• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Molle och Yonsson Baselworld 2016

PCB

Audemars
nämdes något om en "mini mudmaster " nånstans i tråden ,,nån som har koll på hur stor den var?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har vi nåt pris på den?
Tycker också Bulovan var cool, vore kul att få klämma på en sådan. Har inget pris tyvärr, sprang bara fram till montern och tog några snabba bilder. De har släppt en hel del konstigt, detta är den första jag sett som jag gått igång på. Jag är ju dessutom en sucker för kvartsklockor (trodde den hade stämgaffelverk). Måste läsa in mig på Bulova.
 
Senast ändrad:

nöt

Vacheron
2-Faktor
Kan inte hitta något om denna. Minns ni något om den? :)
tag2.JPG
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Grymt nu hoppas jag att jag får min Brashear :), står först i kön (hos den AD:n) :)

Riktigt bra jobbat gubbar

Info Oris:
Globalt nr 3 på Facebook efter Rolex och TAG Heuer.

2014: Första inhouse cal 110.
2015 släpps cal111 10 dagars pwr

2016: Släpps cal 112 - 10 dagars pwr officiellt (klarar 12 dagar).
6 veckor inhouse test.
EN fjäder, 1,9m lång.
Månfas, två tidszooner, dag/natt indikator.
Tre versioner, blå tavla, ljus tavla, guld.

Tripple date+månfas: 20 papp. Sjukt bra. Finns även med stålindex och blåa visare (ej ny modell tydligen).

Brons: LE 2000, 26000kr (typ).

Bronzeren är 10/10. Kul att det kommer en stålare med samma snygga tavelfärg. 42mm perfektion.
[ATTACH

 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu har jag äntligen hunnit läsa hela tråden. :) Tack till alla som bidragit!

Från 599usd till 899usd.. beroende på Titan eller ej samt länk..
Måste ju bli en framtida storsäljare? Har ju generellt svårt för när man lånar design från andra märken men för det peiset borde man ju testa en bara för sakens skull. Tror inte någon i GBG säljer Bulova men får googla lite.
Kanon, allt är välkommet.
Får väl kontakta Globen när jag vet lite mer :)
Låt stackarna vila i någon dag och ring därefter eller gå dit. De har förhoppningsvis mer info om modellerna om några dagar. :)
Bästa klocknördar @yonsson & @Molle

Om ni har lust och tid när detta lagt sig får ni gärna göra en FAQ på hur man reser ner till Baselworld. Lite om transporter, bussar , hotell osv rekommenderade mat ställen.

Jävligt mycke begärt men om tid finnes :heart:
Sjuk som jag är så satt jag faktiskt och funderade på detta tidigare idag. :)
Några snabba:
1: Systemkamera hinner man inte med. Får man väl klämma så är ljuset nästan alltid för kass ändå och man hinner inte med systemkamera.
2: Powerbanks till mobilen är ett måste, ta med minst två stora på typ 5400maph/st. Glöm dock inte ta med flera laddare också så det inte blir som för mig (massa grejer att ladda men bara en laddare).

Tack @yonsson & @Molle för ett fantastiskt reportage. Ni orsakade mig nästan en skilsmässa ;), men det var det värt.

Dock lyckas jag inte googla fram någon info alls om det som mest intresserade mig :mad:

Den SPORK liknande dykaren! Har ni mer info ang den? Står kinetc på tavlan, @yonsson sa att den bar från Sporturalinjen men sen är det stopp. Bredd, pris och tillgänglighet? Eller kanske till och med ett modellnamn? Något! :wideyed::wideyed::wideyed:
Kolla med Globen om några dagar.
nämdes något om en "mini mudmaster " nånstans i tråden ,,nån som har koll på hur stor den var?
Den finns i Casiotråden. Det är väl lite av ett skämt att kalla den för "mini" eftersom den är marginellt mindre men jag har för mig den är billigare också.
Kan inte hitta något om denna. Minns ni något om den? :)
tag2.JPG
Samma som ovan, checka Globen när de fått andas ut. :)

Så! Äntligen back on track, ska fixa PADI-PM och giveaways så fort jag hinner.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Måste ju bli en framtida storsäljare? Har ju generellt svårt för när man lånar design från andra märken men för det peiset borde man ju testa en bara för sakens skull. Tror inte någon i GBG säljer Bulova men får googla lite.

Tror Bulova gjort rätt med denna. Bra pris, design som annars kostar flera ggr mer. Jag kommer nog köpa en, men inte titanversionen, gillar inte visarna.
Du har en AD i GBG och en i Kungsbacka :)
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Tänkte släpa hem lite Seikokataloger åt er.
Det finns 10st, 1) 5 Astron och 2) 5 med Prospex, Presage och Premier.
Första 10 som PM:ar mig får en katalog.
Skriv din prioritetsordning av 1) och 2).
20160320_104954.jpg

3st Astron och 1st Prospex kvar!
PM:a innan 12:00 idag (först till kvarn) annars fördelas de på de som redan svarat.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor

Här kommer ett WS på min Seiko, som definitivt är i motsatta änden av Seiko-skalan.
image.jpeg



Vilken insatts av er! Superkul att få följa, tack! :)

Följer er resa från soffan med min skx
image.jpg



image.jpg
Pinfärsk bild:) halvkass kvalité dock

Knep jag den 10e och sista? :)

PM:a adress. Skriv GS i rubriken.
 
Topp