• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Molle och Yonsson Baselworld 2018

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
IMG_20180324_153509_195.jpg
Gillar luminox, haft 2 men kvaliteten framförallt på glasen har varit pisskass!
Någon uppgift om vad för typ av glas de använder idag?
Tyckte mig läsa på någon baksida "mineral glass"...
*edit. mineral crystal var det
 
  • Like
Reactions: PCB

ironcastle

Patek
2-Faktor
Hej kära Sinn-dårar,

Nu sprang jag tillbaka till Sinn för en snabbkoll.
Vi pratade med Sinn en hel del under mötet om Sinns grymma service. Awesome Sinn girl var tyvärr inte här (tänkte ta en selfie med henne) men hon kanske skickar en fotohälsning från Frankfurt senare. Hon är väl medveten om sitt smeknamn.

B0221719-079B-4E31-8544-355009DDA3A5.jpeg

U1SE är den modell som låg/ligger i doppet.

Jag och @Molle planerar att arrangera en resa för fabriksbesök hos Sinn, det kommer komma mer info om detta senare.
@Molle @yonsson
Blir det resa till fabriken är jag intresserad!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är den bara guldfärgad den där eller är den guldpläterad?

Alright, PVD och inte plätering alltså, spännande. Inte hört att man PVDar med guld förut
IP (ion-plating), inte PVD. Går att göra i alla möjliga färger. Tänk blåa Sinn 103 ovan eller SEIKOs ytbehandlingar på vridringar av LE-monstermodeller och annat skoj.

-Följdfråga, är det tåligt mot repor?
-Svar ja, detta är vad SEIKO kallar ”hard coating”, alltså samma ytbehandling som på GS-dykarnas vridringsinlägg.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
GRUPPKÖP!!
Båda modeller är Limited edition för att fira GShock 35 år, batteri och ej radiosynk. Enligt GShock Nordic har båda skruvat baklock. Om detta inte stämmer så får ni hänga dem, inte mig. Förväntad leverans i april.

Nr 1
A8E49F03-ACC2-4E13-BB54-90653F13FFB2.jpeg

Listpris: 2498kr
Gruppköpspris inkl eventuell frakt: 1800kr

Nr 2
C740B84B-BEBA-4A1C-AF55-E7C6C24E8C71.jpeg

Listpris: 2498kr
Gruppköpspris inkl eventuell frakt: 1800kr

Anmäl dig på följande sätt
PMa @Molle , döp konversationen till ”GSHOCK 1”, ”GSHOCK 2” eller ”GSHOCK 1 & 2” beroende på vilken/vilka modeller du vill boka upp dig på.

Anmälan är bindande, avhoppare efter anmälan kan glömma framtida gruppköp. Hoppade du av förra året? Tråkigt för dig, vi har koll.

Oroa er inte för antal i dagsläget, vi jobbar på att få hela Nordens tilldelning.

Kvoten är full, tack alla som anmält er. Inga fler anmälningar.

Väl mött, Molle och yonsson
Kvoten är full, tack alla som anmält er. Inga fler anmälningar.
 

vhedlof

Omega
2-Faktor
Tack @yonsson och @Molle för den, som vanligt, eminenta rapporteringen, det har varit ett nöje att följa! Fick ni någon mer info om de nya spring drive med 44GS case (SBGA373 och SBGA375)?
 
Topp