• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Molle och Yonsson Baselworld 2018

Jag är inte så insatt i Breitling, men visst fanns Colt med kvartsverk förr i tiden?
Ska dom inte tillverka några kvartsare öht?
 
Colt är onekligen ovanligt stilren för att vara Breitling - snyggt!
Jag måste hålla med. Nog för att Herr Kern bör få en känga eller två för vad han gör med företaget, men den nya colt och Chronomat B01 är inte helt katastrof. Visst hade det varit trevligare med Tudor-verket i Colt och den gamla Breitlingloggan hade gärna fått vara kvar, men det är inte helt katastrof!
 
Jag är inte så insatt i Breitling, men visst fanns Colt med kvartsverk förr i tiden?
Ska dom inte tillverka några kvartsare öht?
Som jag har förstått saken (kan ha missat) så kommer Bretiling helt sluta med kvarts då det inte anses vara tillräckligt "high-end". Med det beslutet ryker dessutom nya B60 verket som knappt ens hunnit ut i handeln och vända innan det skrotas. Tack för de investerade slantarna...
 
15E454E2-B315-4E3F-B339-99D1B57900C7.jpeg

BREITLING!!!

Det är ju Andreas från TP :D :breitling:
Nu ska jag inte göra några prat bubblor eller tanke bubblor på denna ;) @yonsson
Du minns väl den senaste ? :D LOL

Men du kan ju fråga vad Svante tänkte då du tog bilden ist och dela med dej :rolleyes:


//Simon
 
Beror på hur du definierar entusiasterna. Jag tror Breitling går åt rätt håll om än lite sidledes i vissa fall. Får ge det ett par år. Klart är iaf att de som gillade Breitling lite vulgära extra-allt-design är arga.

Förmodligen har du rätt.

Men. Colt och Navitimer var ju relativt "rena" modeller och där har inte förändringarna gjort dem bättre. Snarare slätstrukna i förhållande till konkurrensen..

Tillägg:

Min jäääävligt subjektiva åsikt. :)
 
Beror på hur du definierar entusiasterna. Jag tror Breitling går åt rätt håll om än lite sidledes i vissa fall. Får ge det ett par år. Klart är iaf att de som gillade Breitling lite vulgära extra-allt-design är arga.

Nu kunde dom ju agerat lite bättre.
Jag tycker det är lite tråkigt att dom sabba loggan. Men jag äger redan dom jag vill ha i detta märke :D :breitling:
Tiden lär visa hur det går jag tror inte det kommer att gå likadant som med IWC då det ligger inte i tiden 2018 men hoppas kan man ju :)

Jag kör mest med 3 X Chronomat 44 2017 ''lanserades 2009 tror jag'' Samt att jag har en lite äldre med UTC :breitling: (i detta märke) ;)






//Simon
 
Alltså. Jag tror inte folk förstår hyr hett det här är! DW-5035D är ju det närmaste vi kommit en re-issue av DW-5000C-1B (den sällsynta kusinen till DW-5000C). Otroligt snyggt. Alla som inte hoppar på det här gruppköpet är totalt galna!

Originalet:
DW-5000C-1B.png
Du är ju ambassadörernas ambassadör när det gäller G´s :). Men personligen tycker jag att både solar och radiosynk tillsammans med stryktålighet och pris är vad som gör dom attraktiva. En re-issue som är identisk i både utseende och funktion som originalet... då vill man väl hellre ha en vintage i nyskick?
 
Tillbaka
Topp