kroken i den del där vanliga band löper igenom. Iom att det är samma hårdvara så borde det gå att sy om dem. Bra konstig konstruktion dock :/
Screenshot_20210926-103600_Chrome.jpg

Kollade på bilderna på CNS och man trär inte igenom handen som på ex. Erikas utan man fäster på annat sätt. Man fäster kroken i den del där vanliga band löper igenom. Iom att det är samma hårdvara så borde det gå att sy om dem. Bra konstig konstruktion dock :/
Screenshot_20210926-103600_Chrome.jpg
Låter skumt. Trodde poängen var att den sitter samman så man inte riskerar tapp.

Tillbaka
Topp