jhm
Silver
Den röda kommer vara som en vanilla 1680 medan den blå blir en rödsub![]()
Den som lever får se. Gillar bägge, men föredrar den röda, även om den är gjord för att se vintage ut redan från början.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den röda kommer vara som en vanilla 1680 medan den blå blir en rödsub![]()
Som alla andra sagt, de som blir värdefulla sen är de som går under radarn nu. Antingen dussinklockorna som används tills de är trasiga typ g-shock eller swatch, eller så är det dyra klockor som absolut ingen vill ha (tänk 1655 eller 1019). Ska du ut och köpa dyra klockor som inte säljs så kommer du bli av med mer pengar än du tjänar på de enstaka fall där du får rätt.
Om man ska prata en modern klocka tror jag att Kermit Subben (16610LV) kan bli riktigt jävla dyr i framtiden. Sista icke-keramiska bezelen och den enda som är grön på de femsiffriga.
Gjordes inte länge, tror en sådan i bra skick kan vara en "grönsub" om 30 år.
Tror jag knappast, men bara för att en klocka är LE betyder det inte att värdet kommer gå upp.Som andra redan varit inne på är en annan fullt realistisk tanke att klockor går samma väg som frimärken. Något bara gamla gubbar pysslar med...
Tror jag knappast, men bara för att en klocka är LE betyder det inte att värdet kommer gå upp.
Frågan är intressant, men lika omöjlig att svara på som vilka aktier som kommer mångdubblar sitt värde.
Som jag skrev i vintagedelen. Några av de modellerna som går för hutlösa priser är klockor som var floppar på sin tid. Gäller bara att hitta coola floppar och inte fula floppar...Det är väl dock problemet med floppar.Ofta floppar ju klockor av en anledning.
Sen som skrivits innan, det är ju inte ens säkert att klockor är hett om 30 år. Fickur tex känns väl rätt så stendött idag. Bättre att köpa fastigheter eller aktier typ om det enbart handlar om ekonomi...![]()
Hoppas på någon av dessa. Alla discontinued och relativt låga produktionstal.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kvalar inte in prismässigt men kan tänka mig att den är eftertraktad av samlare i framtiden då alla verkar rata den nu. Folk kanske får sämre smak i framtiden?
Är det bara jag som tycker den är riktigt fin?
Sämre smak i framtiden säger du. Undrar om man sa likadant när 1655 var svårsåld![]()
Kvalar inte in prismässigt men kan tänka mig att den är eftertraktad av samlare i framtiden då alla verkar rata den nu. Folk kanske får sämre smak i framtiden?