• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Monchard Trenchhunter & Oceantimer passaround - bilder och omdömen.

parasec

Rolex
2-Faktor
Ladies and gents (troligen mest Gents)!
Nu har jag gjort en lottning av vinnaren av Trenchhuntern.
För att utse vinnaren han jag en app som väljer ett random nummer inom ett spann som man själv satt. Spannet jag satte var givetvis 1-12, då det var 12 deltagare i varje passaround.

Jag sa i början att det skulle bli en lottning av alla som varit med, och att jag/vi inte skulle ta hänsyn till hur fina bilder osv. man tagit. Detta då alla inte har samma kunskaper eller möjlighet. Detta har jag hållt på, därför har vinnaren utsetts på måfå av sagda nummergenerator.
Rättvist för alla.

Den som vunnit är @TerryTee
😀🥳🥇🎊🎉 - Grattis!
Jag hoppas du kommer få glädje av klockan och att du ger den en chans trots att den är ”för liten” enl. dig.
Om inte så hoppas jag du låter den komma till någon som kan njuta av den för ett förmånligt pris!

Jag vill tacka alla som varit med, som tagit bilder, skrivit fina reviews och haft åsikter om klockan!

510B460E-5ED0-4740-A9C9-6C9D6969944C.jpeg
Grattis @TerryTee
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Skickade vidare Oceantimern till @Staben idag.

Jag föredrar nog Trenchhuntern, men den här var inte dum den heller! Liten och skön att ha på sig, clean med två visare... Inga tankar på att göra en modell med lite sportigare urtavla/visare också?

20201117_120052.jpg
Ingen i nuläget!
Nästa på tur efter sector-klockorna kommer en Chrono. Men, vi får se vad som ligger i framtiden. Vi pratade om att använda detta caset till en modell till. :)
 

Staben

KS Explorer Club
2-Faktor
Då var det min tur att recensera denna klocka. Sist ut och alla ser ut att ha gjort ett bra jobb.
F482EA1E-EC8B-4B40-96BD-D8EB237D9EA4.jpeg

Första intryck av Monchard oceantimer’n
Var, trevlig liten pjäs😃
Den har en lite vintage känsla över tavlan som har oldschool sifferindex som funkar ihop med klockans helhet.
916A7CE2-96D6-4A6F-9E95-BCC90C901367.jpeg


De blåa visarna går väl ihop med tavlans bakgrund som har ett blått kors.
Extremt lättläst tavla. Inte mycket text på tavlan, vilket jag gillar.
450197EA-D520-477D-ACCB-FA51493544FE.jpeg


Handen på hjärtat så är det den första klocka jag fingrat på utan sec visare.
Så det är omöjligt att se om klockan går rätt men hallå, det är ju en Quartz så de brukar hålla tiden väl.

Just avsaknaden av visaren både stressar mig och avstressar på samma gång.

Det är lixom skönt att se rörelse i en klocka tycker jag. Men det är rent personligt.
Men tavlan blir väldigt clean utan.

Storleken är schysst, med sina 38mm och 10mm hög. Man glömmer bort att man har den helt.
Men då vill jag poängtera att jag använder mest dykare så jag är van att ha ”närvaron” på handleden. Vilket jag gillar.
A27EFEEE-A704-41A8-9411-886DF6137027.jpeg


”Glaset” (vet ej material) men det känns som någon form av plast eller liknande. Kan få en kul personlighet efter något år.
E8657E12-697E-41BD-84BB-B148FEA58F0B.jpeg


Banden man får med ser bra ut. Men spännet känns billigt. Låspinnen är fladdrig. Men banden i sig känns bra och formbara. På baksidan står det Italian leather hand made.
Jag hade gärna sett den på ett blått Nato.

Så det var min första recension av en klocka. Kanske lite tunn men tiden går fort när man ska testa.


Då var veckan över och jag lämnar över ordet till herr @JohnMonchard

Over and out // Staben
5C15202E-3747-469D-AB9F-EFFB15C58960.jpeg


A6912BF7-27CC-4361-96E7-A4D48CEECFDA.jpeg
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Tack för review:n!

Det är hesalit/acryl/plexi (kärt barn) glaset är gjort av, samma som ex. Speedy Pro har idag. Förr var det det man hade, så vi valde det för att få vintage-känsla.

Även en klocka med sekundvisare kan gå fel. ;) Men förstod vad du menar, blir svårare att se att klockan faktiskt tickar på. Vi valde medvetet utan sekund-visare för att slipps ”quartz-ticket” som många tycker illa om.

Verkar som du ändå överlag gillade den! :)

Då är det dags för lottning av även denna! Jag kommer på samma sätt som för Trenchhuntern köra en random lottning!
Återkommer här i tråden så snart det är gjort och meddelar vem som dragit längsta strået! :)

/Jonathan
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Allesammen!

Nu har jag gjort en lottning av vinnaren av Oceantimern.
För att utse vinnaren har jag gjort på samma sätt som för Trenchhuntern, en app som väljer ett random nummer inom ett spann som man själv satt. Spannet jag satte var givetvis 1-12, då det var 12 deltagare i varje passaround.

Jag sa i början att det skulle bli en lottning av alla som varit med, och att jag/vi inte skulle ta hänsyn till hur fina bilder osv. man tagit. Detta då alla inte har samma kunskaper eller möjlighet. Detta har jag hållt på, därför har vinnaren utsetts på måfå av sagda nummergenerator.
Rättvist för alla.

Den som vunnit är @MortenH
😀🥳🥇🎊🎉 - Grattis!
Jag hoppas du kommer få glädje av klockan och att den får vara med på massor av äventyr, snirkliga siffror till trots!
Om inte så hoppas jag du låter den komma till någon som kan njuta av den för ett förmånligt pris!

Jag vill tacka alla som varit med, som tagit bilder, skrivit fina reviews och haft åsikter om klockan!

9FB5E73D-F2D2-4051-9A7D-7B951005E32D.jpeg
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Allesammen!

Nu har jag gjort en lottning av vinnaren av Oceantimern.
För att utse vinnaren har jag gjort på samma sätt som för Trenchhuntern, en app som väljer ett random nummer inom ett spann som man själv satt. Spannet jag satte var givetvis 1-12, då det var 12 deltagare i varje passaround.

Jag sa i början att det skulle bli en lottning av alla som varit med, och att jag/vi inte skulle ta hänsyn till hur fina bilder osv. man tagit. Detta då alla inte har samma kunskaper eller möjlighet. Detta har jag hållt på, därför har vinnaren utsetts på måfå av sagda nummergenerator.
Rättvist för alla.

Den som vunnit är @MortenH
😀🥳🥇🎊🎉 - Grattis!
Jag hoppas du kommer få glädje av klockan och att den får vara med på massor av äventyr, snirkliga siffror till trots!
Om inte så hoppas jag du låter den komma till någon som kan njuta av den för ett förmånligt pris!

Jag vill tacka alla som varit med, som tagit bilder, skrivit fina reviews och haft åsikter om klockan!

9FB5E73D-F2D2-4051-9A7D-7B951005E32D.jpeg

Wow!
Tackar så mycket. Det var kul :)
Jag har varit med i 3-4 passarounder och detta är min första vinst.
Blir roligt att "få hem" den igen. En del månader sen den lämnade mig.
Den funkade kanon som sommarklocka och blir säkert en like bra vinterklocka
Hoppas ni alla som varit med märkt den med passande mängder "dings" så den underbara proveniensen syns!
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Då var den hemma :)

1607098215835.png



Ser fantastiskt bra ut trotts en lång passaroundhöst!
Jag är nästan förvånad :)
Ni har alla varit extremt snälla och tagit väl hand om den.
Tackar för det, och tackar igen @JohnMonchard för möjligheten att få vara med på passarounden.


1607098440712.png



Tiden på året ställer sina krav på outfitten så det blev julnato på och direkt in i tjänsten som julklocka

1607098536142.png
 
Senast ändrad:

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Då var den hemma :)

1607098215835.png



Ser fantastiskt bra trotts en lång passaroundhöst!
Jag är nästan förvånad :)
Ni har alla varit extremt snälla och tagit väl hand om den.
Tackar för det, och tackar igen @JohnMonchard för möjligheten att få vara med på passarounden.


1607098440712.png



Tiden på året ställer sina krav på outfitten så det blev julnato på och direkt in i tjänsten som julklocka

1607098536142.png
Fyfan vad bra! Hoppas den inte gör bort sig i tomtens tjänst! :)
 
Topp