• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Molle och Yonsson Baselworld 2018

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Victorinox

4043DFF8-1070-4662-A19A-E11EC1B1FF04.jpeg
71F7ACDE-2A28-4FA8-AE66-15CC5208700D.jpeg
8D1DBE0C-1180-4D8A-BEA4-856AB6894316.jpeg
80564020-FAB8-4754-9D72-8EA774A80ED5.jpeg
E8F1BD32-8573-4E56-934A-5BD1EFBAC451.jpeg

Victorinox V, dam-modeller i PVD.
Ska jag någon gång ha en rosa klocka så ska det vara den där.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jäkla många bra släpp i år! Både från seiko och Casio! Tycker ni har lyckats få kanonfina bilder dessutom. Dom använder sig av era bilder bla på g shock forumet, tyvärr utan att ange vart dom är ifrån .

Jag har ett önskemål. Om ni har möjlighet att se på casios monter igen skulle det vara kul att se hur stora dom nya "mindre" ana Digi pro Trek modellerna är. Vore även nice att se dom nya mtg modellerna.
 
Senast ändrad:

SLA017

Panerai

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jäkla många bra släpp i år! Både från seiko och Casio! Tycker ni har lyckats få kanonfina bilder dessutom. Dom använder sig av era bilder bla på g shock forumet, tyvärr utan att ange vart dom är ifrån .

Jag har ett önskemål. Om ni har möjlighet att se på casios monter igen skulle det vara kul att se hur stora dom nya "mindre" ana Digi pro Trek modellerna är. Vore även nice att se dom nya mtg modellerna.
63BDBD37-860C-4C19-A800-2F438F87E9C4.jpeg
8CBC16BF-3489-4C64-AEB6-67D00BCA7CA2.jpeg
B0782967-8EB4-4215-8F13-66AEFBF5D51D.jpeg
1D015C84-297B-4A7F-8258-903AE2CDC21C.jpeg
32DBF162-9531-447F-BBB9-618AB3CA8FBA.jpeg

Pro tek fick vi inte klämma på.
 

Reverso

Panerai
Först och främst tack för tiden och arbetet ni lägger ner på detta

För det andra så har jag aldrig varit något stort fan av Grand Seiko, men jag har dragits med av ert intresse och entusiasm de senaste dagarna och börjar själv känna suget efter en nu! Tror inte att jag är den enda :D
 

karl-skandal

Breitling
Först och främst tack för tiden och arbetet ni lägger ner på detta

För det andra så har jag aldrig varit något stort fan av Grand Seiko, men jag har dragits med av ert intresse och entusiasm de senaste dagarna och börjar själv känna suget efter en nu! Tror inte att jag är den enda :D
Kan inte annat än instämma. Tycker GS generellt varit lite småtråkiga (har heller inte gett dem nån chans), men denna är helt klart bäst hittills! Riktigt roligt att följa detta reportage :):gs:
ECC1AB35-BACE-4025-8E74-2354161AEE76.png
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hm, det kanske är i år som Victorinox-ribban ska hoppas över. En hel del roliga klockor och mycket bra beatermaterial!

@Molle och @yonsson Om ni ska förbi Sinn idag, kan ni göra mig en tjänst? Tim Burlon la upp en film på sin Instagram som visade deras monter. Det ser ut som att det är en helsvart U1 med vit text på tavlan samt i övrigt också vita detaljer som är placerad i akvariet. (Längst ner i mitten på bilden). Men icke sa nicke...någon sådan presenterades ju inte. Jag är ruskigt nyfiken på vad det kan vara, och om ni skulle vilja ta en bild så skulle det uppskattas. Bifogar bild från filmen.

Sen så skulle jag verkligen bli glad och tacksam om ni kunde hälsa från oss i Sinn-tråden och framföra att deras grymma kundservice får stor uppmärksamhet och namedroppa gärna Sandra :) (a.k.a. Awesome Sinn-Girl). Det i parentesen behöver ni inte nämna :D

Önskemål om frågor:
  • Hur är sannolikheten att det i framtiden kommer en U-serie även i en damstorlek?
  • Finns det diskussioner om att ta fram ett nytt lås? Det är ju den vanliga invändningen som framförs när det kommer kritik.
  • Ingen direkt fråga och det kommer säkert något standardiserat svar. Men det skulle vara intressant att höra lite vad de säger om Helmut. Ni kan ju även föreslå att det borde komma en hyllningsklocka till HS lagom till nästa Basel baserat på den klassiska 101:n :)

Skärmavbild 2018-03-21 kl. 15.42.39.png
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hm, det kanske är i år som Victorinox-ribban ska hoppas över. En hel del roliga klockor och mycket bra beatermaterial!

@Molle och @yonsson Om ni ska förbi Sinn idag, kan ni göra mig en tjänst? Tim Burlon la upp en film på sin Instagram som visade deras monter. Det ser ut som att det är en helsvart U1 med vit text på tavlan samt i övrigt också vita detaljer som är placerad i akvariet. (Längst ner i mitten på bilden). Men icke sa nicke...någon sådan presenterades ju inte. Jag är ruskigt nyfiken på vad det kan vara, och om ni skulle vilja ta en bild så skulle det uppskattas. Bifogar bild från filmen.

Sen så skulle jag verkligen bli glad och tacksam om ni kunde hälsa från oss i Sinn-tråden och framföra att deras grymma kundservice får stor uppmärksamhet och namedroppa gärna Sandra :) (a.k.a. Awesome Sinn-Girl). Det i parentesen behöver ni inte nämna :D

Önskemål om frågor:
  • Hur är sannolikheten att det i framtiden kommer en U-serie även i en damstorlek?
  • Finns det diskussioner om att ta fram ett nytt lås? Det är ju den vanliga invändningen som framförs när det kommer kritik.
  • Ingen direkt fråga och det kommer säkert något standardiserat svar. Men det skulle vara intressant att höra lite vad de säger om Helmut. Ni kan ju även föreslå att det borde komma en hyllningsklocka till HS lagom till nästa Basel baserat på den klassiska 101:n :)

Skärmavbild 2018-03-21 kl. 15.42.39.png
Sorry, men såg detta först nu, alltså efter mötet.
Men vi framförde såklart att vi är många fans här.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
GRUPPKÖP!!
Båda modeller är Limited edition för att fira GShock 35 år, batteri och ej radiosynk. Enligt GShock Nordic har båda skruvat baklock. Om detta inte stämmer så får ni hänga dem, inte mig. Förväntad leverans i april.

Nr 1
A8E49F03-ACC2-4E13-BB54-90653F13FFB2.jpeg

Listpris: 2498kr
Gruppköpspris inkl eventuell frakt: 1800kr

Nr 2
C740B84B-BEBA-4A1C-AF55-E7C6C24E8C71.jpeg

Listpris: 2498kr
Gruppköpspris inkl eventuell frakt: 1800kr

Anmäl dig på följande sätt
PMa @Molle , döp konversationen till ”GSHOCK 1”, ”GSHOCK 2” eller ”GSHOCK 1 & 2” beroende på vilken/vilka modeller du vill boka upp dig på.

Anmälan är bindande, avhoppare efter anmälan kan glömma framtida gruppköp. Hoppade du av förra året? Tråkigt för dig, vi har koll.

Oroa er inte för antal i dagsläget, vi jobbar på att få hela Nordens tilldelning.

Beställningen stoppas troligtvis midnatt idag.

Väl mött, Molle och yonsson
Beställningen stoppas troligtvis midnatt idag
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Först och främst tack för tiden och arbetet ni lägger ner på detta

För det andra så har jag aldrig varit något stort fan av Grand Seiko, men jag har dragits med av ert intresse och entusiasm de senaste dagarna och börjar själv känna suget efter en nu! Tror inte att jag är den enda :D
Jag kom också till exakt samma insikt för 2 år sedan :)
 
Topp