• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Molle och Yonsson Baselworld 2018

E27B7E51-F08B-4318-8A79-F59D3563DE6A.jpeg

Skitnödig som frågar, men får man någon form av bekräftelse, meddelande via pm så att man vet att klockan är spikad? Är så jävla hypad! :eek::rolleyes:

Tack @Molle och @yonsson . Ni har verkligen levererat, som tidigare år, men detta år så måste jag säga, att de Japanska märkena verkligen har kommit fram. Har haft nöjet att se så många fina japaner, älskar det, Brattevän som jag är, PRE kern TUSEN TACK TILL ETT LEVANDE REPORTAGE. Njut nu av helg o fest, (ni får parta med Sinn eller ngn anan:D) Pro Kern verkar inte så festligt.................Hehe
...............eller var allt bara BÅG. Det blir en jätte Brattefest.........utan någon som helst logga

TÄVLINGSDAGS
Massa justa grejer...
Lägg upp en bild på den klocka som betyder mest för dig. Motivera varför.
7 vinnare kommer få saker från nedan presentbord. Jag är enväldig domare.
Tävlingen slutar 24:00 ikväll (vilket alltså innebär den 25/3).

20180325_041339.jpg

Senast ändrad:
TÄVLINGSDAGS
Massa justa grejer...
Tävlingen slutar 24:00 ikväll.
Det är inte den som varit med mig längst, men den har varit med vid så många speciella tillfällen att den är en riktig keeper. :heart:

Bilagor

• A5A04C36-06FC-465D-8F6D-74AC306D735E.png
    A5A04C36-06FC-465D-8F6D-74AC306D735E.png
    271.5 KB · Visningar: 4
Senast ändrad:
TÄVLINGSDAGS
Massa justa grejer...
20180325_041339.jpg
Den klocka som betyder mest för mig är denna.
IMG_20180325_072249.jpg

Varför finns väl beskrivet i Sinn-tråden och ett koncentrat i länken nedan.
https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/page-308#post-2230005
Men för att göra en lång historia kort så började jag med nästan likadan, fast quartz. Dvs UX. Köptes begagnad. Fick problem med den. Skickades ned till Sinn för åtgärd. Kom tillbaka. Fick problem igen. Skickades ned igen. Blev åtgärdad en andra gång. Fick problem igen. Skickades ned en tredje gång med frågan "ska det vara så här?" Fick den ersatt av en helt ny. Glad som en speleman :)
Använde den någon månad. Sen samma problem ännu en gång. :mad:
Så skickades den nya ned med ett konstaterande att vi inte verkar gjorda för varandra, UX:en och jag.
Så istället: violá! UX växte till U2.
Det verkliga motivet till varför denna betyder mest för mig är alla turer med UX:en jag haft. Månader av väntan, snart hundra mejl fram och åter till Sinn.
Och framför allt, jag har hunnit bli personligt bekant med Sandra hos deras kundtjänst. Hon har fått Mannerströms köttbullsrecept översatt så att hon kan göra svenska köttbullar och häromsistens skickade jag över en blomma. https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/page-313#post-2239640
Med all historia kring hur Sinn agerat i mitt ärende så ger det denna U2 en alldeles särskild betydelse för mig. Den lär få stanna. :)
Och som sagt, blir det ett fabriksbesök så är jag intresserad ;)

Senast ändrad:
TÄVLINGSDAGS
Massa justa grejer...
20180325_041339.jpg

Köpte denna till mig själv som en hyllning till vårt (min fru och jag alltså) förstfödda barn.
Gillar inte riktigt uttrycket keeper, men detta är en sådan.
image.jpg

IMG_20180302_204520.jpg

Varför betyder denna mest? Det är den klocka som startade allt mitt intresse. Köptes alltså innan vansinnet startade. Sen har den varit med i Kosovo, Afghanistan och Mali. Den har bytt till pipa två, skjutit fullbumpor och badat isvak. Den har sett bergsgorillor i Uganda och lejon i Tanzania. Det har uppfostrat hundar, den har varit med på mitt barns födelse. Och framförallt har den aldrig svikit mig vid några av dessa tillfällen .

För mig denna som var min första mekaniska för två år sedan. Efter denna har det gått URsnettt. (Vet att tävlingen slutat men det är ju för f-n sommartid idag så någon bonus borde man få:))
På bilden vid blanktjärn efter vandring från vålådalen. Fantastiskt ställe...
49BB002B-DBC5-4BBF-B27E-085FDD9FF964.jpeg
TÄVLINGSDAGS
Massa justa grejer...
20180325_041339.jpg

Senast ändrad:
För mig denna som var min första mekaniska för två år sedan. Efter denna har det gått URsnettt. (Vet att tävlingen slutat men det är ju för f-n sommartid idag så någon bonus borde man få:))
På bilden vid blanktjärn efter vandring från vålådalen. Fantastiskt ställe...
49BB002B-DBC5-4BBF-B27E-085FDD9FF964.jpeg
24:00 ikväll den 25:e...

TÄVLINGSDAGS
Massa justa grejer...

20180325_041339.jpg

C883FA00-CA8D-41EC-BAE8-E980F8FDDF92.jpeg

Klockan som var med mig på Mount Everest, månen och vid jesubarnets födelse. Man bygger speciella band då, man och kvartskristall.

Nä, nu skarvade jag lite. Billigaste klockan typ, själlös kvartsare. Ändå ständiga följeslagaren. Tveklöst mest handledstid. Aldrig jättefel, definitivt alltid tuff nog för uppgiften. Jobbarkompisen. Resekompisen. Träningskompisen. Den där klockan som alltid är ställd och redo när man måste springa ner på Ica och köpa mjölk. Den där man knappast behöver oroa sig för att bli rånad på, även om rånaren skulle bygga samma band till klockan om hen såg bortom andras AP och Rolex.

TÄVLINGSDAGS
Massa justa grejer...

20180325_041339.jpg
IMG_1032.JPG

Grand Seiko Snowflake för att den är så perfekt för mig att jag inte hittar någon annan nytillverkad klocka som kan konkurrera med den. Materialet är perfekt, urverket är innovativt och exakt (och kan beundras genom glaset på baksidan) och tavlan väcker fina minnen av svenskt kalfjäll på vintern. För en ingenjör som uppskattar vackra, välgjorda ting kan det inte bli bättre än så här!

IMG_20180302_204520.jpg

Varför betyder denna mest? Det är den klocka som startade allt mitt intresse. Köptes alltså innan vansinnet startade. Sen har den varit med i Kosovo, Afghanistan och Mali. Den har bytt till pipa två, skjutit fullbumpor och badat isvak. Den har sett bergsgorillor i Uganda och lejon i Tanzania. Det har uppfostrat hundar, den har varit med på mitt barns födelse. Och framförallt har den aldrig svikit mig vid några av dessa tillfällen .
...och den är pre-kern, med vingarna!!

När alla i min familj hade varit och begravt min morfar så var vi förstås helt förkrossade men när jag lämnade av mormor hemma hos henne så sa hon ’vänta en minut som kommer jag snart’ sedan kom hon ut med dessa klockor och sa att eftersom jag är så klockintresserad så ville hon att jag skulle ha dom för att minnas honom (tack mormor)
Detta är en av mina absoluta favoritklockor och en keeper ( syftar på RW i förstahand)
2B63410E-5527-4D83-8249-0A1A22C190D6.jpeg
TÄVLINGSDAGS
Massa justa grejer...

20180325_041339.jpg

TÄVLINGSDAGS
Massa justa grejer...

20180325_041339.jpg

FEA1262C-2815-4CE9-86E6-BEC73C3125CA.jpeg

Den klockan som betyder mest för mig är min Longines Hydroqonquest, som var min första riktiga klocka. Den här klockan betyder mest för mig då det är min pappas examens present till mig och den påminner mig om mina 4 fantastiska och slitsamma år på Uppsala universitet. Klockan öppnade även upp en helt ny värld för mig och var min väg in i klockvärlden.

Tack för ett grymt resereportage :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp