• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Molle och Yonsson Baselworld 2016

image.jpeg

Nu frukost, snart SEIKO. :)

Vi kollar hur många som är intresserade och skickar fram Svante att lägga ordern.
Sen så förhandlar vi slutpris för gruppen med Svante senare ikväll, mycket senare :D

Strålande! Ska man dra ett PM till dig eller Yonsson eller hur går det till?

Edit; hittade svaret på föregående sida :)

Strålande! Ska man dra ett PM till dig eller Yonsson eller hur går det till?

Edit; hittade svaret på föregående sida :)

image.jpeg

Ang PADI: Vill ni veta mer om modellen så är det lätt att googla fram. Klockan är ett samarbete med PADI (dykcertprganisation), den är inte limiterad men "begränsade" (tillverkas i en liten volym/år). Oklart hur de kommer begränsa tillgången.
Pris: Oklart men ni har ju en indikation på 4500kr. Blir priset typ 6000kr (vilket det inte kommer bli) så backar vi ett eve tills gruppköp.

Vi vet inte om det går att lösa men det vore ju riktigt roligt om det gick.

Är du säker på att du vill ha en? Dra ett PM till mig som heter något med PADI.

Edit: för sen... :)

Är nästan säker på att Jesper på TH påstod att deras tourbillon skulle kosta under 100k. Kanske var en annan modell? Har ni sett något?

@par det var han från TH som var hos Engströms. Sa han inte det? TH är grymma och vi släpper en tourbillon för under 100k
Jo fast det är den vanliga stålmodellen han syftade på. Den svarta är dyrare än den vanliga

Mitt flip-sug har legat på is ett bra tag, jag var nere i en klock-svacka, tvivlade på mitt klockintresse och framtida inköp.
Men den här tråden väckte mitt klock-jag till liv igen! tack @yonsson och @Molle.

Drömmer själv om en liknande resa men har ingen tillräckligt klockintresserad i närheten som vill följa med.

image.jpeg

Ang PADI: Vill ni veta mer om modellen så är det lätt att googla fram. Klockan är ett samarbete med PADI (dykcertprganisation), den är inte limiterad men "begränsade" (tillverkas i en liten volym/år). Oklart hur de kommer begränsa tillgången.
Pris: Oklart men ni har ju en indikation på 4500kr. Blir priset typ 6000kr (vilket det inte kommer bli) så backar vi ett eve tills gruppköp.

Vi vet inte om det går att lösa men det vore ju riktigt roligt om det gick.

Är du säker på att du vill ha en? Dra ett PM till mig som heter något med PADI.
Grymt! PM sänt!

Härlig rapportering - Hatten av! Se till att njuta ordentligt mellan uppdateringarna också :)

Om ni hinner med, posta gärna några bilder från Perrelet tack.
Ha en underbar dag i en av världens (antar jag) roligaste leksaksaffärer :)

Tillbaka
Topp