• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Molle och Yonsson Baselworld 2018

TÄVLINGSDAGS
Massa justa grejer...
Lägg upp en bild på den klocka som betyder mest för dig. Motivera varför.
7 vinnare kommer få saker från nedan presentbord. Jag är enväldig domare.
Tävlingen slutar 24:00 ikväll (vilket alltså innebär den 25/3).

20180325_041339.jpg

Den klocka som betyder mest för mig just nu är denna.
177DDFD0-ECC2-4E79-9F15-D890EE5C9D2C.jpeg

Varför det då? Jo, därför att den är preKern. Älskar Breitling och var så taggad inför nya ägare med friskt blod och ambitionshöjningar. Men ju längre tiden går så blir jag mer och mer övertygad om att Kern&Co kommer glatt styra skutan på grund och att Breitling aldrig mer kommer bli sig likt. Så nu får min lilla Chronomat stanna för gott vilket i sig är en ganska upplyftande tanke. #fuckKern

Måste bli denna.
Den enda klocka som min fru varit delaktig i. Köptes när jag fyllde 50. Hon valde denna framför en 16710 som var alternativet. Tro det eller ej men då låg de i samma pengar. Nu?! Not so much..:)
Men det gör inte så mycket. Älskar denna stora orangea best!!
9323AB63-9F09-4A03-8566-C9DD342C85CE.jpeg

Det här är min morfars klocka som han fick av sina medarbetare när han firade 25 år på polisen. Alltså inte en NOR-klocka. Han bar den aldrig till vardags, bara vid särskilda tillfällen. Morfar gick bort när jag var 13 och 1,5 år senare, när jag konfirmerades, fick jag klockan av min mormor. Min första premium och utan den hade jag aldrig haft intresset som nu följt mig sen 1985. Den är dessutom alltid servad av Keas ur, en butik som liksom klockan överlämnats mellan generationer.
F364A25D-B499-44E3-81D1-F931C2A3DAED.jpeg

Senast ändrad:
Ursprungligen morfars 50-årspresent. Morfar gick bort när jag föddes, han hann säga till mamma vad jag skulle heta (och så blev det) och klockan lämnade han till mig. Jag bär den endast vid speciella tillfällen.
IMG_20180325_110014.jpg

78562320-E573-4374-A4F3-434FAB9DE100.jpeg
Kanske trist val, men det här en klocka jag alltid suktat efter men inte haft råd/möjlighet att köpa förrän på äldre dagar. Det började med en beg DJ, sedan in på KS och byte, köp, byte, köp, byte osv tills det var dags för SubC. Därför också min enda keeper, den ligger varmt i klockhjärtat :)

Senast ändrad:
TÄVLINGSDAGS
Massa justa grejer...

20180325_041339.jpg

Måste bli min Citizen 150m som jag fick av pappa som liten kille och som hängde med t.o.m. studietiden på 80-talet. Efter många år i byrålådan blev den servad förra året https://klocksnack.se/threads/citizen-150m-parawater-68-5372-före-efter.76038/ och återfinns numer på armen!

Tack för ett toppenreportage:)!

1049C52A-9303-4B64-965B-9FA543AE7EC5.jpeg

TÄVLINGSDAGS
Massa justa grejer...

20180325_041339.jpg

IMG_6883.JPG

Denna GW-5000 hamnar faktiskt på förstaplatsen. Dels för att den är så sjukt bekväm med lite mjukare gummi än GW-M5610. Dessutom köpte jag den själv på plats i Japan, vilket även gör den till ett bra reseminne. Sen sist men absolut inte minsta anledningen, screwback! Behöver jag säga mer? :)

Senast ändrad:
TÄVLINGSDAGS
Massa justa grejer...

20180325_041339.jpg
Den här har jag köpt ny i butik och den bärs dagligen till allt, en riktig owg-klocka som förhoppningsvis aldrig säljs. Jag har däremot inga djupare band till någon av mina egna klockor, dem är jag alltid redo att byta upp...
IMG_2968.JPG

371ADD2D-D8BD-4401-AF3A-EFC0680837B5.jpeg

Min kära Aerospace är utan tvekan klockan som betyder mest för mig. Främst för att den är så jääääävla bra, man känner sig stenhård men samtidigt ”ordentlig”.
Köpte klockan ny när jag och pappa var på resa. Hade verkligen inte tänkt köpa en sprillans ny men min pappa övertalade mig att köpa en eftersom att jag ångrar mig annars. Det var en sån härlig upplevelse och flygresan hem gick extremt snabbt när man hade en nyfunnen kärlek med sig.
Att bratten sen kickade igång pappas klockintresse är även det en rolig bonus.
Fastän klockan inte är arvegods så har den för mig ett sentimentalt värde och den kommer aldrig att lämna min samling.

TÄVLINGSDAGS
Massa justa grejer...

20180325_041339.jpg

TÄVLINGSDAGS
Massa justa grejer...

20180325_041339.jpg
Fick denna klockan i examenspresent av mina föräldrar. Blev sjukt förvånad hur dem kunde pricka rätt utan att fråga mig. Kommer aldrig att säljas.
8EF3C588-A9D9-4DC0-8EDD-3E61FA552460.jpeg

Tillbaka
Topp