• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Molle och Yonsson Baselworld 2016

nissehult

Patek
2-Faktor
Som sagt grymt jobbat med tråden synd ni inte gjorde detta för 5-6 år sedan när man inte hade kids. Då la man bakis i sängen med laptopen på magen hela helgen surfade klockor och slumrade till då&då.:cigar::oldman:

Nu får man fly till andra ställen ett antal gånger/dag för att få avnjuta trådar som denna:
image.jpeg


#WISpappa
Säger du det... :)

DSC_0274-01.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sjuk resa, extremt uppskattat givetvis. Hjärnan har gått på högvarv hela tiden så det är svårt att ha koll på tråden och på zombieapokolypsen hemma härifrån. Det blir kul att komma hem så man hinner läsa tråden, skicka grejer (kommer ta tid) samt smasha lite zombies!

Sjukt stort tack till Svante och Robban på Klockmaster Globen som gett mig en oförglömlig upplevelse! Tack även alla läsare som verkar tycka att vi sköter oss här nere. Även riktigt trevligt att få hänga med Mollesan.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror inte jag postat detta:

SEIKO:
30 års jubileum på Basel i år.
GS, Astron, Presage, premier, Prospex nu globalt. Diskussioner pågår om Brightz ska spridas. Prospex mm har mottagits väl efter att de gått globalt.

Skx007 har INTE utgått men är nu special edition, produceras alltså årligen i mindre volym. Vet att folk köpte som satan när det ryktades att den var ur produktion (tror Hodinkee skrev det) men så är drt alltså inte. Skit samma, nu har många fler en vilket inte kan vara dåligt. :D
Vad har vi då lärt oss av detta? Jo, M+Y>H.

8R48/49 har limiterade produktionsmöjligheter vilket medför LE-modeller med begränsade upplagor.
90% av alla GS säljs i Japan.

Credor tubbe: 8 totalt varav 2 utanför Japan.
Keramiska GSar: juli.
Krono: 135000kr
GMT: 113000kr
Svart 8R - handpolerad, tar tre veckor. 27000kr
Vit 8R-25000kr
"PADI SRP" -4800kr
Tunn kvartsare: 4300kr.
Solar GPS S - 13000kr
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Tror inte jag postat detta:

SEIKO:
30 års jubileum på Basel i år.
GS, Astron, Presage, premier, Prospex nu globalt. Diskussioner pågår om Brightz ska spridas. Prospex mm har mottagits väl efter att de gått globalt.

Skx007 har INTE utgått men är nu special edition, produceras alltså årligen i mindre volym. Vet att folk köpte som satan när det ryktades att den var ur produktion (tror Hodinkee skrev det) men så är drt alltså inte. Skit samma, nu har många fler en vilket inte kan vara dåligt. :D
Vad har vi då lärt oss av detta? Jo, M+Y>H.

8R48/49 har limiterade produktionsmöjligheter vilket medför LE-modeller med begränsade upplagor.
90% av alla GS säljs i Japan.

Credor tubbe: 8 totalt varav 2 utanför Japan.
Keramiska GSar: juli.
Krono: 135000kr
GMT: 113000kr
Svart 8R - handpolerad, tar tre veckor. 27000kr
Vit 8R-25000kr
"PADI SRP" -4800kr
Tunn kvartsare: 4300kr.
Solar GPS S - 13000kr
Smutt
Vilken klocka är detta ?
"Tunn kvartsare: 4300kr. "
 

Gasparo

Cartier
2-Faktor
Tack Baselworld och alla tappra som följt oss. Har varit sjukt kul. Tack för pepp och uppmuntrinngar. :) Mot flygplatsen.
14584754041471687210861.jpg

Tack för ett föredömligt reportage och för all tid ni lagt ner. Många timmars trevlig läsning. Dags att förklara för frugan varför man varit så frånvarande de senaste dagarna:)
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Tack för att man fick flera trevliga dagar vid datorn! Mycket kul att följa er resa! Snyggt med alla giveaways som ni skänker bort!:) Tack!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg

MT-G i åldrat stål.

image.jpeg

image.jpeg

MR-G "Hammertime" listar 70 papp, handbankad utifrån uråldrig japansk rustningstillverkningsteknik.

image.jpeg
image.jpeg

Oceanus, extra allt som alla utom @john b vill ha till Sverige. :D

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Äntligen Hammertime, Oceanus och smartwatchkläm med CASIO ! Kanonkul med "sprängskisser" också (lägger upp bilder senare). Stort tack Olivia!
Snurrade till inlägget fullständigt från början men nu ska det stämma. :banghead:
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Grym läsning under hela helgen.
Plus full av beundran över hur ni styrt upp bilder, give-aways och större klockbeställning.
Ett stort tack:)
 

JayJay

Rolex
Tack för reportaget grabbar!

@Molle säljer Svante Citizen? I s f har du ngn aning om han kommer eller har möjlighet att ta hem de där svintunna klockorna? Undrar mest över de vanliga då den limiterade handlade om lite väl mkt deg (om än prisvärt).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vet ej, det var ju jag som frågade. :D

Från 599usd till 899usd.. beroende på Titan eller ej samt länk..
Tack Donkii!
Jag köper nytt i veckan - tack för att ni ruinerar mig:) @yonsson @Molle
Vad ska du köpa? :)
Blev det inget kläm på mini-mudmastern? Hur stor är den?
Tyvärr inte, typ 1-2 mm smalare på bredden men 2mm tunnare ( :D ). Personligen tycker jag Mudmastern sitter kanon på handleden som den är men kul men ny version.
Smutt
Vilken klocka är detta ?
"Tunn kvartsare: 4300kr. "
Oklart, får återkomma.
 
Topp