Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nice! Kan till och med jag tänka mig en bratte!Colt är onekligen ovanligt stilren för att vara Breitling - snyggt!
Tack! Jag tror tyvärr inte det Simon. Jag kollade igenom tråden. Men är du av annan åsikt så får du gärna PMa mig så vi kan reda i det.
Tack! Jag tror tyvärr inte det Simon. Jag kollade igenom tråden. Men är du av annan åsikt så får du gärna PMa mig så vi kan reda i det.![]()
Vi gick ju rätt mycket OT där, det var därför, ska kika igen.Nej det är lugnt för min del skulle bara se om du hängde med.
Men hittar du inlägget så ge den till Jens
Då du raderade lite i tråden men vi lämnar detta
//Simon
Vi gick ju rätt mycket OT där, det var därför, ska kika igen.
Edit: Karlsson, Dixie och Nero var före när det gällde FÄRSK bild på Breitling.
Jultomte och Påskhare, släng er i väggen.![]()
Glad påsk KS!
Hur stor är den?Tack för ett mycket bra reportage och fina bilder! Denna TAG är höjdpunkten för mig på hela BW2018 och om jag har råd och om den passar mig blir det nog köp. Caliber5 signalerar ett mer moderat pris än chronografen.
![]()
Den modellen är inte officiell än så jag har rensat mina spår.Hittar den endast här i denna tråden, ett scoop kanske? Ingen info eller bevis på existens på övriga internet. Misstänker att den kanske är 42 mm vilket vore synd.
baserat på bilden av baklocket så är den minst 42mm. Jag hade tippat 44.Hur stor är den?
Grattis till alla "vinnare".![]()
Glad påsk KS!
Har ju glömt att utse vinnaren till Sinn-kepan! GRATTIS @UncleBear, mycket passande dryck.Finanzplatsuhr med skumpa
![]()
Så, då var motiveringstävlingen avgjord.TÄVLINGSDAGS
Massa justa grejer...
Lägg upp en bild på den klocka som betyder mest för dig. Motivera varför.
7 vinnare kommer få saker från nedan presentbord. Jag är enväldig domare.
Tävlingen slutar 24:00 ikväll (vilket alltså innebär den 25/3).
![]()
Den röda är skittuff! Dam? Va fan! 34mm är lite smått. Synd dom inte kunde drämma till med en unisexmodell på 37-38mm istället.![]()
![]()
Nya automatiska Cocktail-Presage för dam, riktigt riktigt fina.
Har inte brytt mig nämnvärt åt Basel innan, men er rapportering gör det hela högintressant.Måndag morgon post Basel känns lite extra tungt på flertalet sätt. Samtidigt är det kul att se att så många av er uppskattar det vi gjort för att försöka förmedla bilder och intryck från de 5 senaste dagarna. Alltid lika kul. Stort tack till er alla och förhoppningsvis kör vi igen nästa år.
Angående den sista tävlingen så är det roligt att så många tagit sig dit att skriva ner tankar om klockan som betyder mest. Många bra och berörande historier. Det kommer ta lite tid att gå igenom och bestämma sig för vinnarna meb misströsta ej, svar kommer även om det kan dröja någon vecka. Med så många deltagare så kommer jag titta djupt i presentsäcken för att se om jag kan få ihop fler än sju pris.
Återigen, stort tack från mig och @yonsson för intresset och engagemanget i årets Baseltråd.![]()
Häftig, riktigt cool urtavla!Den röda är skittuff! Dam? Va fan! 34mm är lite smått. Synd dom inte kunde drämma till med en unisexmodell på 37-38mm istället.
Men va faan........Så, då var motiveringstävlingen avgjord.
Detta var inte lätt med så många och så bra stories om era favoritklockor. Domaren har inte supermycket tid och gjorde därför på följande sätt:
- snabbgenomläsning av alla bidrag
- screenshots på de som kändes möjliga vinnare
- Det blev 20 bilder...
- utökade antalet vinster från 7 till 9
- Slumpade fram 9st från de 20
RESULTAT (utan inbördes ordning):
- @Kanadicken
- @Habs
- @Sretlaw
- @Jim Dollares
- @MKRGG
- @Aboynamedsue
- @pix87
- @Chris75
- @Dixie
PM:a er adress, skriv 'MOTIVATION' i rubriken.
Det finns flest Sinngrejer men även en SEIKO anteckningsbok.
Om ni vill ha SEIKOboken lägg till det i er rubrik. Först till kvarn gäller.
Sorry R, du var nära...Men va faan........
Inga roblem!! Du vet att jag skämtar!!Sorry R, du var nära...